karnaval.ir

پرستو مقدم

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

22 شهریور 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

با پیشرفت صنعت گردشگری برخی شهرها و کشورها با توجه به امکانات و جاذبه هایشان محبوبیت بیشتری از سایرین کسب کردند. تا سال ها روند کار عالی بود، تا جایی که تفاوت های رفتاری و فرهنگی میان مسافران و بومیان سبب بروز اختلافاتی شد. در برخی از این مقاصد، میزبانان، چنان از حضور گردشگران ناراضی شدند که دست به اعتراض علیه رواج صنعت گردشگری در کشورشان زدند. نارضایتی ها به گونه ای پیش رفت که ممکن بود هر لحظه این صنعت نو پا را فلج سازد. بنابراین جریانی خودجوش مبنی بر رعایت هرچه بیشتر نکات مهم در کشور مقصد شکل گرفت.

با اتفاقاتی که در سال های کوتاه همه گیر شدن سفر و گردشگری رخ داد، امروزه همه ی ما سعی داریم تا پیش از ورود به کشوری جدید، حداقلِ اطلاعات را در مورد آنان بدست آوریم تا ناخواسته موجبات بروز درگیری با مردم محلی را فراهم نکنیم.

شهر کوالالامپور در کشور مالزی، از جمله ی شهرهاییست که همواره مورد توجه علاقه مندان به سفر بوده است. همچنین این مقصد میان مسافران ایرانی جایگاهی ویژه دارد و یکی از محبوب ترین مقاصد ایرانیان در عید نوروز به حساب می آید. ما نیز در مطلب پیش رو، فهرستی از راهکارهایی برای داشتن سفری بهتر به کوالالامپور تهیه کرده ایم. با کارناوال  باشید تا بیشتر با ضروریات سفر به این شهر آشنا شویم.

ورود به صفحه اختصاصی راهنمای سفر به کوالالامپور

چشم انداز شهر کوالالامپور

1- ورود حیوانت خانگی، ممنوع

در کشور مالزی و شهر کوالالامپور، ورود سگ ها، گربه ها و بیشتر حیوانات خانگی، برای رعایت هرچه بیشتر بهداشت در کشور و برخی قوانین دین اسلام به هتل ها، رستوران ها، سالن های سینما و مراکز خرید ممنوع می باشد. با وجود سختی های دور ماندن از حیوانات خانگیتان، برای سفر به مالزی ناچار هستید چند روزی آنها را به خانواده یا اقوامتان بسپارید. 

ورود حیوانات خانگی ممنوع

2- خارگیل ها را به هتل نیاورید

خارگیل، میوه ای است مالزیایی با رنگی زرد و ظاهری پر از تیغ، که پوسته ی بیرونی اش از دو رنگ سبز و قهوه ای تشکیل شده است. بوی این میوه بسیار خاص و شدید می باشد که سبب شده ورودش به هواپیماها و هتل ها ممنوع شود. شدت رایحه ی خارگیل به حدی است که با قرار گرفتن در یکی از اتاق های هتل، فضای راهرو و اتاق های اطراف را تحت پوشش قرار می دهد. البته این رایحه به هیچ وجه ناخوشایند نیست اما ممکن است شدت آن سبب آزردگی دیگر مسافران شود.

میوه ی خارگیل

Piyanat Tetanang

3- تاکسی بدون تاکسی متر، ممنوع

در کوالالامپور شما به راحتی می توانید با تاکسی در شهر تردد کنید، اما راضی کردن رانندگان به استفاده از تاکسی مترهایشان به هیچ وجه ساده نیست! تعداد کمی از تاکسی رانان در کوالالامپور با اصرار شما از تاکسی متر استفاده می کنند اما باقی به هیچ وجه راضی نخواهند شد. زیرا در صورت استفاده نکردن از تاکسی متر می توانند تا چندین برابر بیشتر از شما کرایه دریافت کنند. اگر تحت هیچ شرایطی نمی خواهید در کوالالامپور  با این دغدغه دست و پنجه نرم کنید بهتر است از تورهای خصوصی شهری استفاده کنید.

راننده تاکسی در کوالالامپور

Nicholas ng

4- پول نقد حمل نکنید

اگر کارت اعتباری بین المللی دارید، استفاده از آن در کوالالامپور تحت هر شرایطی انتخاب بهتری از همراه داشتن پول نقد می باشد. کوالالامپور شهری شدیدا توریستی و شلوغ است و کلاهبرداران و جیب برها ممکن است در هرجایی کمین کرده باشند. به همین دلیل اگر چاره ای جز استفاده از وجه نقد ندارید با تمام حواس مراقب پولتان باشید و سعی کنید در دام دست فروشانی که اجناس تقلبی به گردشگران عرضه می کنند، نیفتید.

