karnaval.ir

زهرا میرزایی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

07 اسفند 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

تا به حال بارها درباره ی تایلند و سفر به این کشور سرسبز و دیدنی سخن گفته ایم و شما را با ابعاد گوناگون و مردمان میهمان نواز این سرزمین آشنا نموده ایم. به دلیل جاذبه های توریستی این مرز و بوم سالانه افراد زیادی از سراسر دنیا به شهرهای مختلف این کشور آسیایی و فوق العاده زیبا سفر می کنند. بانکوک، پاتایا و پوکت از مکان هایی هستند که بسیار مورد علاقه ی ایرانیان قرار گرفته اند و کارناوال هم بارها به این شهر ها سفر کرده است.

اگر علاقمند به آشنایی بیشتر با دیدنی های تایلند هستید می توانید با کلیک روی لینک های زیر با برخی از آن ها آشنا شوید:

زیباترین جزایر تایلند

دریاچه نیلوفرهای صورتی | تایلند

وات آرون | معبد سپیده دم تایلند

اما پیش از سفر به تایلند باید نکاتی را بدانیم تا سفری خوب به یادماندنی را به این کشور داشته باشیم، کارهایی را انجام دهیم تا بهتر با اهالی این سرزمین ارتباط برقرار کنیم و آن ها را با برخوردهای نا آگاهانه ی خود نرنجانیم. اینجا کشوری است که با لقب سرزمین لبخندها شناخته می شود و مردمانش بسیار خوش رو هستند اما خوب است که کمی با آداب و رسوم و قوانینِ آداب معاشرت با تایلندی ها آشنا شویم تا ناخواسته کسی را ناراحت نکنیم. با ما همراه باشید تا با هم با کارهایی که نباید در تایلند انجام دهیم و عواقب و دلایل آن ها آشنا شویم.

راهنمای سفر به تایلند
راهنمای سفر به تایلند

1- راهبان را به آغوش نکشید

در تایلند معابد زیادی وجود دارد زیرا اغلب مردمان این کشور پیرو مذهب بودایی هستند، به همین دلیل راهبان زیادی هم در این سرزمین زندگی می کنند. راهب ها در تایلند از عرج و قرب والایی برخوردار هستند بنابراین بغل کردن و به آغوش کشیدن آن ها امری ممنوع به حساب می آید.

همچنین جالب است بدانید که راهب ها با هیچ زنی دست نمی دهند و حتی در وسایل نقلیه ی عمومی هم در کنار یک زن نمی نشینند، بنابراین اگر یک خانم هستید و در اتوبوس با یک راهب کنار هم قرار گرفتید باید بدانید که حتما باید یک صندلی خالی بین شما باشد. فراموش هم نکنید که همیشه راهب برای نشستن بر شما و همراهانتان اولویت دارد پس تا راهب ننشست شما حق ندارید صندلی را اشغال کنید تا او مجبور به ایستادن شود.

انجام این کار ها ناشایست تلقی شده و جنبه ی بی احترامی دارد.

راهنمای سفر به تایلند
راهنمای سفر به تایلند

2- کفش هایتان را در بیاورید

اگر به کفش های مردمان ساکن در تایلند دقت کنید متوجه می شوید که اغلب آن ها صندل و دمپایی های سبک به پا دارند دلیل این نوع پاپوشش فقط احترام است! به عبارت دیگر شما برای وارد شدن به معابد، خانه ها و حتی برخی فروشگاه ها باید کفشتان را در بیاورید و اگر با کفش وارد شوید این کار بی احترامی به حضار محسوب می شود.

بنابراین پیشنهاد می کنیم وقتی با توده ی عظیمی کفش جلوی درب یک مکان مواجه می شوید شما هم بی برو برگرد بی کفش وارد شوید. توصیه می کنیم شما هم از کفش هایی استفاده کنید که در آوردن و پوشیدنشان آسان و سریع باشد.

راهنمای سفر به تایلند

3- به هیچ وجه از پاهایتان استفاده نکنید!

در زندگی روزمره پیش می آید که گاها وقتی خسته هستیم با پا به چیزی اشاره کنیم، این کار در تایلند یک اشتباه نابخشودنی و فاحش به حساب می آید. ساکنان تایلند پا را کثیف و آلوده ترین قسمت بدن می دانند به همین دلیل اشاره کردن با پا کاری بسیار زشت و زننده است.

