karnaval.ir

پرستو مقدم

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

14 آذر 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

نوشیدنی ها از دیرباز، در کنار غذا و دیگر خوراکی ها، محبوبیتی ویژه داشته اند. در تابستان و بهار نوشیدنی های شیرین و خنک به داد ما می رسند و در سرمای زمستان و پاییز حرارت نوشیدنی های گرم، سرما را از تنمان بیرون می کنند؛ اما در این میان یک نوشیدنی گرم هست که فارغ از فصل و زمان، اولین انتخاب ما ایرانی ها برای رفع خستگی محسوب می شود. چای داغ و خوشرنگ، پرطرفدارترین نوشیدنی ایرانی‌ست.

بسیاری از ما فکر می کنیم که ریشه کشت چای به کشورمان باز می گردد اما باید بدانیم که خاستگاه این گیاه، در اکثر منابع، به کشور چین نسبت داده می شود. چای در نقاط مختلف کشور چین "چای" یا "تِی" نامیده می شود و ما نیز به این علت نام چای را بر آن گذاشته ایم.

افسانه ای در مورد پیدایش چای، چنین می گوید که عارفی برای مراقبه به کوه رفته و بود به منظور جلوگیری از به خواب رفتن، پلک هایش را جدا کرده و به درون کوهستان پرتاب می کند. چندی بعد خداوند گیاه چای را به عنوان هدیه ای به عارفان در این مکان می رویاند. روایتی دیگر نیز از کشف چای به دست فرمانروای چین، امپراتور شن‌نونگ (Shennong)، در سال 2737 پیش از میلاد خبر می دهد؛ اما آنچه حالا مهم تر از تمامی افسانه ها جلوه می کند، موفقیت مثال زدنی کشور چین در زمینه کشت و برداشت چای است.

کشور چین در سال گذشته، با تولید حدود 2.43 میلیون تن چای، عنوان بزرگ ترین تولید کننده این گیاه پرطرفدار را کسب کرد. این صنعت عظیم باعث شده است تا 80 میلیون کشاورز، کارگر و فروشنده به کار مشغول شوند و از این راه درآمد کسب کنند. وبسایت خبرگزاری گاردین (The Guardian) نیز به این موضوع علاقه نشان داده و روند تولید چای چینی را در مجموعه عکس های فوق العاده از رومن پلیپی (Roman Pilipey) به تصویر کشیده است. اگر مشتاق دیدار چشم اندازهای بی نظیر مزارع سرسبز چای و کارگران سخت کوش چینی هستید، کارناوال را در این سفر تصویری جذاب همراهی کنید...

کارگران در مزرعه چای

1- کشتزار چای | استان چجیانگ

کارگران فصلی در یک کشتزار چای واقع در روستای مِیجیوو (Meijiawu)، استان چجیانگ (Zhejiang) مشغول کارند. این چای لانجینگ (Longjing) یا دراگون وِل (Dragon Well) نام دارد.

مزرعه چای در چین

2- برگ های سبز چای

گیاه تازه چای، توسط کارگران در ظروف مخصوص ریخته می شود.

تولید چای توسط کارگران چینی

3- پس از درو

با پایان یک روز سخت کاری در کشتزار، چند کارگر کنار هم شام نوش جان می کنند.

استراحت کارگران مزارع چای

4- کارخانه چای خانوادگی

بانویی به نام وانگ یوباو (Wang Yuebao) در کارخانه خانوادگی خود مشغول کار است. وی برای برداشت چای، از 17 کارگر فصلی کمک می گیرد.

تولید چای در چین

5- بسته بندی چای

با پایان فرآیند برداشت و بسته بندی چای، خانم وانگ بسته های چای لانجینگ را نشان می دهد.

بسته بندی چای چینی

6- عمل آوردن برگ های چای

نام این مرد زو چائورانگ (Zhu Chaorong) است و در خانه اش، مزرعه ای خانوادگی قرار دارد. وی در حال تفت دادن برگ های چای به سر می برد.

عمل آوری برگ های چای

7- کارمندان شرکت برف بهاری | شهر زونیای

نام این شرکتِ چای، برف بهاری (Spring Snow) است و در نزدیکی شهر زونیای (Zunyi) قرار دارد.

کارخانه تولید چای

Roman Pilipey

8- هنر و چای

هنرمند حرفه ای در زمینه چای، در نمایشگاه چای انتظار بازدیدکنندگان را می کشد.

هنر و چای

Roman Pilipey

9- نمایشگاه چای

بازدیدکنندگان، در این نمایشگاه می چرخند و انواع گوناگون چای زرد، سفید، سیاه، سبز و اولونگ (Oolong) را می چشند. چای اولونگ از محصولات کشور چین و برای تنظیم کلسترول خون مناسب است.

نمایشگاه چای در چین

Roman Pilipey

10- ساختمانی به شکل قوری چای

قوری چای در کشور چین

Roman Pilipey

11- بازدید گردشگران از کشتزارهای چای

تور بازدید از مزرعه چای

Roman Pilipey

12- گردشگران غرق در زیبایی کشتزار چای

گردشگران در کشتزار چای

Roman Pilipey

سخن آخر

به سراغ کشتزارهای چای رفتیم و با بخشی از زیبایی های کشور چین آشنا شدیم؛ همچنین اندکی در مورد فرآیند برداشت برگ چای آموختیم.

شما به چه نوعی از چای علاقه دارید؟

در میان این تصاویر سرسبز و شگفت انگیز، کدام یک بیشتر توجه شما را جلب کرد؟

اگر اطلاعاتی در مورد صنعت چای در کشور چین دارید، ما و دوستانتان را از آن با خبر سازید.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.