karnaval.ir

مهسا محرابی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

17 اردیبهشت 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

جمهوری خلق چین طی 6 سال گذشته در تجارت، سیاست، اقتصاد، صنعت، هنر و معماری پیشرفت های چشمگیری داشته و به یک کشور توسعه یافته تبدیل شده است. پیشرفت هایی که در هنر و معماری چین ایجاد شد خیلی جذاب است؛ ساختمان هایی مرتفع با معماری مدرن نمونه ای از توسعه یافتگی در معماری کشور چین می باشد. در ادامه مطلب تصاویر زیبایی را از ساختمان های حیرت انگیز چین برایتان آماده کرده ایم. این تصاویر طی 6 سال اخیر گرفته شده اند که می توانند نمونه های خوبی برای نمایش توسعه یافتگی کشور چین باشند.

عکاس این تصاویر، کار خود را از سال 2011 شروع کرده و با سفر به گوشه و کنار هنگ کنگ، ماکائو و... تصاویر زیبایی که در ادامه می بینید را به ثبت رسانده است. او مدت ها برای زاویه عکس های خود در رسانه های عکاسی تحقیق کرد اما تراکم زیاد جمعیت در ساختمان های عمودی ایده ای جالب را در ذهن او به وجود آورد. زاویه ای که او برای عکس های خود انتخاب کرده، چشم انداز فریبنده و شگفت انگیزی را به وجود آورده است. صحنه هایی که گویا در آن ها ساختمان ها و آسمان خراش ها ادامه پیدا می کنند تا در آسمان پنهان شوند و گاهی هم ابرها و نور ماه و خورشید، روزنه ای از احساس را به این تصاویر تزریق می کند.

این عکاس خوش ذوق، به پاریس هم سفر کرده، به گفته او بیشتر مردمان پاریس در حومه شهر زندگی می کنند، در صورتی که بیشتر ساختمان های مسکونی هنگ کنگ در اطراف مرکز شهر ساخته شده اند، زیرا اکثر زمین های مسطح و هموار در این قسمت شهر قرار دارند و مناطق دیگر را کوه ها و دریا ها تشکیل داده اند. البته زمین های هموار در هنگ کنگ بسیار کمیاب هستند به همین دلیل برای ساخت ساختمان ها در این زمین ها ایده های موثری را به کار برده اند. یکی از این ایده ها ساختن ساختمان های عمودی با ارتفاع زیاد می باشد که از یک جهت در استفاده از زمین های مسطح صرفه جویی کرده و از جهت دیگر جمعیت مناسبی را در قسمت مخصوصی از این زمین ها جای داده اند. این عکاس از شهر های مختلف زیادی دیدن کرده است و معتقد است در هیچ شهر دیگری به اندازه هنگ کنگ، ساختمان های عمودی مرتفع وجود ندارد. او سعی کرده عکس ها را طوری بگیرد که جلوه این ساختمان های مرتفع را به خوبی نشان دهد.

با کارناوال همراه شوید و این مناظر فوق العاده جذاب را از دست ندهید.

چین

1- ساختمانی خصوصی

روشنایی چراغ های این ملک خصوصی همراه با گذر ابرهای سفید از آسمان تیره شب، صحنه ی حیرت انگیزی پدید آورده است. این عکس در سال 2016 گرفته شده است.

دیدنی های چین

2- ساختمانی شیشه ای در هنگ کنگ

انعکاس یک ساختمان شیشه ای تصویر خیره کننده ای را ایجاد کرده است. این ساختمان به سبک مدرن ساخته شده و در منطقه کاولون (Kowloon) قرار دارد.  این عکس در سال 2012 گرفته شده است.

دیدنی های چین

3- ساختمانی روشن در فضای تاریک شب

چراغ های این ساختمان، درخشندگی خاصی در شب ایجاد کرده، گذر ابرها در آسمان، لطافت خاصی به این منظره داده است.

این عکس مربوط به سال 2016 است.

