karnaval.ir

زهرا میرزایی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

07 آذر 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

این روزها شکم گردی به یکی از تفریحات مهم ما شهرنشینان تبدیل شده است تا جایی که در سال های اخیر شاهدیم افراد زیادی نه برای دیدن جاذبه های یک کشور، بلکه برای چشیدن طعم غذاهای آن سرزمین راهی سفر می شوند. همه، تصوری کلی از غذاهای چینی، هندی یا ایتالیایی داریم و از شهرت این خوراکی ها باخبریم؛ اما مطمئنا خوردن این غذاها در سرزمین اصلی‌شان بسیار متفاوت خواهد بود.

کارناوال قبلا بارها با هدف شکم گردی، به مقاصد مختلفی از جمله هند و چین رفته و بهترین و معروف ترین غذاهای این کشورها را به شما معرفی کرده است. امروز هم راهی کشوری در اروپا هستیم؛ می خواهیم به بررسی غذاهای مشهور ایتالیا بپردازیم. هر قدر هم که با خوراکی های این مرز و بوم آشنایی داشته باشید باز هم در حین سفر به ایتالیا با طیف وسیعی از منو و طعم ها رو به رو خواهید شد که انتخاب را برایتان دشوار می کنند. ما قصد داریم که در این مطلب بهترین و معروف ترین غذاهای ایتالیایی را به شما عزیزان معرفی کنیم تا با دید بازتری به شکم گردی در این کشور لوکس و دیدنی اروپا بپردازید.

شاید جالب باشد بدانید غذاهای ایتالیایی تنها در ایران طرفدار ندارد؛ بلکه در سراسر دنیا رستوران های بی شماری فعالیت می کنند که خوراکی های ناب این سرزمین را در اختیار علاقمندان قرار می دهند. با ما همراه باشید تا بیشتر با طعم های خاص ایتالیایی آشنا شویم.

پیتزا ایتالیایی

پاستا ایتالیایی

آشنایی با فرهنگ غذایی ایتالیا

غذا در ایتالیا پا را از مرز یک خوراکی ساده فراتر گذاشته است و حالا قسمت اعظمی از فرهنگ و هنر این دیار را تشکیل می دهد. پنیر و ماکارونی به وفور در غذاهای ایتالیایی به چشم می خورند و کمتر کسی یک روز خود را بدون مصرف پنیر به پایان می رساند.

قابل انکار نیست که پختن غذاهای گوناگون عضوی جدا نشدنی از فعالیت های روزانه ی هر فرد ایتالیایی است و در دورهمی های خانوادگی و سرو غذاهای رنگارنگ بخش مهمی از میهمانی را به خود اختصاص می دهد.

فراموش نکنید که در هر ناحیه و شهری از ایتالیا غذاهای خاصی محبوب هستند؛ برای مثال در شمال کشور، ماهی، سیب زمینی، برنج، سوسیس، گوشت خوک و انواع مختلف پنیر زیاد استفاده می شود و در نواحی جنوبی گوجه فرنگی، فلفل، سیر، زیتون و روغن آن نقشی اساسی در غذاها دارند.

ایتالیایی ها عادت دارند که حتما همراه وعده های غذایی خود نوشیدنی هم سرو کنند و بعضی از خوراکی های پرطرفدار و مشهور هم باید حتما با آب میوه ی خاصش میل شود؛ این رسم از دیرباز و زمان باستان در کشور ایتالیا وجود داشت. اگر به سوی سرزمین زیبا و توصیف نشدنی ایتالیا می روید، مطمئنا غذایی باب میلتان را خواهید یافت و لازم نیست در این مورد نگران باشید.

غذاهای ایتالیایی

پاستا غذای ایتالیایی

1- پیتزا مارگاریتا | Pizza Margherita

پیتزا در ایتالیا از دیرباز با خمیری نازک پخته می شد و حالا در سراسر دنیا پیتزاهای باریک لقب ایتالیایی را از آن خود کرده اند. محبوب ترین و خاص ترین پیتزا در ایتالیا مارگاریتا نام دارد که متشکل از پنیر موتزارلای فراوان و ریحان است. شاید در نگاه اول تصور کنید که پول خرج کردن برای تکه ای نان و پنیر عاقلانه به نظر نمی رسد؛ اما به ما اعتماد کنید و در ایتالیا طعم خوشِ مارگاریتا را از دست ندهید.

