karnaval.ir

نسیم امینی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

09 مرداد 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

سالانه رویدادهای ورزشی بسیاری در دنیا برگزار می شود که توجه علاقه مندان را به خود جلب می کنند. از رقابت هایی چون المپیک و جام جهانی فوتبال که بگذریم، دیگر ورزش ها قدری تخصصی تر می شوند و شاید در تمام جهان شهرت نداشته باشند. این نوع رویدادها تنها در برخی کشورها و میان قشر خاصی از جامعه مورد توجه قرار می گیرند؛ همچون تنیس ویمبلدون در بریتانیا، مسابقات بسکتبال در آمریکا و والیبال و کُشتی در کشورمان. یکی از رقابت های ورزشی پر اهمیت و معتبر دنیا، دوچرخه سواری تور دو فرانس (Tour de France) یا تور فرانسه است که امروز می خواهیم به آن بپردازیم و گزارشی تصویری از برگزاری این رقابت در سال 2018 را با یکدیگر مرور کنیم. 

بدون هیچ تردیدی می توان گفت که تور دو فرانس، معتبرترین مسابقه دوچرخه سواری در جهان است که اولین بار در سال 1903، به خاطر رقابت میان دو روزنامه ورزشی به نام های لوتو (L'Auto) و لو ولو (Le Vélo) برگزار شد. در آن زمان، روزنامه «لو ولو» تیراژ فروش قابل توجهی داشت و بیش از 80 هزار نسخه در روز می فروخت؛ اما روزنامه «لوتو»، از فروش چندانی برخوردار نبود و همین سبب شد، تا مسوولان این روزنامه برای رقابت با «لو ولو» به تکاپو بیفتند. در همین میان یکی از روزنامه نگاران جوان روزنامه «لوتو» پیشنهاد جذابی ارایه کرد. او عقیده داشت که برگزاری یک رقابت شش روزه دوچرخه سواری توسط «لوتو»، می تواند به فروش روزنامه شان کمک کرده و حتا، آن ها را به پرفروش ترین روزنامه ورزشی فرانسه بدل کند. و این گونه شد که تور دو فرانس، با پیشنهاد شجاعانه و جاه طلبانه یک جوان 26 ساله برای اولین بار در تاریخ 19 ژانویه 1903 برگزار شد.

مسابقه ای که در اولین دوره برگزاری اش تنها شش روز به طول انجامید، حال بیست و شش مرحله دارد و سه هفته زمان می برد. این مسابقه از پایتخت فرانسه آغاز می شود و در مسیری در مناطق مرزی فرانسه ادامه می یابد تا در نهایت، دوباره در شهر پاریس به پایان برسد. البته مسیر دوچرخه سواری، ثابت نیست و هر سال، نقشه ای تازه برای برگزاری رقابت ارایه می شود. این رقابت در حال حاضر دارای سه شاخه رده بندی امتیازی، سلطان کوهستان و بهترین دوچرخه سوار جوان است و در نهایت، یک برنده اصلی نیز دارد. بد نیست بدانید که لباس شرکت کنندگان در حین این مسابقه، از نکات مهم رقابت به حساب می آید. در پایان هر روز از رقابت، افراد پیشگام در روزهای قبل، لباس های با رنگ خاص می پوشد. مثلا برنده اصلی در هر مرحله از رقابت، پیراهن زرد رنگ به تن می کند یا پیراهن سفید با نقاط قرمز به برنده رده بندی کوهستان داده می شود.

همان طور که پیش تر گفتیم، می خواهیم نیم نگاهی به رقابت تور دو فرانس در سال 2018 داشته باشیم و تصاویر آن را با یکدیگر ببینیم. تور فرانسه امسال از تاریخ 7 جولای آغاز شد و تا 29 همین ماه ادامه داشت و مسیر رقابت، 3351 کیلومتر بود. و در نهایت، دوچرخه سوار 32 ساله ای به نام گراینت تامس (Geraint Thomas)، از کشور ولز برنده اصلی مسابقه شد.

با کارناوال همراه شوید تا تصاویر پر شور تور دو فرانس امسال را به تماشا بنشینیم.

مسابقه دوچرخه‌سواری تور دو فرانس

Stephane Mahe

1- بازدید رییس جمهور از مهمترین رقابت ورزشی فرانسه

این تصویر بر روی یکی از کوه های رشته کوه پیرنه (Pyrenees mountains)، به نام پیک دو میدی (Pic du Midi) عکاسی شده است که 2877 متر ارتفاع دارد. امانویل مکرون (Emmanuel Macron)، رییس جمهور وقت فرانسه، برای بازدید از رقابت تور دو فرانس در این جا حاضر شده است و با تماشاچیان خوش و بش می کند.

تور دو فرانس امانوئل مکرون فرانسه

Regis Duvignau

2- گذر از کنار بهترین چشم اندازها

تور دو فرانس 2018 فرانسه

Stephane Mahe

3- مدیریت بحران

رقابت تور دو فرانس، مهمترین مسابقه دوچرخه سواری دنیاست و باید با دقت و سختگیری تمام برگزار شود. کافی ست که گوسفندها به میان جاده بیایند و مانع عبور عده ای از دوچرخه سوارها شوند تا این گونه، تمام زحمات یک سال برای برپایی تور دو فرانس 2018 بر باد رود.

