karnaval.ir

نسیم امینی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

27 تیر 1397

به روز رسانی

11 مرداد 1399

این روزها، طبیعت گردی یکی از مهمترین سرگرمی ها به شمار می رود. تصاویر طبیعت هم از محبوبیت ویژه ای برخوردار هستند و هر شخصی، در هر رده سنی می تواند با این تصاویر ارتباط برقرار کند و از دریچه عکس ها خود را در آغوش طبیعت مجسم کند. همین سبب شده تا دفتر تصاویرمان را ورق بزنیم و روزمان را به طبیعت گردی بگذرانیم.

برای سفرمان، روستای کستل‌لوچو (Castelluccio) را برگزیده ایم؛ روستایی که شاید تا به حال نامش را نیز نشنیده باشید. این روستا در یکی از نواحی مرکزی کشور ایتالیا به نام اومبریا (Umbria) جای خوش کرده است و طبیعت شگفت انگیزی دارد. در حقیقت این روستا در تپه های کوهستان آپنینی (Monti Appennini) و در میان دشت پیانو گرانده (Piano Grande) قرار دارد. کوهستان آپنینی رشته‌کوهی ست به طول ۱۲۰۰ کیلومتر که از شمال به جنوب ایتالیا کشیده شده است و شمال آن با رشته‌کوه آلپ در منطقه مسکونی آلتاری (Altare) تلاقی دارد. 

در سال 2016، بین ماه های اکتبر و آگوست، چندین زلزله، نواحی مرکزی ایتالیا را لرزاند. در این حین، به روستای کستل‌لوچو  نیز صدمات جبران ناپذیری وارد شد؛ به طوری که ساکنان، خانه های شان را رها کردند و در هتل ها اسکان داده شدند. از آن زمان تاکنون، روستا به منطقه ای متروکه تبدیل شده است. متاسفانه به گفته محلی ها، دولت با وجود تمامی درآمدها، هیچ فکری برای بازسازی اینجا نمی کند. خانه های این خطه، به طور کلی فرو ریخته اند و همین موضوع، نزدیک شدن به روستا را بیش از پیش خطرناک می کند؛ چرا که با هر تکان کوچکی، ممکن از آوار بر سر مردم فرود آید.

حال با وجود اتفاق تلخی که در روستای کستل‌لوچو رخ داده است، این سوال پیش می آید که چرا برای تماشای مناظر زیبا و طبیعت گردی این خطه را برگزیده ایم؟! در حقیقت ما نیز مانند دیگر گردشگران به داخل روستا نمی رویم. می خواهیم به بهانه دیدن گل ها، به دشت ها و تپه های اطراف روستا سری بزنیم و از تماشای سرسبزی و رنگ های دلفریب به وجد آییم.

در گذشته این خطه، دریاچه ای از یخ بود اما حالا، با گل های صدرنگ و مناظر بی بدیلش، یکی از محبوبترین مقاصد گردشگری شمرده می شود. مساله ای که محلی ها را به شدت عصبانی می کند! مردم اینجا از حضور گردشگران به ستوه آمده اند و معتقدند که این مسافران تازه وارد، به زیستگاه شان صدمه می زنند. اگرچه شهردار نظری خلاف آن ها دارد و به گفته او، دشت های این خطه از اموال شخصی روستایی ها نیست و به تمام دنیا تعلق دارد. 

سعی می کنیم که از این بحث ها فاصله بگیریم، ما تنها تماشاگر زیبایی های اطراف کستل‌لوچو  هستیم. می خواهیم از تماشای گل های شقایق، شکوفه های عدس و گل های آبی رنگ گندم در این خطه لذت ببریم و خاطره ای فراموش نشدنی برای خود بسازیم.

شما هم در این سفر تماشایی با کارناوال همراه شوید.