پیتزا مارگاریتا

پیتزا مارگاریتا

2- پاستا کاربونارا | Pasta Carbonara

ایتالیا مهد ماکارونی و پاستاست؛ اما کاربونارا به عنوان یکی از بهترین و جذاب ترین غذاها شناخته می شود. برای پخت این خوراکی لذیذ از تخم مرغ و بیکن استفاده می کنند. بیکن نوعی گوشت خوک است که آن را به روش خاصی سرخ می کنند؛ اما در ایتالیا بیکن با گوشت گاو و گوسفند نیز درست می شود. اگر در آمریکا پاستا کاربونارا را امتحان کنید حتما ناامید خواهید شد زیرا با طعم اصلی و سنتی آن فرق زیادی دارد پس پیشنهاد می کنیم که این غذا را حتما در ایتالیا نوش جان کنید.

پاستا کاربونارا

3- ریزوتو | Risotto

ریزوتو که با نام های ریسوتو یا رسوتو هم شناخته می شود جزو غذاهای اصلی ایتالیا به شمار می آید. ماده ی اصلی این غذا برنج و خامه است. ایتالیایی ها در کنار این خوراک خوشمزه، سوپ مخصوصی نیز قرار می دهند که اغلب ماهی دارد تا گوشت قرمز. در این سوپ ها بنابر فصل، از مواد گوناگونی استفاده می کنند مثلا در طی بهار و تابستان دیده شده که گاهی به وجود سبزی های مختلف در سوپ بسنده کرده باشند. اگر اهل سوپ نیستید ریزوتو بدون مخلفات و به تنهایی هم خوشمزه است پس نگران این موضوع نباشید.

ریزوتو

ریزوتو

4- راویولی | Ravioli

راویولی یکی از قدیمی ترین غذاهای ایتالیایی است و قدمت پخت آن به دوران امپراتوری رومی ها و زمان بازگشت مارکوپولو از چین باز می گردد. این غذا، پاستایی به شکل بالشتک های کوچک است که داخل آن ها را با مواد مختلف پر می کنند. راویولی اسفناج پرطرفدارترین نوع آن است و به گیاهخواران توصیه می شود. آمارها نشان می دهند که اروپاییان با خوردن دو یا سه تا راویولی سیر می شوند.

راویولی

راویولی

راویولی

راویولی

راویولی

5- پروشوتو | Prosciutto

اگر از خوردن برش های نازک گوشت لذت می برید این غذا مخصوص شماست. پروشوتو از چندین قطعه گوشت تشکیل می شود که با دقت فراوان برش خورده اند. اصل این غذا با خوک پخته می شود؛ اما امروزه در ایتالیا پروشوتوهای گاو هم سرو می شوند.

این غذا را گاهی با ملون نیز میل می کنند. جالب اینجاست که پروشوتو در رومانی نیز طرفداران زیادی دارد و در این کشور نیز به بهترین نحو ممکن پخته می شود.

پروشوتو

6- نوکی | Gnocchi

نوکی یا نیوکی نوعی غذای خمیری و خوش طعم است که برای پخت آن از آرد سمولینا و گندم استفاده می کنند. نوکی را در هر شهری از ایتالیا به روشی خاص می پزند؛ اما در دستور پخت اصلی آن آمده که باید از سیب زمینی، تخم مرغ، پنیر و پودر مخصوص پخت نان هم استفاده شود.

بعضی از آشپزان در این غذا از سس پنیر هم بهره می برند و در زمان سرو، آن را روی خمیر و سایر مواد می ریزند؛ حتی دیده شده که داخل نوکی گوشت هم ریخته شود.

