karnaval.ir

مهدیه اکبری پارسا

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

15 بهمن 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

سفر امروزمان را به کشور زیبای یونان اختصاص داده ایم و می خواهیم همراه شما به تماشای عکس هایی از جزیره سانتورینی بنشینیم. جزیره ای تماشایی که بر لبه صخره های بلند آن نمایی زیبا از خانه های سفید به چشم می خورد و به یکی از محبوب ترین دیدنی های یونان بدل شده است. این جزیره که با نام جزیره سفید یونان نیز شهرت دارد، در اصل جزیره ای آتشفشانی ست و با نام رسمی خود ثرا نیز شناخته می شود. همراه کارناوال شوید تا سفری به سانتورینی داشته باشیم و در مروری سریع با این جزیره دلفریب بیشتر آشنا شویم. 

1- محله اویا، آن بخشی از سانتورینی‌ست که شما اغلب در تصاویر مربوط به این جزیره می بینید. این محله، پر است از ساختمان هایی به رنگ سفید و پاستیلی که همانند آبشاری از روی صخره ها به سمت پایین کشیده شده اند. با توجه به شهرت این منطقه و هتل های لوکس آن، اقامت در محله اویا هزینه زیادی برای شما خواهد داشت. 

محله اویا سانتورینی

yiran an

محله اویا سانتورینی

ana tramont

2- کلیساهای سفیدکاری شده مشهور سانتورینی با گنبدهای آبی، چشم اندازی به دریای کُبالتی رنگِ پیش روی شان دارند و از بهترین مناظر برای گرفتن عکس های کارت پستالی محسوب می شودند. 

کلیساهای سانتورینی

کلیساهای سانتورینی

3- ساحل کاماری که در کناره شرقی سانتورینی قرار دارد، به عنوان مکانی محبوب برای لذت بردن از آفتاب دریای اژه و خلوت کردن در کنار ساحل شناخته می شود. 

ساحل کاماری

4- خیابان های جمع و جور سانتورینی بسیار جذاب و دلنشین هستند. زمان بگذارید و از قدم زدن در این محله های تماشایی لذت ببرید و مناظر پیش روی تان را تحسین کنید. 

خیابان های سانتورینی

خیابان های سانتورینی

خیابان های سانتورینی

catalin ilas

5- صخره هایی که بخش غربی ساحل سانتورینی را شکل می دهند، چشم انداز زیبایی را در دریای اژه به وجود آورده اند.

صخره های غربی ساحل سانتوری

صخره های غربی ساحل سانتوری

6- بسیاری از گردشگران می گویند اویا، مکانی عالی برای تماشای غروب آفتاب است. رنگ درخشان نارنجی آسمان در مقابل خانه های روی صخره این منطقه، یکی از بهترین آثار هنری طبیعت به شمار می رود.

غروب سانتورینی

Vwalakte | Getty Images

7- سایت باستان شناسی سانتورینی، که زمانی در زیر خاکستر آتشفشان محفوظ مانده بود، به روی مردم باز است و با سقفی از آن محافظت می شود. 

سایت باستانشناسی سانتورینی

CMART7327 | Getty Images

8- دیدن هشت‌پاهایی که در تاورناها (رستوران ها یا کافه هایی کوچک در یونان) از شاخک های شان آویزان شده اند، اصلا چیز عجیبی نیست، به ویژه اگر در خلیج آمودی (Amoudi Bay) باشید. 

رستوران های سانتورینی

Alla_Iatsun | Getty Images

9- یکی از بهترین روش ها برای اینکه مواد اصلی غذاهای یونانی -زیتون و روغن زیتون- را تجربه کنید، امتحان سالاد یونانی ست. شما می توانید این سالاد را در تمام تاورناها به عنوان پیش غذا سفارش دهید. 

سالاد یونانی

Olgaorly | Getty Images

10- بعد از بازدیدی از سایت اکروتیریِ باستانی (Ancient Akrotiri) حتما از موزه مشهور پیش از تاریخ ثرا (Museum of Prehistoric Thera) نیز دیدن کنید. این موزه میزبان تعداد زیادی نقاشی های دیواری و گنجینه های کشف شده از سایت باستانی اکروتیری ست. 

موزه پیش از تاریخ ثرا

11- ساحل غربی سانتورینی، چشم‌انداز فوق العاده ای به کاسه های آتشفشانی جزایر پیش روی خود دارد. این جزایر پس از انفجار آتشفشانی عظیم 1650 سال قبل از میلاد به وجود آمده اند. 

ساحل غربی سانتورینی

sabine klein

سانتورینی

wojtek wyszkowski

سخن آخر

امروز به همراه شما به کشور زیبا و توریستی یونان سفر کردیم و با یکی از مقاصد بسیار محبوب این کشور، جزیره سانتورینی بیشتر آشنا شدیم. جزیره ای که با ساختمان های سفید و رنگ های زنده اش بسیار مشهور است و زیبایی های آن دل از هر گردشگری می برد. 

آیا چنین جذابیت هایی در کشورمان سراغ دارید؟

چه چیزهایی مانع این هستند که جاذبه های توریستی ایران به اندازه سانتورینی مشهور نشوند؟ 

نظرها، پیشنهادها و انتقادهای تان را در این زمنیه با ما و دیگر دوستان کارناوالی تان در میان بگذارید. 

خاطرات خوبم از زندگی بین سبزی جنگل و کوه، آبی دریا، سپیدی عطر بهارنارنج، قرمزی تمشک‌های وحشی، نارنجی پرتقالها، بارانهای گاه و بی‌گاه و تاب خوردن بر درخت گردوی مهربان حیاط خانه‌مان در رامسر زیبا چرخ می خورد و روحم را سیراب می کند. تمام

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.