karnaval.ir

رضا قره غریبی

انتشار

01 شهریور 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

این بار در مشاهیر گردشگری کارناوال با پیترو دلاواله جهانگرد ایتالیایی آشنا خواهیم شد. 

دلیل شهرت

سفرهای پیترو، آثار و فعالیت های وی باعث شهرت او گشته است. او نیز مانند بسیاری از سیاحان و گردشگران مشهور از ایران دوره صفویه بازدید کرده است.

پیتر جهانگردی اش را در سفرنامه ای به نام  " Cose e parole nei viaggi di Pietro Della Valle ثبت کرده است که بخش های مهمی از آن به ایران و صوفیان اختصاص داده شده.

علاوه بر سفرنامه های وی، اروپا آشنایی خود با گربه ایرانی را مدیون پیترو دلا واله می باشد. طبق مستندات او اولین کسی بوده که اروپاییان را با گربه ایرانی آشنا کرده و ازسده 16 میلادی این گونه خاص گربه به اروپا وارد می شود.

تولد

او روز دوم آوریل 1586 در رم ایتالیا در خانواده ای اشرافی چشم به جهان گشود.

زندگی 

پیتر که در خانواده ای اشرافی بزرگ شد، تحصیلاتش را در زمینه ادبیات آغاز کرد و زبان هایی چون یونانی و لاتین را آموخت. او پس از شکست در راوبط عاشقانه تصمیم میگیرد که از سرزمین های مقدس(فلسطین اشغالی) بازدید کند به همین دلیل سفرهای او آغاز گشت و اولیت مقصدش برای رسیدن به سرزمین های مقدس استانبول بود.

وی یک سال را در استانبول سپری کرد و در این مدت با زبان های عربی و ترکی آشنا شد و سفر خود را از سر گرفت و با عبور از چندین کشور آسیای صغیر به فلسطین رسید و از اورشلیم دیدن کرد.

او در سال 1617 در حالی ازدواج کرده بود با خانواده اش به ایران سفر کرد و از شهرهایی چون اصفهان و همدان بازدید کرد و حتی به دربار صفوی نیز دعوت شد. پس از بازدید از ایران به هند رفت که این کشور اهمیت زیادی در سفرهای وی داشته است.

پس از بازگشت به ایتالیا، پتر مورد توجه و استقبال پاپ قرار گرفت.

 مرگ

پیتر در روز 21، آوریل 1652 میلادی در سن 66 سالگی در زادگاه خود رم درگذشت.

پیترو دلا واله

#مشاهیر گردشگری جهان را در کارناوال بشناسید.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.