نوکی غذای ایتالیایی

7- لازانیا | Lasagna

لازانیا در بین ایرانی ها هم محبوبیت زیادی دارد. در ایتالیا لازانیا را با سه ورقه درست می کنند و این عدد همیشه ثابت است. این غذا انواع گوناگونی دارد؛ اما همیشه لازنیای گوشت محبوبیت بیشتری داشته است. ایتالیایی ها معتقدند که در قدیم تنها از گوجه و پنیر در طبخ این غذا استفاده می شد و به مرور زمان گوشت و دیگر مخلفات به آن راه یافتند.

این روزها اگر در ایتالیا لازانیا سفارش دهید غذایی در اختیارتان قرار می گیرد که در آن از گوشت، گوجه، سس گوجه فرنگی، پنیر پیتزا و قارچ استفاده کرده اند.

لازانیا

لازانیا

8- استیک فیورنتینا | Fiorentina Steak

استیک فیورنتینا یا فلورانس در حقیقت یک تکه ی بزرگ از گوشت گاو است که با روش خاصی پخته می شود. ضخامت این غذا باید نهایتا 5 سانتی متر باشد. پخت این خوراک لذیذ تنها 5 تا 7 دقیقه طول می کشد و داخل غذا کاملا خام است. فیورنتینا را آنقدر خوب مزه دار می کنند که خامی آن آزاردهنده نخواهد بود.

برای پخت این غذا باید از فیله یا ران گاو استفاده کنند و آشپزان تاکید دارند که فیورنتینا باید طوری باشد که به راحتی در دهان آب شود و نیاز زیادی به جویدن احساس نشود. البته امکان سفارش این غذا به صورت کاملا پخته شده نیز وجود دارد.

استیک فیورنتینا

استیک فیورنتینا

9- ریبولیتا | Ribollita

اگر در ایتالیا از چشیدن طعم ماکارونی و پاستاهای گوناگون به ستوه آمدید پیشنهاد خوبی برایتان داریم. یکی از پر طرفدارترین خوراکی های این کشور ریبولیتا نام دارد که یک سوپ مقوی است و می تواند به عنوان یک وعده ی غذایی کامل مورد استفاده قرار گیرد.

از مواد تشکیل دهنده ی این غذا می توان به گوشت، آرد، هویچ، لوبیا، کرفس، سیب زمینی و پیاز اشاره کرد. ریبولیتا با این که جزو سوپ ها دسته بندی می شود؛ اما آب کمی دارد. به عبارت دیگر زیاد رقیق نیست و آن را به همراه نان میل می کنند.

ریبولیتا غذای ایتالیایی

10- اسوبوکو | Ossobuco

اسوبوکو مغز ران یا فیله ی گوساله است که به روش مخصوصی پخته و طعم دار می شود. برای تهیه ی این غذا ابتدا گوشت را خوب در آب انگور می پزند و نهایتا موادی چون سبزی های فصلی، گوجه فرنگی، هویج، کرفس و پیاز به آن اضافه می کنند.

امروزه اعتقاد بر این است که می توان از گوشت گوسفند یا خوک در این غذا استفاده کرد؛ اما اگر در جستجوی خوراکی اصیل هستید حتما مغز ران گوساله را نوش جان کنید.

اسوبوکو

سخن آخر

باهم مروری کردیم بر چند مورد از اصیل ترین و مشهورترین غذاهای ایتالیایی. بدون شک خوراکی های لذیذ دیگری هم در این فهرست جای خواهند گرفت که در آینده به آن ها می پردازیم. 

نمی دانیم که شما اهل غذاهای ایتالیایی هستید یا خیر. نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان گذارید و بگویید در چه رستوران هایی طعم خوش خوراکی های این کشور را امتحان کرده اید.

زمانی موفق خواهی شد که شوقت به موفقیت، بیشتر از تَرست از شکست باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟

4 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

علی

ممنونم بابت مطالب خیلی خوبتون

انتشار:20 دی 1397

آیا این دیدگاه مفید بود؟

کیان

با سلام ممنون بابت مطالب خوب شما تشکر 

انتشار:06 تیر 1397

آیا این دیدگاه مفید بود؟

سارا

سلام سایتتون عالیه. مرسی

این برنامه الی هست

04 فروردین 1401

انتشار:02 فروردین 1397

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.