طبیعت کستل‌لوچو ایتالیا

1- تابستان گرم و دلپذیر در روستا

نمایی از پارک ملی مونتی سیبیلینی (Monti Sibillini National Park) درآغاز تابستان

پارک ملی مونتی سیبیلینی روستای کستل‌لوچو ایتالیا

2- دشتی از رنگ ها

تصویر پیش رو دهم ژوئن 2018 عکاسی شده است؛ زمانی که شکوفه ها به هر روی روستا، رنگی دلنواز پاشیده اند.

روستای کستل‌لوچو ایتالیا

Giuseppe Bellini

3- بهشتی به رنگ سرخ

فصل شکوفه ها روستای کستل‌لوچو ایتالیا

4- نمایی از خود روستا

بر بالای تپه ها، روستای کستل‌لوچو به چشم می خورد، مردم روستا می توانند در ماه ژوئن از چنین منظره رویاگونی لذت ببرنند.

فصل شکوفه ها روستای کستل‌لوچو ایتالیا

5- بهترین زمان برای یک اسب سواری دلچسب

مردی را می بینید که در کنار شکوفه ها و حوالی روستای کستل‌لوچو به اسب سواری پرداخته است.

فصل شکوفه ها روستای کستل‌لوچو ایتالیا

6- بهشت از نمایی نزدیکتر

فصل شکوفه ها روستای کستل‌لوچو ایتالیا

7- بازی نور و سایه بر فراز تپه ها

تپه های اطراف روستای کستل‌لوچو ایتالیا

8- فرود گله گوسفندان از تپه

تپه های اطراف روستای کستل‌لوچو ایتالیا

9- بازی شکوفه ها در تئاتر طبیعت

باریکه نور خورشید، بر قسمتی از دشت شکوفه ها تابیده و این گونه جلوه گر شده است. گویی صحنه ای از تئاتر در طبیعت جریان دارد.

فصل شکوفه ها روستای کستل‌لوچو ایتالیا

10- گل گندم 

از آن جایی که گل گندم بیشتر در مزارع گندم و غلات می‌روید چنین نامگذاری شده است.

گل گندم روستای کستل‌لوچو ایتالیا

Franco Fratini

11- تابستانی شکوفه باران

تابستان فرا رسیده است؛ پارک ملی سیبیلینی به تازگی، گرمی هوا را حس کرده و با شکوفه های رنگین تزیین شده است.

فصل شکوفه ها روستای کستل‌لوچو ایتالیا

Claudio Giovanni Colombo

12- شکوفه های شقایق در دامنه تپه ها

فصل شکوفه ها روستای کستل‌لوچو ایتالیا

Francesco de Marco

13- رد پای زلزله بر جان روستا 

تصویر پیش رو در ژوئن 2017 به ثبت رسیده است و به وضوح، صدمات ناشی از زلزله سال گذشته را نمایش می دهد.

فصل شکوفه ها روستای کستل‌لوچو ایتالیا

Tiziana Fabi

14- جلوه رنگ های سرخ‌ و آبی

15- بوم نقاشی طبیعت

سخن آخر

به روستای کستل‌لوچو در مرکز شبه جزیره ایتالیا سفر کردیم. این روستا در میان دشت پیانو گرانده قرار دارد؛ جایی که این روزها، به مناطق سفر محبوب گردشگران تبدیل شده است. برای سفرمان حوالی ماه ژوئن را انتخاب کرده بودیم، یعنی وقتی که سوز سرما از این خطه رخت بسته است و با فرا رسیدن تابستان، گل ها شکوفه می کنند و دشتی از رنگ های زیبا را پدید می آورند.

نظر شما درباره این تصاویر چه بود؟

آیا پیش از این با دشت پیانو گرانده آشنایی داشتید؟

کدام یک از تصاویر بیشتر نظر شما را جلب کرد؟

منتظر نظرات شما عزیزان هستیم.

اون بیرون پر از شگفتیه و من می خوام گوشه ای از این شگفتی ها رو بهتون نشون بدم.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.