karnaval.ir

کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

30 آذر 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

در هر خطه ای از این مرز و بوم، برکت زمین به شکلی متفاوت جلوه گر می شود؛ در جایی برنج را در خود می پروراند و قوت مردمان را تامین می کند، در جایی دیگر سیبی بر شاخه درخت می شود و سرخی اش را به رخ همگان می کشد. به هر حال این خاک، مردمانش را خیلی چشم انتظار نمی گذارد و هدایایش را به موقع به دستان زحمتکش تقدیم می کند. دستان پرمهر زمین سرما و گرما نمی شناسد و در هر فصلی با هدایایی تازه شادی را برای ساکنان این سرزمین به همراه می آورد. حتا پاییز هم که به برگ ریزانش شهرت دارد، با برکت های رنگارنگی می آید و میوه های خوش آب و رنگی را به همراه دارد.

انار یکی از نعمت های پاییزی این سرزمین است؛ سرمای خزان که به جان درختان می افتد، لبخندش آشکار می شود و چشمان منتظر باغداران را شاد می کند. این مهمان خوش رنگ و لعاب کم کم خودش را نشان می دهد و سرخی اش را به نمایش می گذارد. به مرور دهانش هم شکافته می شود و سر درونش را همه می بینند و از نظمی که درون‌شان نهفته است حیرت زده می شوند.

درخت انار در بسیاری از نقاط ایران به بار می نشیند. این میوه در جان فرهنگ کهن ما نیز جای گرفته است و در یکی از جشن های باستانی این سرزمین نقشی پر رنگ دارد. همه می دانند که سرخی انار در سفره یلدا جلوه دیگری دارد و از پیر و جوان دلبری می کند. 

شهر فاروق در شهرستان مرودشت استان فارس یکی از مراکز اصلی تولید انار در جنوب کشورمان است که سهم قابل توجهی در تولید سالانه انار ایران دارد. می خواهیم شما را به گشتی در یکی از انارستان های این شهر مهمان کنیم و شاهد برداشت این میوه بهشتی باشیم. نگاهی می اندازیم به تصاویری که توسط امین برنجکار به ثبت رسیده و در خبرگزاری مهر منتشر شده اند.

با کارناوال همراه باشید...

برداشت انار

Amin Berenjkar

1- یک خنده خوشمزه

حسابی دلبری می کند تا به چشم باغدار بیاید و از درخت چیده شود.

Amin Berenjkar

2- وقت تلاش و کار است

انارچینی در فارس

Amin Berenjkar

انارچینی در فارس

Amin Berenjkar

انارچینی در فارس

Amin Berenjkar

3- بفرمایید انار!

لبخند را به صورتش نشانده و از شادی لمس دسترنجش سر از پا نمی شناسد.

انارچینی

Amin Berenjkar

4- در صف چیده شدن مانده اند...

انار

Amin Berenjkar

5- این برکت تمامی ندارد

انارچینی در فاروق

Amin Berenjkar

انارچینی در فاروق

Amin Berenjkar

6- میوه ای از قلب بهشت

در قرآن از 5 میوه به عنوان میوه بهشتی یاد شده و انار یکی از آنهاست. نام این میوه سه بار در آیات قرآن به چشم می خورد و در سوره الرحمن نام آن به عنوان یکی از میوه های بهشتی آورده شده است.

انار

Amin Berenjkar

7- انارهای شاد و خندان

انار

Amin Berenjkar

انار

Amin Berenjkar

8- هر یک سرنوشتی دارند...

بعضی از انارها دانه می شوند و برای مصارف مختلف از قبیل تهیه رب و لواشک و محصولات مشابه به کار می روند و برخی دیگر به بازار فرستاده می شوند تا به دست مردم برسند.

انارچینی

Amin Berenjkar

دانه های انار

Amin Berenjkar

9- حاصل دسترنج من...

انار

Amin Berenjkar

10- وقت رفتن به بازار است

انارچینی

Amin Berenjkar

11- کم کم مشتری ها از راه می رسند

بازار

Amin Berenjkar

سخن آخر

با هم لحظاتی را در کنار مردمان زحمتکش شهر فاروق سپری کردیم و لحظاتی را در یکی از انارستان های این شهر گذراندیم. 

نظرتان در مورد این تصاویر چه بود؟

محصول خاص شهر شما چیست؟

دیدگاه های خود را با ما به اشتراک بگذارید.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

امین برنجکار

از اینکه عکسهای بنده که در خبرگزاری مهر منتشر شده است رو بدون ذکر منبع و نام عکاس دزدیده اید چه احساسی دارید؟

کارناوال

با سلام خدمت شما دوست گرامی

پیش از آغاز نمایش تصاویر و در بخش مقدمه هم به نام عکاس و هم به نام خبرگزاری اشاره شده بود. در انتهای مطلب نیز نام خبرگزاری مهر به عنوان منبع وجود دارد. پس از مشاهده دیدگاه شما، نام عکاس در زیر تمامی تصاویر نیز درج شد.

با تشکر از توجه شما

03 دی 1396

انتشار:03 دی 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.