حتی در تایلند شما با پایتان نباید مانع بستن درب شوید یا انگشتان پایتان را به صوی مجسمه ی بودا یا راهب ها نشانه روید که این کار به منزله ی فحش و ناسزا می باشد.

راهنمای سفر به تایلند

4- به خاندان سلطنتی بی احترامی نکنید

خاندان سلطنتی تایلند به شدت در میان مردم محبوب و مورد احترام هستند تا اندازه ای که اگر در روزهای بزرگداشت پادشاه تایلند وارد هر یک از شهرهای این کشور شوید به وضوح شادی تایلندی ها  را ملاحظه خواهید کرد.

شما به هر شکلی به خاندان سلطنتی بی احترامی کنید مورد مواخذه قرار خواهید گرفت. حتی حق ندارید با پا روی سکه ای که تصویر خانواده ی سلطنتی روی آن است بکوبید، یادتان باشد که با این کار شما هم از پای خود استفاده کرده اید که کثیف ترین عضو بدن است و هم به مهم ترین قشر تایلند بی احترامی نموده اید و سزاوار تنبه خواهید بود.

راهنمای سفر به تایلند

5- لباس پوشیده استفاده کنید

تایلند کشوری گرمسیری است و در سفر  اغلب شاهد تابش مستقیم خورشید هستید. از محبوب ترین تفریحات هم آفتاب گرفتن در کنار سواحل زیبا و خیره کننده ی تایلند است. در این مواقع توریست های زیادی لباس هایشان را در می آوردند و از لباس های بسیار کمی استفاده می کنند، در این مواقع باید بدانید که از نظر مردمان محلی این کار بی احترامی به حساب می آید و آن ها دوست دارند که گردشگران لباس هایی تقریبا پوشیده استفاده نمایند.

پوشیدن مایو در ساحل ها جایز است اما در مراکز دیگر عمومی به بهانه ی گرمای هوا هرگز نباید از این نوع پوشش ها استفاده شود، مردان هم باید حتما تی شرت یا پیراهنشان را بر تن داشته باشند و به بهانه ی این موضوع نمی توانند بی پیراهن در مراکز عمومی رفت و آمد کنند.

پوشش در معابد کمی سختگیرانه تر است، برای ورود به معبد ها باید لباسی تقریبا پوشیده به تن کنید و ترجیحا از رنگ سفید استفاده نمایید و بانوان هم باید از شلوار و دامن های بلند استفاده نمایند تا بتوانند وارد معابد شوند.

تایلند

6- با انگشت دست اشاره نکنید

یادتان باشد که در هنگام تاکسی گرفتن، صدا کردن گارسون در رستوران ها و موقعیت هایی این چنینی از انگشتان دستتان برای اشاره استفاده نکنید. در این وضعیت بهتر است دست خود را به صورتی که کف دستتان رو به پایین و انگشتانتان کاملا بسته است تکان دهید، زیرا در تایلند اشاره با انگشت دست و سوت زدن برای فراخواندن یک نفر به این معنا است که شما او را مانند یک سگ بی ارزش فرض کرده اید و این کار یک عمل کاملا بی شرمانه به حساب می آید.

راهنمای سفر به تایلند

7- سر یک تایلندی را لمس نکنید

یک قانون نانوشته در تایلند وجود دارد: سر یک تایلندی برای لمس کردن نیست!

خوب است بدانید که ناز کردن و لمس سر یک تایلندی کار زشتی به حساب می آید و این عضو به عنوان بالاترین قسمت بدن یک فرد، مهم و دارای احترام است. حتی اگر اتفاقی هم دستتان به سر فردی تایلندی خورد به سرعت عذرخواهی کنید و حواستان باشد وقتی در این کشور دست روی سر یک کودک می کشید و او با چهره ای درهم به شما نگاه می کند، دلیل کارش خجالت نیست بلکه این کار را دوست ندارد.

راهنمای سفر به تایلند

8- تصویر بودا را از تایلند بیرون نبرید

در جای جای کشور تایلند مجسمه های گوناگونی را از بودا مشاهده خواهید کرد، گرفتن عکس با این مجسمه ها از تفریحات مورد علاقه ی گردشگران می باشد اما اغلب نمی دانند که خارج کردن تصاویر بودا از تایلند غیرقانونی است و نباید این عکس ها را از کشور خارج کنند، برای این کار لازم است مجوز تهیه نمایید.

