karnaval.ir

زينب شيرازی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

18 فروردین 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

وقتی صحبت سفری خارجی به میان می آید، مسایل زیادی است که باید درباره آن ها فکر و تحقیق کنید؛ از دیدنی های مهم و قابل توجه گرفته تا سوغاتی و محل اقامت و رستوران خوب. از وضعیت آب و هوایی گرفته تا زبان بومی مقصد و شماره های ضروری. البته این ها تنها برخی از مواردی هستند که دانستن شان، داشتن سفری بهتر را برای شما تضمین می کنند. مسایل ریزتری نیز هستند که از دید بسیاری پنهان می مانند که اگر کسی هم متوجه‌شان بشود، وقت و کارهای بسیار، فرصت نمی دهد که به دنبال جواب باشد. یکی از این موارد، حمل و نقل عمومی مقصد است که البته کارناوال بررسی آن را از قلم نینداخته است.

خواندن راهنمای حمل و نقل این فرصت را در اختیار شما می گذارد تا بتوانید با تصوری روشن برای گردش در شهر مقصد برنامه ریزی کنید. این که چه وسایلی در اختیار شما قرار دارند، فواصل دیدنی های مقصد از هم کم هستند و یا زیاد؟ حمل و نقل عمومی گرانی در انتظار شماست و یا برعکس، با هزینه کمی می توانید کل شهر را با تاکسی زیر پا بگذارید!؟ تمام این ها چیزهایی است که به راحتی در این مقاله در اختیار شما گذاشته شده اند.

همراه کارناوال سری به تفلیس بزنید، با خیابان ها و امکانات حمل و نقل شهری اش آشنا شوید و با آمادگی کامل سفرتان را آغاز کنید.

شهر تفلیس

آشنایی با تفلیس و سیستم حمل و نقل عمومی

شهر تفلیس، پایتخت و بزرگترین شهر کشور گرجستان است که با بافت قدیمی، خیابان هایی باریک و پیاده روهای سنگفرش شده اش شناخته می شود. همان طور که انتظار می رود، این شهر وسیع گرجستان، در کنار وسایل حمل و نقل معمول چون ماشین های شخصی، از سیستم حمل و نقل قابل قبولی برخوردار است. از آن جمله می توان به مترو، اتوبوس و تاکسی های عمومی ومینی بوس یا مارشروتکا اشاره کرد. 

در ادامه خواهیم دید که هزینه استفاده از هر یک چگونه است و اطلاعات مفید دیگری در این باره به دست خواهیم آورد. 

شهر تفلیس

Alexandr Kucherenko

کارت مترومانی | بلیت الکترونیک شهر تفلیس

تفلیس نیز مانند بسیاری از شهرهای بزرگ و پیشرفته، برای پرداخت هزینه های حمل و نقل شهری اش، دارای بلیت الکترونیک است. داشتن این بلیت الکترونیک که با نام کارت مترومانی (Metromoney) شناخته می شود، برای استفاده از خطوط مترو الزامی است و می توان از آن برای اتوبوس ها نیز استفاده کرد.

هزینه خرید این کارت ها برابر با 2 لاری گرجستان (33,100 تومان) است و می توانید آن را از ایستگاه های متروی تفلیس و یا دفاتر فروش آن تهیه کنید. خوب است بدانید امکان آن را دارید تا از کارت مترومانی برای بیش از یک نفر استفاده کنید و لازم نیست برای هر نفر یک کارت مترومانی جداگانه بخرید. 

نکاتی درباره مترومانی:

کارت های مترومانی را می توانید تا میزان دلخواه شارژ کنید.

برای استفاده از این کارت کافیست به هنگام ورود، آن را روی دستگاه کارت خوان نگه دارید.

استفاده از کارت های مترومانی برای شما صرفه اقتصادی خواهد داشت. چرا که با اولین استفاده از کارت مترومانی در طول روز، برای یک ساعت و نیم بعد می توانید به رایگان از مترو و اتوبوس استفاده کنید. 

در صورتی که کارت شما در هنگام شارژ و یا استفاده از دستگاه از بین رفت، می توانید به یکی از دو ایستگاه متروی آولاباری (Avlabari) و یا دانشگاه پزشکی (Medical University) مراجعه کنید و بدون پرداخت هزینه ای، کارت جدیدی دریافت کنید.

