karnaval.ir

زينب شيرازی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

06 دی 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

همراه کارناوال بیایید تا عکس هایی از چین را به تماشا بنشینیم. در این مجموعه به شما قول می دهیم تصاویر متفاوت و کمتر دیده شده ای از این کشور پهناور را ببینید. از عکس های قدیمی چین بگیرید تا عکس های جالب از کشور چین، در مجموعه پیش رو گنجانده شده اند. ابتدا از دهه 1970 میلادی شروع می کنیم و به تدریج تا سال 2017 پیش می آییم و به مرور تغییر کشور چین در طول 40 سال را در قالب عکس می بینیم. پیش از هر عکس تاریخی، اطلاعات قابل توجهی ارائه شده که خواندن شان خالی از لطف نیست. در واقع هدف این عکس ها به تصویر کشاندن تغییرات سرزمین وسیع چین، پس از باز کردن مرزهایش به روی دیگر کشورهای دنیاست. بد نیست بدانید عکس ها از خبرگزاری شین‌هوآ (Xinhua)، بزرگترین سازمان رسانه ای در چین تهیه شده اند. 

1- سال 1979 میلادی

آیزاک استرن (Isaac Stern) ویولونیست معروف آمریکایی، در حال بازدید از یک دبستان است که زیر نظر هنرستان موسیقی شانگهای اداره می شود. این بازدید که در جولای 1979 میلادی رخ داد، باعث شد تا درهای موسیقی غربی به روی چین گشایش یابد. همچنین این دیدار مهم و نتایج مثبتش در فیلم مستند و برنده اسکار، یعنی «از مائو تا موزارت: آیزاک استرن در چین» به تصویر کشیده شد. جالب آن که تعدادی از دانش آموزانی که در فیلم حضور داشتند، بعدها به موسیقی دانان بسیار معروفی بدل شدند. 

عکس قدیمی از چین

2- سال 1985 میلادی

تعدادی از زنان جوان چینی را می بینید که در سالن زیبایی لومی (Lumei Beauty Parlor) در حال گذراندن دوره های آموزشی آرایشی هستند. جالب است بدانید لومی، منحصربه فردترین سالن زیبایی آن زمان در شهر شانگهای بود و بسیاری از جمله آدم های مشهور و سرشناس، تمایل داشتند از خدماتش استفاده کنند. همچنین سالن زیبایی لومی، محصولات آرایشی و بهداشتی خودش را با همین نام به بازار عرضه می کرد که بسیار مورد توجه قرار داشتند. چینی ها در دیدارهای بین المللی خود با ملکه انگلستان و بانوی اول ایالات متحده آمریکا، از محصولات آرایشی لومی به عنوان هدایای ویژه استفاده کردند. 

عکس قدیمی از چین

3- سال 1986 میلادی

در اکتبر 1986 میلادی، رئیس جمهور وقت چین، لی شیان‌یان (Li Xiannian) از ملکه انگلستان و دولت همراه دعوت کرد تا اقامتی یک هفته ای در کشور چین داشته باشد. این نخستین باری بود که خانواده سلطنتی بریتانیایی دیداری از چین داشتند. در این جا ملکه انگلیس را در حال بازدید از معبد بهشت در پکن می بینید. 

عکس قدیمی از چین

4- سال 1987 میلادی

در نوامبر 1987 نخستین فست فود غربی با برند KFC در خیابان معروف کیان‌من (Qianmen) پکن افتتاح شد. این عکس یک ماه پیش از افتتاح شعبه به ثبت رسید. در این روز به صورت آزمایشی نحوه کار کارکنان شعبه به نمایش عموم و رسانه ها گذاشته شد. بد نیست بدانید کمی پس از آن، مک دونالدز (McDonald's) نیز در شهر شنزن (Shenzhen) نخستین شعبه خود در چین را افتتاح کرد و به این ترتیب به کمک کی اف سی و مک دونالدز نه تنها یک سبک غذایی جدید که یک مدل جدیدی از مدیریت و نحوه سرو غذا وارد فرهنگ کشور چین شد.

عکس قدیمی از چین

5- سال 1990 میلادی

دو مرد بازنشسته چینی را در حیاط خانه ای می بینید که در حال خوش و بش و نوشیدن چای هستند. حیاط ها صدها سال است که قدمت دارند و ترکیب جذابی از معماری حیاط های چینی در شهر پکن و باغ های جنوب کشور چین هستند. این عکس در شهر لنگخو (Langzhong) در جنوب غربی کشور چین به ثبت رسیده است.

عکس قدیمی از چین

6- سال 1993 میلادی

یک خانم چینی را می بینید که موبایلی بسیار بزرگی در دست گرفته و مشغول مکالمه تلفنی است. این موبایل ها که در آن زمان با نام تجاری «بیگ برادر» (Big Brother) شناخته می شدند، در دهه 1990 به سرعت موردتوجه مردم قرار گرفتند و به سمبلی از ثروت بدل شدند. 

عکس قدیمی چین

7- سال 1997 میلادی

پدر و دختری را سوار بر دوچرخه می بینید که برای تماشای چراغانی های شهر پکن، بیرون آمده اند. این چراغانی ها در واقع گوشه ای از جشن بازگشت سرزمین هنک کنگ به حکومت چینی است که در روز یکم جولای 1997 میلادی برگزار شده بود. 

