karnaval.ir

آترا گل محمدی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

30 فروردین 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

چین؛ نامش که می آید صفی از جمعیتِ در حال تلاش در جلوی چشمانمان نقش می بندد. مردمانی سخت کوش که تلاش می کنند هر روز بیشتر از روز قبل دنیا را به تصرف خود در آورند. چندی پیش به چین سفر کردیم و تصاویری از این پرجمعیت ترین کشور دنیا را با هم به تماشا نشستیم که می توانید از طریق لینک زیر آن ها را ببینید:

تصاویری از پرجمعیت ترین کشور جهان | چین

اما امروز سفری متفاوت خواهیم داشت؛ می خواهیم سکوت را در تصاویر یک عکاس ماجراجو جست و جو کنیم. کای سمرا (Kai Caemmerer) برای شکار سوژه ای کاملا متفاوت و منحصر بفرد در دنیا به کشور چین سفر کرده، از این سوژه عکاسی و آن را با ما به اشتراک گذاشته است.

شاید این واقیعت را برای اولین بار است می شنوید که در کشور چین هزاران شهر بزرگ و مدرن ساخته شده که تمامی مشخصه های شهر های توسعه یافته را دارند همانند آپارتمان های بلند، مجتمع های بزرگ، آبنما های عطیم، برج ها و آسمان خراش های مرتفع و حتی جلوه های هنری؛ اما در حقیقت تنها چیزی که برای کامل شدن کم دارند، مردمانی است برای زندگی.

این شهر های خالی و مرموز بخشی از طرح بزرگ حرکت دادن 300 میلیون نفر از مردم از مناطق روستایی به مناطق شهری است. نمونه ای از این شهر ها منطقه ی کنگباشی (Kangbashi) و محله ی اوردوس (Ordos) است که هم اکنون از سکنه پر شده و رو به آینده گام بر می دارد.

کای بعد از آن که داستان این مکان را فهمید، در سال 2015 به آن جا سفر کرد تا یادگاری هایی ماندگار از آن ها ثبت کند. مجموعه ی او عکس هایی از شهر های تازه متولد شده و جدیدی را به نمایش می گذارند که بسیار دیدنی هستند. این شهر ها درست بر خلاف شهر های آمریکا که ابتدا با قدرت کمی افتتاح می شوند و سپس توسط فعالیت و توسعه یافتن صنایع محلی توسعه می یابند، هستند و تقریبا در نهایت پیشرفتگی و تکامل به مردم معرفی می شوند.

با کارناوال در تماشای این شهرهای مدرن و پیشرفته و خالی از سکنه همراه شوید و تجربه ای جدید و جالب کسب کنید.

 

1- شهر ارواح

عکاس می گوید: به عنوان یک عکاس با مشاهده ی این شهر ها، مفهوم واقعی شهر ارواح را درک کردم و در موقعیتی نگران کننده قرار گرفتم.

دیدنی های چین

2- آخرین قدم تا اتمام

این شهر ها خالی از سکنه هستند زیرا که یک فاز تا تکمیل نهایی شهر باقی مانده است.

دیدنی های چین

3- مجتمع های بزرگ شهر کنگباشی

دیدنی های چین

4- ظاهر آراسته ی شهر

عکاس می گوید: این لباس جدید شهر است که من را شیفته ی خود کرد.

دیدنی های چین

5- نمایی از ساختمان های مدرن

او توضیح می دهد که این مناطق جدید اغلب اوقات شهرهای ماهواره ای هستند که در کنار شهر های قدیمی تر ساخته می شوند.

شهرهای چین

6- تنها در شهری خالی از سکنه

شاید بهتر باشد که این عکاس شب هایش را در شهر های پرجمعیت تری بگذراند.

شهرهای چین

7- عکاسی بدون وقفه

عکاس 80 روز متوالی دو بار در روز عکس برداری می کرد؛ یکبار قبل از طلوع خورشید و یکبار بعد از غروب آن.

دیدنی های چین

8- امنیت فوق العاده

این شهر ها بسیار امن بودند و در طی عکاسی هیچ مشکلی برای عکاس پیش نیامد.

دیدنی های چین

9- تازه و عجیب

به علت تازه ساز بودن، این شهر ها غیر واقعی به نظر می رسند.

دیدنی های چین

10- نه هویتی و نه تارخچه ای

اغلب اوقات زمانی که در شهری هستید می توانید با کمی دقت به محیط پیرامونتان، در مورد تاریخچه مکان اطلاعاتی به دست آورید. اما زمانی که شهری رو ملاقات می کنید که تازه 5 یا 6 سال از ساخته شدنش می گذرد در موردش هیچ تاریخچه و هویتی در ذهنتان شکل نخواهد گرفت.

دیدنی های چین

11- ظاهری محبوب

پس از نمایش این عکس ها مردم به فیلم و فرمت های بزرگ با ظاهر قدیمی عکس ها بسیار علاقه نشان دادند.

دیدنی های چین

12- آینده ای درخشان

عکاس می گوید: این عکس در حال ثبت لحظه ای پیچیده در شهر نشینی چینی است. از بسیاری از این شهر های جدید انتظار نمی رود که تا 15 تا 25 سال بعد از افتتاح و شروع به ساخت و ساز، پر جنب و جوش  و یا کامل باشند. در واقع آن ها برای آینده دور ساخته شدند و ما الان فقط می توانیم حدس بزنیم آن ها چه فرمی خواهند گرفت زمانی که به نقطه ای از زمان آینده برسند.

دیدنی های چین

سخن آخر

نظرتان در مورد این تصاویر چیست؟

آیا چیزی در مورد این شهرها در چین می دانستید؟

تا به حال چین را تا این حد آرام دیده بودید؟

نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

بانگ جرس می آید.. زندگی رفتن و راهی شدن است فقط پای به ره نِه، تا کشف کنی آنچه نیست در نقشِه. علاوه بر خانه ی آدم، هیچ جا مثل این کره خاکی نمی شود.فرمول های بزرگ و کوچک را کنار گذاشته و نحوه بستن

...

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.