در صورتی که کارت مترومانی شما به دلیل خطای شخصی شما از بین رفت، گم شد و یا دو تکه شد، لازم است برای دریافت کارت جدید، دوباره 2 لاری گرجستان (33,100 تومان) پرداخت کنید. 

خوب است بدانید می توانید در انتهای سفرتان، کارت های مترومانی خود را پس دهید و 2 لاری پرداختی خود را دریافت کنید. توجه داشته باشید پس دادن کارت مترو مانی تنها تا یک ماه پس از تهیه کارت امکان پذیر است. 

کارت مترومانی تفلیس

حمل و نقل عمومی شهر تفلیس

وسایل حمل و نقل عمومی شهر تفلیس عبارت اند از:

1- متروی تفلیس

یکی از راه های خوب حمل و نقل و گردش در شهر، متروی تفلیس است که در مجموع به دو خط مجهز است. متروی تفلیس برای استفاده از گردشگران بسیار مناسب است چرا که نام ایستگاه ها به دو زبان گرجی و انگلیسی به نمایش در آمده اند و در هر ایستگاه نیز به شکل صوتی در این دو زبان پخش می شوند. در هر حال اگر به زبان و الفبای گرجی آشنایی ندارید، توصیه می کنیم نقشه ای دوزبانه همراه خود داشته باشید. خوب است بدانید با متروی تفلیس می توانید به اغلب نقاط مهم شهر، مانند ایستگاه مرکزی راه آهن دسترسی پیدا کنید. فاصله بین قطارهای شهری 5 دقیقه است و سرعت قابل قبولی در حمل و نقل شهروندان دارند. 

در سطح شهر تفلیس خواهید دید که ایستگاه های مترو با علامت M مشخص شده اند. 

خطوط مترو:

متروی تفلیس در مجموع 2 خط قرمز و سبز دارد:

خط قرمز یا آخمتلی - وارکتلی (Akhmeteli–Varketili Line): خط قرمز متروی تفلیس در کل 16 ایستگاه مختلف دارد و همان طور که نامش نشان می دهد از ایستگاه آخمتلی شروع شده و تا ایستگاه وارکتلی ادامه پیدا می کند. طول این خط 19.6 کیلومتر است و از مرکز شهر نیز عبور می کند. 

خط سبز یا سوبارتلو (Saburtalo Line): خط سبز تفلیس 6 ایستگاه دارد و به دلیل مسیرش، چندان به کار گردشگران نمی آید. 

ساعت کار: 06:00 تا 24:00

هزینه: 0.5 لاری گرجستان (8,275 تومان)

نحوه پرداخت: کارت مترومانی و یا بلیت تک سفره

بلیت های تک سفره را می توانید از ایستگاه مترو و با پول نقد تهیه کنید.

وبسایت: اینجا کلیک کنید. 

مترو تفلیس

مترو تفلیس

2- اتوبوس تفلیس

اتوبوس های زرد و آبی رنگ تفلیس را می توانید به راحتی شناسایی کنید که اندازه های متفاوتی دارند. شماره اتوبوس های تفلیس و جزییات مسیر آن ها روی پنجره های جلو درج شده اند؛ اما متاسفانه به کار شما نخواهند آمد، چرا که به زبان گرجی هستند. البته اخیرا تابلوهای الکترونیکی در هر یک از ایستگاه ها نصب کرده اند که شماره اتوبوس ها و مدت زمان انتظار برای رسیدن هر یک و البته مقصد آن ها را نشان می دهند. تخمین زمانی این تابلوها تا حد قابل قبولی درست است و اطلاعات آن ها به هر دو زبان گرجی و انگلیسی نمایش داده می شوند. 

برای پرداخت هزینه های اتوبوس می توانید از کارت مترومانی و یا پول نقد استفاده کنید. اگر کارت ندارید لازم است تا حتما 0.5 لاری گرجستان (8,275 تومان) را داشته باشید چرا که مسوول اتوبوس پول را برای شما خرد نمی کند. پس از تهیه بلیت آن را در دست داشته باشید تا به مسوول اتوبوس نشان دهید. 

