karnaval.ir

پریوش سارانی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

26 اسفند 1400

به روز رسانی

26 اسفند 1400

عید نوروز و تعطیلات آن فرصتی مناسب برای سفر به دیگر کشورها است. اگر کنجکاوید که بهترین کشورها برای سفر در عید نوروز را بشناسید و با بهترین مقاصد سفرهای خارجی در نوروز آشنا شوید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. در این مطلب به معرفی بهترین شهرهای خارجی برای سفر نوروزی پرداخته‌ایم تا بتوانید مقصد خود را بهتر انتخاب نمایید.

بهترین کشورها برای سفر نوروزی

سفر به ترکیه در نوروز 

ترکیه، یکی از کشورهای همسایه پربازدیدی است که معمولا در تمامی ایام سال بازدیدکنندگان بی‌شماری دارد. گردشگران و توریست‌ها با اهداف مختلفی برای سفر به ترکیه عازم این شهر می‌شوند، از بازدید از آثار تاریخی و جاذبه‌های طبیعی گرفته تا خرید و استفاده از مراکز تفریحی این کشور. عدم نیاز به ویزا، نزدیک بودن به ایران و قیمت‌های تقریبا مناسب از این کشور مقصدی جذاب برای ایرانیان ساخته است.در ادامه به چند شهر پرطرفدار ترکیه می‌پردازیم.

ترکیه

سفر به استانبول در عید نوروز

در سفر به استانبول که یکی از محبوب‌ترین شهرهای ترکیه است می‌توانید علاوه بر بازدید از آثار تاریخی و باستانی سری هم به بازارها و مراکز خرید متنوع آن بزنید. علاوه بر این‌ها می‌توانید سوغات و غذاهای متفاوت و سنتی ترکیه را دراین شهر بچشید. استانبول شهری با تاریخ 2500 ساله است که در جهان باستان با نام قسطنطنیه شناخته می‌شود. این شهر به سبب جاذبه‌های تاریخی و مدرن و البته مساجد زیبای عثمانی، مرکز فرهنگی، تاریخی و اقتصادی ترکیه محسوب می‌شود. جالب آن‌که استانبول از لحاظ جغرافیایی به گونه‌ای‌ است که بخشی از آن در قاره آسیا و بخش دیگرش در قاره اروپا قرار دارد. این دو بخش توسط پل معروف بسفر به یکدیگر متصل می‌شوند و به همین علت، آن را پلی میان دو قاره نیز می‌نامند. دین اغلب مردم ترکیه و استانبول اسلام است و در نتیجه این موارد در کنار هم، استانبول را به مقصد دل‌پذیری برای مسافران ایرانی بدل کرده است.

استانبول

سفر به آنکارا در عید نوروز

آنکارا شهری است که قدمت آن به پیش از میلاد مسیح بازمی‌گردد و پر است از جاذبه‌های گردشگری متنوع و دیدنی. در سفر به آنکارا هم می‌توانید از طبیعت زیبای ترکیه در کنار دریاچه‌ها و پارک‌های این شهر لذت ببرید و هم آثار باستانی آنکارا با تاریخ پر فرازونشیب آن را ببینید. شهر شلوغ و پر سروصدای آنکارا یکی از قدیمی‌ترین مناطق ترکیه است و متاسفانه افراد زیادی به این نکته واقف نیستند. بناهای تاریخی متعددی از دوران امپراتوری هیتی، فریگاری، هلنیستی، رومی، بیزانس و عثمانی در این شهر به یادگار مانده که البته بسیاری از آن‌ها در طی جنگ‌های گوناگون از بین رفته و یا آسیب دیده‌اند اما با این حال باز هم آنکارا اهمیت تاریخی زیادی برای ترک ها دارد.

