karnaval.ir

زهرا میرزایی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

02 آذر 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

در این بخش از گینس های گردشگری به معرفی ماونا لوا فعال ترین آتشفشان در جهان خواهیم پرداخت.

تعداد آتشفشان های معروف و فعال در دنیا زیاد هستند، برای مثال آتشفشان وزوو یا وزوویوس ( Vesuvius ) که معروف ترین آتشفشان فعال در کشور ایتالیاست، وزوو در صد سال اخیر فعالیت زیادی کرده و هم اکنون شهرت زیادی دارد و در بسیاری از کشورهای اروپایی به عنوان فعال ترین آتشفشان جهان شناخته می شود.

از جمله ی دیگر آتشفشان های فعال که به عنوان فعالترین آتشفشان دنیا شناخته می شود آتشفشان کراکاتوا ( Krakatoa ) در اندونزی است که در سال 1883 میلادی فعالیتش به کشته شدن 40,000 تن شد، این آتشفشان بیشتر در آسیا معروف است.

اما هیچ یک از این آتشفشان ها در فهرست رکوردهای گینس به عنوان فعال ترین آتشفشان در دنیا به ثبت نرسیده اند و در این فهرست منطقه ی آتشفشانی ( Kīlauea ) واقع در جزایر هاوایی ایالات متحده آمریکا عنوان فعال ترین را از آن خود کرده است، با مطالعات انجام شده آتشفشان ماونا لوا ( Mauna Loa ) که با عنوان بزرگترین آتشفشان جهان هم شناخته می شود عنوان فعال ترین آتشفشان جهان را از آن خود کرده است.

محیط قاعده ی مخروط این آتشفشان 600 کیلومتر و ارتفاعش از کف اقیانوس 10 کیلومتر می باشد، بر طبق مطالعات زمین شناسی این منطقه، ماونا لوا از یک میلیون سال پیش تا کنون فعال بوده است.

آخرین فوران آتشفشان ماونا لوا با شدت زیاد که گزارش شده است در سال 1983 میلادی بوده که گدازه های داغ آتشفشانی شروع به سرازیر شدن از سمت شرقی دهانه ی ماونا لوا کردند از آن پس هم گاز های مضر و خاکستر از دهانه ی این آتشفشان خارج می شوند.

اگر به مطالعه در رابطه با آتشفشان ها علاقمند هستید کارناوال چندی پیش به آتشفشان آرتا آله در اتیوپی که امکان سفر گردشگران تا دهانه ی آن وجود دارد سفر نموده و اطلاعات کاملی را برای شما عزیزان تهیه کرده است که می توانید از طریق این لینک به آن دسترسی داشته باشید، این آتشفشان هم یکی از آتشفشان های فعال و معروف در دنیا است.

جدول گینس

رکورد دار Kīlauea
مکان آیالات متحده آمریکا
زمان ثبت رکورد نامشخص
فعالترین آتشفشان دنیا
فعالترین آتشفشان دنیا

#گینس های گردشگری ایران و جهان را در کارناوال بخوانید.

زمانی موفق خواهی شد که شوقت به موفقیت، بیشتر از تَرست از شکست باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.