یکی از ویژگی های جذاب و قابل توجه برای جا به جایی میان خطوط مترو و اتوبوس، استفاده رایگان از اتوبوس هاست. این قابلیت مخصوص کسانی است که کارت مترومانی دارند و اگر چند نفر از یک کارت استفاده می کنند، تنها نفر اول می تواند از سرویس های رایگان استفاده کند. در این مواقع پس از پیاده شدن از مترو و هنگامی که سوار اتوبوس می شوید و کارت می زنید، یک رسید به قیمت 0 لاری برای شما پرینت می شود. این این پرینت را نزد خود نگه دارید چرا که لازم است آن را به مسوول اتوبوس یا کنترل کننده بلیت نشان دهید. کنترل کننده های بلیت تی شرت های زردی به تن دارند و به راحتی قابل شناسایی هستند. 

ساعت کار:  07:30 تا 23:00

هزینه: 0.5 لاری گرجستان (8,275 تومان)

نحوه پرداخت: کارت مترومانی و یا نقد

اتوبوس های تفلیس

اتوبوس های تفلیس

3- مینی بوس (مارشروتکا)

علاوه بر وسایل حمل و نقلی مانند مترو و اتوبوس، مینی بوس های تفلیس نیز از جمله گزینه های پرکاربرد پایتخت هستند. این مینی بوس ها که با نام مارشروتکا شناخته می شوند، در کناره خیابان نگه می دارند و مسافر سوار می کنند. این مینی بوس ها به صورت شخصی اداره می شوند و مسیر و شماره خط آن ها بر روی شیشه جلو درج شده است. هزینه کرایه مارشروتکا برابر با 0.8 لاری گرجستان (13,240 تومان)  است و برای پرداخت آن می توانید از کارت مترومانی و یا پول نقد استفاده کنید. در صورتی که از مترومانی استفاده کنید، هزینه مینی بوس سواری شما در بار دوم به 0.65 لاری گرجستان (10,758 تومان)  خواهد رسید و در واقع از تخفیفی جزیی برخوردار خواهید شد. 

برای آن که سوار مینی بوس ها شوید کافیست در کنار خیابان ها برای شان دست تکان دهید و برای پیاده شدن با صدای بلند بگویید: استاپ (Stop) و یا به گرجی بگویید: Gaacheret

هزینه: 0.8 لاری گرجستان (13,240 تومان)

نحوه پرداخت: کارت مترومانی و یا نقد

مینی بوس تفلیس

مینی بوس تفلیس

4- تاکسی های عمومی تفلیس

تاکسی های شهر تفلیس اغلب اوقات تاکسی متر ندارند، بنابراین پیش از سوار شدن در مورد نرخ و هزینه با هم کنار بیایید. نرخ معمول برای یک مسیر کوتاه (تا ۳ کیلومتر) برابر با 4 لاری گرجستان (66,200 تومان) تا 5 لاری گرجستان (82,750 تومان) بوده و طولانی ترین مسیرها نیز حداکثر تا 10 لاری گرجستان (165,500 تومان) هزینه بر می دارد.

در هر حال اگر سوار ماشینی شدید که تاکسی متر داشت، لیست هزینه ها به این ترتیب است:

ورودی تاکسی: حدود 3 لاری گرجستان (49,650 تومان)

هزینه هر ۱ کیلومتر: 0.5 لاری گرجستان (8,275 تومان)

هزینه هر ۱ ساعت انتظار: 5 لاری گرجستان (82,750 تومان)

تاکسی های عمومی تفلیس

5- تاکسی های آنلاین

حتما با تاکسی های آنلاینی مانند اسنپ آشنایی دارید؛ تاکسی هایی که برای استفاده از آن ها لازم است نرم افزار موبایلی شان را بر روی گوشی هوشمند خود نصب، مبدا و مقصد را مشخص کنید و در نهایت منتظر تاکسی شوید. از جمله تاکسی های آنلاین تفلیس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تاکسیفای | Taxify
  • یاندکس | Yandex
  • تاکسی آن | TaxiOnn
  • اوبر | Uber
  • گو تریپ | GoTrip

تاکسی آنلاین در تفلیس

6- تله کابین و قطار کابلی

علاوه بر تمام راه های گفته شده، برای جا به جایی در مرکز شهر تفلیس می توانید از تله کابین و قطار کابلی نیز استفاده کنید.