دیدنی های چین

4- ساختمانی مسکونی در ماکائو

این تصویری از داخل یک ساختمان مسکونی در شبه جزیره ماکائو (Macau) در حنوب چین است.

عکس در سال 2016 گرفته شده است.

دیدنیهای چین

5- مرتفع ترین آسمان خراش هنگ کنگ

این آسمان خراش از نظر ارتفاع رکورد بالایی درهنگ کنگ دارد. در این جا ما می توانیم نمایی از یک هتل را که بر روی این ساختمان شیشه ای منعکس شده است را ببنیم.

این عکس در سال 2016 گرفته شده است.

دیدنی های هنگ کنگ

6- محل زندگی بخش بزرگی از مردم هنگ کنگ

این املاک خصوصی محل زندگی عده زیادی از مردم هنگ کنگ را نشان می دهد.

تصویر مربوط به سال 2016 است.

دیدنی های چین

7- املاک مسکونی مدرن

این ساختمان ها بخشی دیگر از همان املاک مسکونی تصویر بالا می باشند. اگر دقت کنید می توانید روشنی ماه را از پشت ابرها ببنید که چه جلوه بی نظیری به این عکس داده است.

این تصویر در سال 2016 گرفته شده است.

دیدنی های چین

8- نمایی زیبا از یک ساختمان مسکونی 

تصویری که از حیاط داخلی املاک مسکونی در هنگ کنگ در سال 2015 گرفته شده است.

دیدنی های چین

9- معماری شگفت انگیزی در هنگ کنگ

ساختمانی اداری که در مناطق تجاری هنگ کنگ واقع شده است. این دو ساختمان به یکدیگر متصل شده اند و برخی طبقات در بخشی بالا تر قرار گرفته اند که معماری شگفت انگیزی را نمایان می کنند.

این عکس در سال 2016 گرفته شده است.

دیدنی های چین

10- املاک مسکونی عمومی هنگ کنگ

در طول شب، نور شهر در ابرها منعکس شده و آسمان نارنجی رنگی را به وجود آورده است. این ساختمان U شکل، نمونه ای از املاک مسکونی عمومی هنگ کنگ را نشان می دهد.

این تصویر در سال 2016 گرفته شده است.

دیدنی های چین

11- ساختمانی شبیه به یک راهرو افقی

معماری بسیاری از ساختمان هایی که در هنگ کنگ ساخته شده اند شبیه به یکدیگر اند اما به نظر می رسد معماری این ساختمان سفارشی و به سبکی جدید طراحی شده است. این ساختمان همانند یک راهرو افقی ساخته شده، مربع های زرد رنگ تکرار خود را ادامه می دهند تا زمانی که به آسمان برسند و در آن ناپدید شوند.

دیدنی های چین

12- ساختمان دایره شکل

خانه ای دایره شکل در هنگ کنگ که رنگ آبی نمادینی از آن انعکاس داده می شود. جالب است بدانید از این خانه در فیلم روح درون پوسته (Ghost In The Shell) استفاده شده است.

این عکس در سال 2012 گرفته شده است.

دیدنی های چین

13- پرچم های بین المللی بر فراز خیابانی در کاولون

پرچم های کشور های مختلف بر فراز خیابان تجاری کاولون (Kowloon) یکدیگر را قطع کرده اند. این عکس در سال 2011 گرفته شده است.

دیدنی های چین

14- ساختمانی فانتزی

دیدنی های چین

کلام آخر

از این تصاویر لذت بردید؟

تا کنون این ساختمان ها را از نزدیک دیده اید؟

به نظرتان سکونت در کدام یک از این ساختمان های مسکونی جالب تر است؟

نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

 

هیچ وقت فکرش را هم نمی‌کردم که در دنیای گردشگری و سفر فعالیت کنم؛ برای کسی که در دبیرستان ریاضی و در دانشگاه آی‌تی خوانده کار و پیشه، خشک‌تر از این‌ها معنی می‌شود؛ اما اتفاقی‌تر از چیزی که فکرش را بکنم وارد دنیای سفر شدم.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.