آنکارا

آنکارا

 سفر به کوش آداسی در نوروز

کو‌ش آداسی را بیشتر از ساکنانش و گردشگران، یک شبه‌جزیره می‌دانند. این شهر در نزدیکی ازمیر قرار گرفته و برای سفر مقصدی خوش آب‌وهوا و بسیار هیجان‌انگیز با طبیعت سرسبز و چشم‌‌گیر محسوب می‌شود. کوش آداسی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگران در کشور ترکیه است و در لیست شهرهای پربازدید ترکیه در تریپ ادوایزر، در رده دهم قرار دارد. در سفر به کوش آداسی بندری با تعداد بسیاری از کشتی‌های کروز توجه‌تان را جلب می‌کند؛ در واقع می‌توان گفت کوش آداسی شهرتش را مدیون همین کشتی‌های کروز است. بسیاری به این این شهر زیبا و ساحلی می‌روند تا بودن در یکی از این کشتی‌های کروز را تجربه کنند.

کوش آداسی

شهر کوش آداسی

سفر به وان در نوروز

وان یکی از نزدیک‌ترین شهرهای ترکیه به ایران است که از مرز تبریز حدود 290 کیلومتر فاصله دارد؛ شهری بسیار کوچک با جاذبه‌های تاریخی و تفریحی متعدد. سفر به وان اکثرا با هدف خرید انجام می‌گیرد. این شهر از مرز مشترک ایران و ترکیه فاصله چندانی ندارد و در حاشیه بزرگ‌ترین دریاچه ترکیه واقع شده است.  قدمت وان به 3400 سال پیش بر می‌گردد؛  زمانی که پادشاهی کهن اورارتو در اطراف دریاچه وان پا گرفت، منطقه وان به شهری برای سکونت بدل شد. البته که این سال‌ها وان از شکوه آن دوران بسیار فاصله گرفته و اگر امروزه به وان بروید، با شهری ساده و کوچک مواجه خواهید شد. این شهر مقصدی محبوب برای بازارگردی و خرید در میان ایرانی‌ها است.

وان ترکیه

شهر وان ترکیه

سفر به آنتالیا در نوروز

آنتالیا در مقایسه با استانبول شهری کوچک است که در کنار دریا قرار دارد و شهری ساحلی محسوب می‌شود. سفر به آنتالیا بیشتر به عنوان مقصدی تفریحی جذاب برای لذت بردن از تفریحات آبی آن است. آنتالیا از جنوب به دریای مدیترانه، از شرق به شهر سریک (Serik) و از غرب به شهر قورقودالی یا همان کورکوتلی (Korkuteli) محدود می‌شود. سفر به این شهر به افرادی توصیه می‌شود که در جستجوی مقصدی مناسب برای کسب آرامش یا لذت بردن از تفریحات ساحلی و گردش در میان طبیعت‌اند. دروازه هادریان، آمفی تئاتر آسپندوس و پارک آبی لند آو لجندز تعدادی از دیدنی‌های این شهر است.

دروازه هادریان آنتالیا

Ottomanartist

آنتالیا

Unknown

سفر به دبی در عید نوروز

دبی یکی از مدرن‌ترین شهرهای دنیاست که در آن از تفریحات ساحلی و متنوع شهری گرفته تا گشت‌وگذار میان فروشگاه‌های متنوع انتظار شما را می‌کشد. سفر به دبی برای شما با جذابیت‌های زیادی همراه خواهد بود. این شهر زیبا و مدرن، یک شهر جهانی و مرکزی تجاری در منطقه غرب آسیا نیز محسوب می‌شود. دبی گرچه پیشینه چندانی ندارد و به زحمت می‌توان قدمتش را به دویست سال پیش نسبت داد؛ اما درایت حاکمانش سبب شد تا سیری صعودی را طی کند و بتواند از هیچ، همه چیز بسازد و به یکی از محبوب‌ترین شهرهای گردشگری دنیا بدل شود.