قطار کابلی | Funicular

 قطار کابلی نیز در مرکز شهر قرار دارد و دسترسی آسان شما به بام تفلیس یا پارک متاتسمیندا را ممکن می کند. برای رسیدن به ایستگاه آغازین قطار کابلی خود را با وسایل حمل و نقل عمومی به پایین کوه متاتسمیندا برسانید و با پرداخت هزینه ای برابر با 2 لاری گرجستان (33,100 تومان) از کوه بالا بروید. البته اگر از ساعت 12 به بعد سوار قطار کابلی شوید، هزینه آن 3 لاری گرجستان (49,650 تومان) خواهد بود. 

پارک متاتسمیندا تفلیس

 تله کابین | Cable Car

ایستگاه های تله کابین تفلیس در بوستان رایک (Rike Park) و سازه باستانی ناریکالا (Narikala) قرار دارند. هزینه آن برای رفت و برگشت برابر با 5 لاری گرجستان (82,750 تومان) است و این هزینه را می توانید با مترومانی پرداخت کنید. تله کابین تفلیس این امکان را به شما می دهد تا ضمن تماشای منظره فوق العاده ای از شهر، به راحتی خود را به ناریکالا برسانید.


قلعه ناریکالا در تفلیس

قطار کابلی تفلیس

تله کابین تفلیس

فرودگاه بین المللی تفلیس | Tbilisi International Airport

شهر تفلیس تنها یک فرودگاه دارد که آن، فرودگاه بین المللی تفلیس است. این فرودگاه، مهم ترین پایانه هوایی کشور گرجستان بوده و در ۱۷ کیلومتری جنوب شرقی شهر تفلیس قرار دارد. میزان مسافرانی که در سال ۲۰۱۵ به این فرودگاه رفت و آمد داشتند، ۵۴۷,۱۵۰ نفر بوده و در کل این فرودگاه بین المللی گنجایش جا به جایی ۲.۸ میلیون مسافر را دارد. خوب است بدانید این فرودگاه با نام شوتا روستاولی (Shota Rustaveli) نیز شناخته می شود. 

آدرس: گرجستان، تفلیس

Address: Tbilisi, Georgia

از فرودگاه بین المللی تفلیس تا مرکز شهر

همه ما با تاکسی های فرودگاه و سرویس های شاتل هتل آشنایی داریم؛ اما اگر هیچ کدام از این ها انتخاب شما نباشند، خوب است بدانید راه های دیگری نیز برای دسترسی از فرودگاه به شهر تفلیس وجود دارد.

قطار: آسان ترین و ارزان ترین راه دسترسی از فرودگاهِ بین المللی تفلیس تا مرکز شهر، قطارها هستند که حدود 20 دقیقه زمان می برد با استفاده از آن ها به مرکز شهر برسید. ایستگاه قطار تفلیس تنها 70 متر از فرودگاه فاصله دارد و شکل منحصر به فرد و نیم دایره ای آن به شما اجازه می دهد که به راحتی پیدایش کنید. هزینه این سواری نیز برابر با 0.5 لاری گرجستان (8,275 تومان) است و باید برای پرداختش کارت مترومانی داشته باشید. البته توجه داشته باشید تنها دو قطار در روز از فرودگاه به مرکز شهر حرکت می کند که در  ساعات 08:35 و 17:40 هستند. برای مسیر برعکس ساعت حرکت قطار 07:55 و 16:55 است.  

اتوبوس: با استفاده از اتوبوس های خط 37 و 137 می توانید به مرکز شهر تفلیس برسید. این اتوبوس ها درست در گوشه سمت راست فضای بیرونی فرودگاه قرار دارند و به راحتی می توانید آن ها را پیدا کنید. اتوبوس های فرودگاه تقریبا در تمام شبانه روز فعالیت دارند اما زمان حرکت آن ها در طول روز متفاوت است. از ساعت 07:00 تا 22:35 اتوبوس ها هر 20 تا 30 دقیقه از راه می رسند و از ساعت 23:00 تا 06:30 نیز مدت زمان انتظار برای این اتوبوس ها 30 دقیقه است. اتوبوس های فرودگاه در ایستگاه های آولابری (Avlabari)، میدان آزادی (Freedom Square)، خیابان روستاولی (Rustaveli)، میدان جمهوری (Republic Square) و پل تامار (Tamar Bridge) توقف دارند و در نهایت به ایستگاه اصلی راه آهن یا واگزال (Vagzal) می رسند. این مسیر حدودا 50 دقیقه زمان می برد و هزینه ای در حدود 0.5 لاری گرجستان (8,275 تومان) در بر دارد. برای پرداخت هزینه این اتوبوس ها می توانید از کارت مترومانی و یا سکه های تتری و پول نقد استفاده کنید.