در سال های اخیر کنترل این موضوع دشوار شده و برای جلوگیری از این کار مغازه دارها سعی می کنند تصاویری از بودا که برای آن ها مجوز رسمی گرفته شده اند را به گردشگران بفروشند.

یادتان باشد که به هیچ وجه نباید روی مجسمه ی بودا بایستید زیرا در این صورت پای شما که آلوده ترین قسمت بدنتان است روی مجسمه ی مورد احترام تایلندی ها قرار می گیرد، به عبارتی دیگر شما با این کار به همه ی تایلندیان و مذهب آنان بی احترامی کرده اید.

تایلند
تایلند
تایلند

9- خونسرد باشید

با این که آب و هوای تایلند در اغلب فصول سال گرم است و این موضوع باعث عصبانی شدن افراد و از دست دادن تعادل روحیشان و به عبارتی خودمانی تر کلافه شدنشان می شود، اما اگر دقت کنید مردمان این دیار همیشه خونسرد هستند و لبخندی هم بر لب دارند زیرا عصبانی شدن و فریاد کشیدن در این کشور کاری بی ادبانه به حساب می آید.

البته تصور نکنید که در تایلند هیچ فرد عصبانی را نخواهید دید، اما عمده ی مردم شاد هستند و کسی فریاد نمی کشد، شعار آن ها این است: هرگز نا امید نشو.

کارهایی که در تایلند نباید انجام داد

10- با چنگال غذا نخورید

در کشور تایلند عمده ی مردم در نهارخوری های عمومی به صرف غذا می پردازند و میلیون ها رستوران با قیمت های مختلف در این سرزمین در حال فعالیت هستند و شما با صرف هزینه های گوناگون می توانید انواع خوراکی های لذیذ را نوش جان کنید.

به هر رستورانی که مراجعه نمایید برای صرف غذا به شما یک قاشق و یک چنگال داده می شود، تا اینجا همه چیز مثل دیگر نقاط جهان است اما در حال غذا خوردن اگر کمی دقیق تر شوید متوجه خواهید شد که هیچ کس با چنگال غذا نمی خورد و از آن فقط برای هدایت غذا به داخل قاشق استفاده می کنند. داستان از این قرار است که در تایلند اعتقاد بر این است که چنگال نباید دهان را لمس کند و فقط قاشق باید وارد دهان شود و اگر کسی به چنگال غذا بخورد به حاضران بی احترامی کرده است.

نکته ی دیگر این که اغلب به شما چاقویی برای غذاخوردن داده نمی شود زیرا غذاهای تایلندی نرم هستند و به راحتی خرد می شوند بنابراین نیازی به چاقو نخواهید داشت.

اگر علاقه دارید با غذاها و فرهنگ غذایی در تایلند بیشتر آشنا شوید روی لینک زیر کلیک نمایید:

بهترین و معروف ترین غذاهای تایلند | قسمت اول

کارهایی که در تایلند نباید انجام داد

11- در شب سوت نزنید

تایلندی ها افرادی خرافاتی هستند، به همین دلیل لازم است که مراقب رفتارتان باشید. شما به وضوح خواهید دید که اگر در شب صدای سوت بیاید بسیار مضطرب و آشفته می شوند زیرا اعتقاد دارند کسی که در حال سوت زدن است قصد دارد ارواح شیطانی را به آن جا فرا بخواند.

به طور کلی سوت زدن نشانه ی بدشانسی عظیمی است پس اگر در شب در حال قدم زدن در خیابان هستید و می خواهید با سوت زدن سکوت اطرافتان را در هم بشکنید لطفا این کار را انجام ندهید تا اطرافیان را نگران و آشفته نکنید.

کارهایی که در تایلند نباید انجام داد

12- گول راننده های توک توک را نخورید

توک توک نام یکی از وسایل نقلیه ی عمومی است که در کشورهای آسیای شرقی کاربرد زیادی دارد، این وسایل نوعی اتومبیل های سه چرخ هستند که برای حمل و نقل توریست ها استفاده می شوند.