این روزها گردشگران دبی به ساکنان کشورهای همسایه محدود نمی‌شود بلکه بسیاری از دورترین نقاط دنیا کنجکاوند تا به این شهر کویری پا بگذارند و عجایبش را از نزدیک ببینید. از بلندترین برج دنیا تا وسیع‌ترین مرکز خرید جهان را در همین شهر خواهید دید. البته تمام جذابیت‌های دبی در ساختمان‌ها و مراکز تفریحی‌اش خلاصه نمی‌شود و یکی از عمده دلایلی که گردشگران را به سوی این شهر می‌کشاند، برگزاری رویدادهای بین‌المللی و مسابقات جهانی است. در حال حاضر نمایشگاه اکسپو دبی 2020 در این شهر برپاست که 11 فروردین 1401 به پایان می‌رسد بنابراین اگر می‌خواهید از این رویداد جهانی بازدید کنید فرصت را از دست ندهید و در تعطیلات پیش رو عازم این شهر  شوید.

دبی

چرخ و فلک چشم دبی

اکسپو 2020 دبی

سفر به ایروان در نوروز

ایروان، پایتخت و بزرگترین شهر کشور ارمنستان است که عنوان یکی از قدیمی‌ترین شهرهای مسکونی دنیا را دارد. این شهر در کناره رود هرازدان کشیده شده است و مرکز فرهنگی، تاریخی و صنعتی ارمنستان محسوب می‌شود. جالب است بدانید از سال 1918 میلادی، ایروان به عنوان پایتخت انتخاب شد و لقب چهاردهمین پایتخت تاریخی ارمنستان را از آن خود کرد. یکی دیگر از مهمترین افتخارات ایروان آن است که یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین جایگاه های اسقف اعظم کلیسای حواری ارمنی در دنیا به شمار می‌رود. در سفر به ارمنستان جاذبه‌های تاریخی و طبیعی جذابی انتظارتان را می‌کشد.

 

ایروان

کاسکاد ایروان

سفر به تفلیس در نوروز

سفر به گرجستان و تفلیس پایتخت گرجستان مقصد جذاب دیگری است که طرفداران زیادی برای نوروز دارد. شهر تفلیس بزرگ‌ترین شهر و پایتخت کشور گرجستان است که در کناره رود کُر قرار دارد و قدمتش به قرن پنجم میلادی بر می‌گردد. داستان شهر تفلیس از آن جایی آغاز شد که به سبب چشمه‌های آبگرمش مورد توجه پادشاه امپراتوری باستانی ایبری قرار گرفت. از آن زمان تا به حال، تفلیس در اغلب اوقات به عنوان پایتخت پادشاهان مختلف مورد استفاده بود و توانست تا به امروز نیز عنوان خود را حفظ کند. 

هنگامی که در خیابان‌ها و محله‌های تفلیس گردش می‌کنید، مجموعه‌ای از ساختمان‌ها را می‌بینید که با ترکیبی از معماری قرون وسطایی، کلاسیک، آسیای میانه و معماری مدرن ساخته شده‌اند. چیزی که در این میان توجه بسیاری از گردشگران را به خودش جلب می‌کند، بافت اروپایی و تروتمیز شهر است. مجموعه‌ای از کافه‌های بزرگ و کوچک، پیاده‌روهای سنگ‌فرش شده و سازه‌های مدرن، زیبایی این جنبه از شهر را پررنگ‌تر می‌کنند. 

شهر تفلیس

پل صلح تفلیس

سفر به باکو در عید نوروز

برخلاف شهرهای ترکیه برای سفر به باکو نیاز به ویزا دارید که این‌کار چندان مشکل نیست. شما با کمترین هزینه می‌توانید به این شهر سفر کنید و از جاذبه‌های گردشگری ساحلی و آثار باستانی آن دیدن نمایید. باکو پایتخت جمهوری آذربایجان است که در حاشیه دریای کاسپین قرار دارد. باکو نه تنها وسیع‌ترین شهر کشور آذربایجان، که بزرگ‌ترین شهر منطقه قفقاز است و امروزه به سبب ویژگی‌هایی مانند بافت اروپایی و پیشرفت قابل توجهش، به قطب گردشگری آذربایجان بدل شده است. این شهر همچنین مرکز علمی، فرهنگی و صنعتی جمهوری آذربایجان محسوب می‌شود و بنابراین اهمیتی دو چندان دارد. 