تاکسی: تاکسی های فرودگاه تفلیس دسترسی شما به نقاط مختلف شهر را ممکن می کنند و نرخ های متفاوتی دارند. هزینه این تاکسی برای مسیر فرودگاه تا مرکز شهر 25 لاری گرجستان (413,751 تومان)  است. برای دیدن نرخ دقیق آن ها می توانید به تابلوی پایانه تاکسی فرودگاه مراجعه کنید.

تاکسی آنلاین: همان طور که در بخش حمل و نقل عمومی توضیح دادیم، تاکسی های آنلاین زیادی در تفلیس فعالیت می کنند. با استفاده از این تاکسی ها، با هزینه کمتری می توانید خودتان را از فرودگاه به مرکز شهر برسانید. تاکسیفای و یاندکس از جمله پرکاربردترین ها هستند. همچنین خوب است بدانید که فرودگاه تفلیس به وای‌فای رایگان مجهز است و بنابراین می توانید برنامه های موبایلی دلخواه را در فرودگاه دانلود و نصب کنید. 

سرویس های فرودگاه: سرویس های فرودگاه که به شکل اتوبوس هستند، 24 ساعت شبانه روز فعالیت دارند و دسترسی مسافران به سه ایستگاه را ممکن می کنند. این سرویس ها که از فرودگاه حرکت می کنند در میدان آزادی (Freedom Square)، میدان هیروز (Heroes Square) و میدان 26 می (26 May Square) تفلیس توقف دارند. هزینه سواری این سرویس ها 10 لاری گرجستان (165,500 تومان) است.

از فرودگاه تفلیس تا مرکز شهر

از فرودگاه تفلیس تا مرکز شهر

رانندگی در تفلیس

با نگاهی به وضعیت خیابان ها و رانندگی مردمان تفلیس متوجه می شویم که این شهر برخلاف ظاهر و نام اروپایی اش، با شهرهای قاره سبز فاصله زیادی دارد و استانداردهای نظم اروپایی را در تفلیس نخواهید دید. با این حال شهر تفلیس در مقایسه با ایران منظم تر است و هنوز هم می تواند شما را تحت تاثیر قرار دهد. اگر بنا به هر شرایطی می خواهید با ماشین به این کشور سفر کنید، نسبت به رعایت قوانین رانندگی حساس باشید. همچنین برای رانندگی و پیدا کردن مقاصد می تواند خیال تان راحت باشد، چرا که نام خیابان ها علاوه بر زبان گرجی به انگلیسی نیز درج شده اند.

پارکینگ در تفلیس

برای پارک ماشین تان در خیابان های تفلیس، علاوه بر پارکینگ ها می توانید بر روی کنار خیابان نیز حساب کنید. استفاده از این پارکینگ های غیر رسمی در تفلیس بسیار رایج است و احتیاجی به پرداخت پول هم ندارید. البته احتمالا پارکبان های این شهر در ازای راهنمایی و کمک به شما، پولی را طلب کنند. 

بنزین در گرجستان

هزینه بنزین در کشور گرجستان به مراتب از ایران بسیار گران تر است؛ اما باز هم در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی می توان گفت هزینه مناسب تری دارد. بنزین در این کشور لیتری 2 لاری گرجستان (33,100 تومان) تا 2.5 لاری گرجستان (41,375 تومان) است. 

رانندگی در تفلیس

دوچرخه سواری در تفلیس

تا سال پیش دوچرخه سواری از جمله راهکارهایی بود که برای گردش درون شهر تفلیس توصیه نمی شدند؛ چرا که در این شهر خبری از لاین های دوچرخه سواری نبود و بی احتیاطی رانندگان نیز کار را برای دوچرخه سواری ناامن می کرد؛ اما در نهایت در نیمه دوم سال 2017 این مسیرها نیز به شهر تفلیس راه پیدا کردند و امروزه در خیابان پکینی (Pekini Ave) شهر تفلیس، می توانید مسیرهای دوچرخه سواری را ببینید که امنیت جسم را برای علاقه‌مندان دوچرخه سواری فراهم می کنند. البته در حال حاضر تنها همین یک مسیر در تفلیس به چشم می خورد و بنابراین هنوز هم برای گشت و گذار درون تفلیس نمی توان روی دوچرخه حساب کرد. همچنین این را نباید از یاد برد که بخش هایی از شهر تفلیس کوهستانی است و در نتیجه مسیرهای پرشیبی دارد که کار را برای دوچرخه سواری سخت تر می کنند.