خرید در بازارهای کوالالامپور

Ivan Tykhyi

5- مراقب سلامتی خود باشید

هرجای دنیا که باشید اهمیت دادن به بهداشت و سلامتی از نکات اولیه زندگی است، اما در کوالالامپور بد نیست اندکی بیشتر به سلامتیتان اهمیت دهید، زیرا در صورت بروز جراحات یا بیماری های وخیم، باید با هواپیما به سنگاپور منتقل شوید. البته در صورت بروز ناراحتی های خفیف جای نگرانی نیست، در اکثر هتل ها، آدرس و تلفن درمانگاه ها و مراکز درمانی مناسب برای رسیدگی های اولیه به میهمانان وجود دارند.

ما به شما پیشنهاد می کنیم که در کوالالامپور به جای آب لوله کشی، از آب های معدنی و بسته بندی شده مصرف کنید و در طول روز استفاده از کرم ضد آفتاب را از یاد نبرید.

بیمارستانی در موالالامپور

6- نیازی به انعام دادن نیست

هتل ها و برخی رستوران هایی که مورد استفاده ی مسافران و گردشگران قرار می گیرند، در صورت حساب های نهایی، مبلغی معادل 15 درصد تحت عنوان حق سرویس را به رقم کلی فاکتور اضافه می کنند که بخشی از آن، انعام کارمندان را تشکیل می دهد. پس در این مراکز نیازی نیست که به پیشخدمتان انعام پرداخت کنید. در دیگر رستوران ها و کافه های محلی هم که از میهمانان حق سرویس دریافت می کنند، هرچند برای پرداخت انعام اجباری وجود ندارد، اما بهتر است این کار را انجام دهید.

رستوران در کوالالامپور

7- کفش ها را از پا در بیاورید!

در مالزی، ایران یا هر کشوری که مسلمانان زیادی در آن زندگی می کنند، مسجد ها بخش مهمی از معماری شهرها را تشکیل می دهند، و رسم است که ابتدا کفش هایتان را درآورده و سپس وارد این اماکن شوید. مردم مالزی همچنین ترجیح می دهند میهمانانشان پیش از ورود به خانه ها نیز این رسم را به جای آورند. با توجه به اشتراک مردم ایران و مالزی در عادت ورود به منازل و مساجد بدون کفش، رعایت کردنش در سفر به مالزی برای ما ایرانیان غیرعادی و سخت نخواهد بود.

مسجدی در کوالالامپور

8- ترافیک کوالالامپور را جدی بگیرید

ترافیک هم از دیگر نکاتی است که هنگام بازدید از کوالالامپور برای ساکنین کلان شهرهای ایران، نکته ی عجیبی نیست. ترافیک هایی سنگین که سبب می شوند برای پیمودن مسافتی کم، چندین ساعت در راه بمانید. این امر شاید در گردش های روزانه زیاد برایتان آزار دهنده نباشد، اما هنگام رجعت به سمت فرودگاه، اگر نمی خواهید پروازتان را از دست بدهید، باید میزان ترافیک روزانه را در نظر بگیرید. به طور مثال اگر در مرکز کوالالامپور هستید باید یک ساعت زودتر از زمانی که می خواهید در فرودگاه باشید، راه بیافتید.

ترافیک کوالالامپور

Warren Seah

9- یک بسته دستمال کاغذی کوچک همراه داشته باشید

استفاده از سرویس بهداشتی در حالت کلی برای خیلی ها آزار دهنده می باشد، حال اگر این سرویس از حداقلِ استانداردهای پاکیزگی برخوردار نباشد و شما هم ناچار به استفاده باشید، با چالشی بزرگ مواجه خواهید شد. متاسفانه شهر کوالالامپور سرویس های بهداشتی تمیزی ندارد و به ندرت در آنها دستمال کاغذی یافت می شود.  بنابراین بد نیست تا هر روز که برای بازدید از شهر هتلتان را ترک می کنید، چند برگ دستمال خشک و تمیز در کیفتان قرار دهید تا در شرایط بحرانی به کمکتان بیایند.

دستمال کاغذی

10- چترتان را فراموش نکنید

آب و هوای کوالالامپور به طور معمول گرم و شرجی است. اما اگر قصد دارید در زمانی بین اواخر زمستان تا اواسط بهار برای تعطیلات به این شهر سفر کنید، باید انتظار بارش باران های سنگین و سیل آسا را داشته باشید. حتما چترتان را با خود به مالزی ببرید، یا به محض ورود به کوالالامپور یک چتر تهیه کنید و هرگز فریب گرمای ابتدای صبح را نخورید، زیرا هر لحظه امکان دارد یکی از شدید ترین باران هایی که در عمرتان دیده اید را شاهد باشید.

زوجی زیر باران کوالالامپور

Zahin Tanvir

سخن آخر

آنچه با هم مرور کردیم 10 مورد از هزاران نکته ای است که در سفر به کوالالامپور می توانند برای شما پیش آمد کنند.

شما چه تجربیاتی از سفر به این شهر دارید؟

اگر اطلاعات بیشتر در مورد ضروریات سفر به کوالالامپور و باید ها و نبایدهایش دارید، ما را نیز در دانسته هایتان شریک کنید.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.