برخی از رانندگان توک توک ها، توریست ها را فریب می دهند و می گویند آن ها را به فروشگاه هایی می برند که از آن ها بتوانند سنگ هی قیمتی و زیبا را با قیمتی مناسب تهیه نمایند و گردشگران نا آگاه هم حرف آن ها را باور می کنند. باید بدانید که رانندگان توک توک ها افرادی حیله گر هستند و شما را به فروشگاه هایی می برند که سنگ های تقلبی می فروشند، حتی دیده شده که وسایل توریست ها را سرقت می کنند یا شما را مجبور به پرداخت مبالغ زیاد برای جواهرات بدلی می نمایند.

در تایلند این کارها را انجام ندهید

13- مواد مخدر را قبول نکنید

در تایلند و بخصوص شهر بانکوک شب زنده داری امری کاملا طبیعی است و در این میهمانی ها مواد مخدر هم استعمال می شود. گردشگران هم در این میهمانی ها شرکت می کنند و گاها به دام استعمال مواد مخدر می افتند. اما آنچه که توریست ها نمی دانند این است که تایلند مقررات بسیار سفت و سختی در رابطه با استعمال مواد مخدر دارد و متخلفان به شدت مجازات خواهند شد. همین بس که بدانید قاچاق مواد مخدر در این کشور مجازات اعدام را به همراه دارد.

اگر مواد مخدر مصرف کنید و پلیس تایلند شما را دستگیر کند حتما به زندان خواهید افتاد و باید جریمه های سنگینی پرداخت نمایید، بنابراین توصیه می کنیم قبل از شرکت کردن در هر کار خلافی در تایلند خوب از عواقب آن مطلع شوید.

تایلند

14- دست ندهید

تایلندی ها در مواجهه با غریبه ها دست نمی دهند بلکه دستانشان را به نشانه ی احترام رو به روی سینه به هم می چسبانند و تعظیم می کنند. لازم نیست که به کودکان و افراد کم سن تر تعظیم کنید اما وقتی با کسی رو به رو می شوید که از شما بزرگ تر است دستتان را دراز نکنید بلکه به نشانه ی احترام خم شوید. اگر دوست ندارید به کسی تعظیم کنید می توانید تنها با یک سلام کوتاه ارتباط برقرار نمایید.

قوانین سفر به تایلند

15- کثیف نباشید

تایلندی ها همه لباس هایی پاکیزه به تن می کنند و به نظافت اهمیت زیادی می دهند، با این که هوای گرم این کشور سبب می شود ساکنان عرق کنند اما آن ها همیشه مراقب هستند که سریع لباس های آلوده را از تن خارج کنند. حتی کارگرها و افرادی که به دلیل نوع شغلی که دارند لباسشان آلوده می شود باز هم به نظافتشان اهمیت می دهند، بنابراین اگر با لباس کثیف و آلوده در مجامع عمومی حاضر شوید کاری خلاف جامعه انجام داده اید.

قوانین سفر به تایلند

سخن آخر

آیا تا به حال به تایلند رفته اید؟

تا چه اندازه با آداب و رسوم مردمان تایلند آشنایی دارید؟

تجربیات و نظراتتان را با ما در میان گذارید.

زمانی موفق خواهی شد که شوقت به موفقیت، بیشتر از تَرست از شکست باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟

9 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

به شدت مردمانی عصبی و روانی هستند. خیلی هم توریست کشتن تا حالا

انتشار:07 آبان 1400

آیا این دیدگاه مفید بود؟

به هیچ وجه جت اسکی و یا موتور کرایه نکنید به خصوص جت اسکی که مافیاترین موضوع تو تایلنده و عجیب پولاتونو بابت خسارت الکی ازتون میگیرم

انتشار:03 شهریور 1399

آیا این دیدگاه مفید بود؟

موتور سنگین و جت اسکیو نگفتی که اجاره نکنن 300 دلار بابت خسارت الکی از من گرفتن گفتن با جت اسکی تصادف کردی از قبل خراشیده هست موقع تحویل رو شو چسب میزنن وقتی تحویل میدی جت اسکیو یجور چسبو میکنن که نمیفهمی جالبه پلیسها هم دستشون تو یه کاسست

انتشار:16 تیر 1399

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.