با همه این اوصاف اگر به این ورزش پاک علاقه مندید و بسیار مایلید تا دوچرخه سواری در تفلیس را تجربه کنید،  توصیه می کنیم آن را در پارک ها و بوستان های شهر انجام دهید. ضمن آن که می توانید در همین بخش ها، دوچرخه نیز کرایه کنید. از دیگر مکان های خوب برای دوچرخه سواری می توان به پارک ملی تفلیس اشاره کرد، در این پارک شاهد طبیعتی زیبا و دلربا خواهید و می توانید از مسیر خوب دوچرخه سواری لذت ببرید. 

پارک ملی تفلیس | طبیعت جذاب گرجستان

دوچرخه سواری در تفلیس

دوچرخه سواری در تفلیس

پیاده روی در تفلیس

اگر اهل پیاده روی در مسافت های طولانی باشید، تفلیس یکی از بهترین جاها برای این کار است. مناظر زیبا، بافت شهری جذاب و البته پیاده روهای سنگ فرش شده و جذاب، همگی بر مزایای پیاده روی در شهر می افزایند. البته نزدیکی تعدادی از محبوب ترین دیدنی های تفلیس به یکدیگر نیز پیاده روی را به راهی مناسب برای گردش در شهر بدل می کند. به طور مثال شما به راحتی و با پیاده روی می توانید به بافت تاریخی تفلیس بروید، از حمام های گوگردی دیدن کنید، مسجد جامع شهر را ببینید، کلیسای سنت جرج را از قلم نیندازید و بعد به سراغ باغ گیاه شناسی تفلیس بروید. در واقع همه این جاذبه ها با فاصله بسیار کمی از هم قرار دارند. این موضوع درباره پل صلح، بوستان رایک، بام تفلیس، شهربازی متاتسمیندا و همچنین کلیسای مشهور تثلیث مقدس نیز صدق می کند و با پیاده روی های کوتاه و تله کابین سواری می توانید به هر یک از این ها دست پیدا کنید. 

اگر هم ترجیح می دهید برای گردش در شهر همراه تور و راهنمای بومی شوید، می توانید به راحتی از انواع تورهای پیاده روی استفاده کنید. باید بدانید در کنار تورهای پولی پیاده روی، تورهای رایگان نیز برای گردشگران وجود دارد و با قدری جستجو به راحتی می توانید آن ها را پیدا کنید. 

برای آشنایی بیشتر با هر یک از جاذبه های تفلیس، روی نوار زیر کلیک کنید:

ورود به صفحه اختصاصی جاذبه های محبوب شهر تفلیس

پیاده روی در تفلیس

سخن آخر

با هم به دل شهر تفلیس رفتیم و دیدیم برای گشت و گذار در این شهر چه راه های پیش پای ما قرار دارد.

نظرتان درباره این مقاله چه بود؟

شما برای گشت و گذار در تفلیس از چه راه هایی استفاده کردید؟

دیدگاه ها و خاطرات خود را با ما در میان بگذارید و بگویید این بار راهنمای حمل و نقل کدام شهر را برای شما آماده کنیم. 

چند سالی است که با کارناوال، هر روز دست به قلم می شوم و نوشتن، گاه چالشی روزانه است و گاه، شربت بهار نارنج تگری که در یک روز داغ تابستانی به جانم می نشیند... و این چیزی است که آن را خوش حالی

...

آیا این مطلب مفید بود؟

11 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

درودبرشما/روزتون پرازاتفاقات جذاب وبینظیر/بسیاربسیارعالی بود راهنمایی های ارزشمندتون/بی نهایت ازتون سپاس گزارم بابت این همه اطلاعات ارزشمندی که دراختیارمان قراردادید/من پیاده روی را انتخاب می کنم

انتشار:03 اسفند 1402

آیا این دیدگاه مفید بود؟

سپاسگزارم بسیار حائز اهمیت و مفید بود

انتشار:02 تیر 1402

آیا این دیدگاه مفید بود؟

عالي بود ممنون

انتشار:25 مهر 1401

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.