تور دو فرانس 2018 فرانسه

Stephane Mahe

4- رقابت تنگاتنگ

تور دو فرانس 2018 فرانسه

Stephane Mahe

5- عبور رعدآسا

تصویر پیش رو در مرحله چهاردهم رقابت عکسبرداری شده است.

تور دو فرانس 2018 فرانسه

Stephane Mahe

6- گذر از طبیعت بهشتی در مرحله سیزدهم

تور دو فرانس 2018 فرانسه

Benoit Tessier

7- آخرین سربالایی

دوچرخه سوارانی از کشورهای هلند و بریتانیا را می بینید که از آخرین سربالایی در مرحله یازدهم عبور می کنند.

تور دو فرانس 2018 فرانسه

Benoit Tessier

8- سقوط هم بخشی از رقابت است

لحظه سقوط دوچرخه سوار بریتانیایی را در مرحله نهم رقابت مشاهده می کنید.

تور دو فرانس 2018 فرانسه

Jeff Pachoud

9- احتزاز پرچم فرانسه در روز باستیل

این بانوی جوان در تاریخ 14 جولای  مصادف با 23 تیرماه، پرچم کشور فرانسه را در جوار رقابت تور دو فرانس به احتزاز در آورده است. باید بدانید که این روز، اهمیت خاصی در تاریخ فرانسه دارد و با عنوان روز باستیل (Bastille Day) یا روز ملی فرانسه شناخته می شود.

تور دو فرانس 2018 فرانسه

Stephane Mahe

10- برنده مرحله هفتم رقابت

دیلان خروئن وخن (Dylan Groenewegen) از کشور هلند، همه را به سکوت دعوت می کند؛ چرا که او برنده رقابت در مرحله هفتم است و دیگران باید به این مساله احترام بگذارند.

تور دو فرانس 2018 فرانسه

Stephane Mahe

11- زردپوش تور دو فرانس

گرگ ون اورمت (Greg Van Avermaet)، دوچرخه سوار اهل کشور بلژیک را می بینید که در حال گذر از طبیعت زیبای فرانسه حین مرحله ششم است. این دوچرخه سوار، به نشانه برترین دوچرخه سوار بودن تا این مرحله، لباسی به رنگ زرد دارد.

تور دو فرانس 2018 فرانسه

Stephane Mahe

12- رقابتی داغ در کنار شعله های سوزان

دوچرخه سوارانی را می بینید که از کنار شعله های آتش می گذرند. کشاورزان مقداری یونجه اضافی را آتش زده اند و مساله نگران کننده ای رقابت تور دو فرانس را تهدید نمی کند.

تور دو فرانس 2018 فرانسه

Stephane Mahe

13- فریادهایی از فرط هیجان زیاد

ورزشکارانی را از کشورهای فرانسه، اسلواکی، اسپانیا، بلژیک و ایتالیا را در پیش روی تان مشاهده می کنید. همه آن ها از تنگاتنگی رقابت به ستوه آمده اند و با فریاد، انرژی شان را تخلیه می کنند.

تور دو فرانس 2018 فرانسه

Stephane Mahe

14- طرفداران پر شور

تور دو فرانس 2018 فرانسه

Stephane Mahe

تور دو فرانس 2018 فرانسه

Benoit Tessier

15- گذر از روی پل در مرحله چهارم

تور دو فرانس 2018 فرانسه

Stephane Mahe

16- تماشاچیان در انتظار پیروزی دوچرخه سواران محبوب شان

تور دو فرانس 2018 فرانسه

Stephane Mahe

17- صدمات هم جزوی از رقابت هستند

تور دو فرانس 2018 فرانسه

Benoit Tessier

تور دو فرانس 2018 فرانسه

Philippe Lopez

سخن آخر

به تماشای تصاویر تور دو فرانس 2018 نشستیم که از تاریخ ۷ جولای آغاز شد و تا ۲۹ جولای ادامه داشت. مسیر رقابت امسال ۳۳۵۱ کیلومتر بود و در نهایت، دوچرخه سوار ۳۲ ساله ای به نام گراینت تامس، برنده اصلی رقابت نام گرفت. در میان تصاویر امسال، هیجان شرکت کنندگان و همراهی تماشاچیان را به نظاره نشستیم، همچنین نگاهی به طبیعت تماشایی فرانسه داشتیم. 

نظر شما درباره این تصاویر چه بود؟

پیش از این با تور دوچرخه سواری فرانسه آشنایی داشتید؟

آیا نتایج تور دو فرانس را دنبال می کنید؟

نظر و پیشنهادهای خود را با ما در میان بگذارید.

اون بیرون پر از شگفتیه و من می خوام گوشه ای از این شگفتی ها رو بهتون نشون بدم.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.