شهر باکو آذربایجان

Elshad Asafov

کاخ شروان‌شاهان باکو

 سفر به تایلند در نوروز

تایلند مقصدی پرطرفدار با شهرهای مختلف و دیدنی است. با سفر به تایلند به دل طبیعت خواهید رفت و مناظر حیرت‌انگیزی را نظاره‌گر خواهید بود. 

سفر به پوکت در نوروز

در جنوب تایلند، استانی با نام پوکت وجود دارد که از چندین جزیره کوچک و بزرگ تشکیل شده که بزرگ‌ترین آن‌ها، جزیره پوکت است؛ یکی از توریستی‌ترین شهرهای تایلند که مورد اقبال گردشگران ایرانی قرار گرفته و هر سال از مسافران بسیاری میزبانی می‌کند. پوکت دارای مناظری شگفت‌انگیز است و حدود 70درصد از این جزیره را بخش‌های کوهستانی تشکیل می‌دهد. بسیاری فکر می‌کنند که تمام جاذبه‌های پوکت تنها به سواحل زیبایش خلاصه می‌شود؛ اما این شهر برای کسانی که طبیعت‌گردی و تاریخ‌گردی را هم‌زمان می‌خواهند نیز پیشنهادهای جذابی دارد مثل گشت‌وگذار در بافت تاریخی پوکت که شما را به سفری در تاریخ می‌برد. خوب است بدانید در میان تمام بخش‌های پوکت، غرب آن از محبوبیت و شهرت بیشتری برخوردار است؛ چرا که وجود سواحل آرام و زیبا، این بخش از شهر را به انتخاب اول مسافران بدل کرده است.

سفر به جزیره سامویی در نوروز

جزیره سامویی (به معنای بهشت امن) یکی از زیباترین جزایر در تایلند است که در بخش سواحل شرقی تایلند قرار دارد. در این جزیره می‌توانید از سواحلی دیدنی با شن‌های طلایی و سفید، جنگل‌های انبوه، درختان نارگیل، آب زلال و فیروزه‌ای‌رنگو هوایی مطبوع و استوایی نهایت لذت ببرید.

تایلند

شهر پوکت

یکشنبه بازار پوکت

سفر به مالدیو در نوروز

جزیره مالدیو، در منطقه‌ای در جنوب‌غربی کشور هند قرار دارد که از نظر مساحت و جمعیت، به عنوان کوچک‌ترین کشور آسیا شناخته می‌شود. این کشور ۱۱۹۲ جزیره مرجانی بسیار زیبا دارد که مساحت بسیاری از جزیره‌های این کشور کم است و اغلب از آن‌ها برای جنبه گردشگری استفاده می‌کنند. در سفر به مالدیو از جاذبه‌های جذاب آن مانند غواصی در آب‌های جزیره، زیردریایی وال مالدیو، ساحل مصنوعی ماله، مسجد جامع ماله، موزه ملی مالدیو، صخره بنانا (تپه دریایی بنانا) و بازار محلی ماله دیدن نمایید.

مالدیو

سخن آخر

در این مطلب سعی شد بیشتر به کشورهایی پرداخته شود که هزینه نسبتا مناسبی دارند و جاذبه‌های تاریخی و طبیعی آن نیز جذاب و دیدنی‌اند. می‌توانید تنها با یک کلیک به بلیط پرواز خارجی و تورهای مسافرتی کارناوال به راحتی دسترسی داشته باشید و در سریع‌ترین زمان ممکن آن‌ها را رزرو کنید. شما در ایام نوروز کدامیک از این مقاصد را ترجیح می‌دهید؟ جای کدام مقصد در لیست ما خالی است؟ نظرهای خود را با ما و دوستان کارناوالی در میان بگذارید.

قدم در راهی گذاشتم که در آغاز برایم مبهم بود، اما حالا جذاب است. انگیزه، امید و عشق موجب شد تا از سختی‌های این راه ترسی به خود راه ندهم، خستگی جسمم را با طراوت و شادابی روحم تسکین دهم و با قدرت بیشتر و

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.