عکس از مردم چین

8- سال 2006 میلادی

در انتهای پل رودخانه توتو (Tuotuo River) ساکنان بومی به استقبال نخستین قطار عبوری رفته اند. این قطار حرکت خود را از شهر گلمود (Golmud) چین حرکت کرده و راهش را در مسیر ریلی چینگهای-تبت (Qinghai–Tibet railway) ادامه می دهد. 

استقبال نخستین قطار عبوری در چین

9- سال 2008 میلادی

در تاریخ 8 می 2008 میلادی، مشعل المپیک به همت تیم کوهنوردی به قله اورست رسید. آن روز نخستین باری بود که مشعل المپیک به قله بلندترین کوه دنیا صعود می کرد. همان طور که احتمالا یادتان هست، المپیک 2008 در شهر پکن برگزار شد و چین نخستین میزبانی خود از این رویداد مهم ورزشی را تجربه کرد. 

المپیک 2008

10- سال 2010 میلادی

دو نفر از تیم نجات را می بینید که خسته از کار، دقایقی در حال استراحت اند. قضیه از آن قرار است که در آغازین ساعت های روز 14 آپریل 2010، زلزله ای پرقدرت، ولایت خودمختار یوشو تبتی (Yushu Tibetan Autonomous Prefecture) در استان چینگهای را لرزاند. در روز بعد 192 نفر از تیم نجات به همراه 5 سگ نجات و تیم نجات زلزله استان شادونگ (Shandong) به فرودگاه بین المللی سینینگ (Xining Airport) رسیدند تا به منطقه زلزله زده اعزام شوند. 

زلزله سال 2010 چین

11- سال 2013 میلادی

در این عکس چن یو (Chen Yue)، یک دانش آموز سال پنجمی را به همراه بازیگر بومی اپرای پکن (Peking opera) می بینید که پس از نمایش با هم سلفی می گیرند. اپرای پکن، چکیده ای از ادبیات و هنر چینی است که به همراه موسیقی، حرکات موزون و حرکات آکروباتیک اجرا می شود. به همین دلیل، برخی از مدارس چینی برای ترویج سنت های هنری کشورشان، دوره های آموزشی اپرای پکن برگزار می کنند. 

اپرای پکن

12- دیدار بکام

دیوید بکام، ستاره فوتبالی و معروف دنیا، در 20 مارس 2013 در مسابقه ای با دانش آموزان دبیرستان شماره 2 پکن حضور یافت. خوب است بدانید بکام در آن زمان سفیر برنامه های فوتبال جوانان در چین و سوپر لیگ فوتبال چین بود. 

دیوید بکام

13- سال 2016 میلادی

تعدادی از روستایی ها را می بینید که بر سر میز ناهار نشسته اند و دیگر اعضای قبیله دانگ را به ناهار فستیوال شیمنی (Xinmi Festival) دعوت می کنند. فستیوال شیمنی هر ساله برای آغاز مراسم برداشت برگزار می شود. هنگامی که نخستین دانه های برنج رسیدند، مردم دانگ به شکرانه این اتفاق جشنی مفصل به همراه رقص و آواز و با تهیه غذاهایی چون مرغ، ماهی و اردک برگزار می کنند. بد نیست بدانید مردم دانگ، از اهالی جنوب چین و یکی از 56 گروه قومیتی در این کشور پهناور هستند. 

فستیوال شیمنی

14- سال 2016 میلادی 

اتومبیلی را می بینید که از جاده ای در میان پارک ملی شانوانگ‌پینگ (Shanwangping National Park) در جنوب غربی چین عبور می کند. این عکس را در سال 2016 میلادی به ثبت رسانده اند. 

جاده ای در میان پارک ملی شانوانگ‌پینگ

15- سال 2017 میلادی

گوسفندها و سایه های چشمنوازشان را بر روی دریاچه یخ زده پوما یامکو (Puma Yumco lake) می بینید. این دریاچه در منطقه خودمختار تبت قرار دارد. چمنزار اطراف دریاچه پوما یامکو به سبب ارتفاع بالا و تابستان کوتاهش، نمی تواند در طی زمستان علوفه کافی برای دام ها را تامین کند و به همین دلیل دامداران در فصل سرما، از روی دریاچه یخ زده عبور می کنند تا به جزیره میان آن برسند. 

دریاچه یخ زده پوما یامکو

سخن آخر

با هم مجموعه تصاویری تاریخی و مدرن از کشور چین را دیدیم و تعدادی از اتفاقات جالب آن را مرور کردیم. از تاریخچه ورود فست فودها تا ورود تکنولوژی و فراگیری آن در این سرزمین پهناور را به روایت تصویر تماشا کردیم. 

نظر شما درباره این تصاویر چه بود؟

کدام عکس و داستانش برای شما جالب تر بود؟

دیدگاه های خود را با ما در میان بگذارید. 

چند سالی است که با کارناوال، هر روز دست به قلم می شوم و نوشتن، گاه چالشی روزانه است و گاه، شربت بهار نارنج تگری که در یک روز داغ تابستانی به جانم می نشیند... و این چیزی است که آن را خوش حالی

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.