karnaval.ir

شیرین کیاسروش

انتشار

31 شهریور 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

"ودر چنل" یا شبکه تلویزیونی آب و هوا (The Weather Channel)، یک شبکه تلویزیونی آمریکایی ست که از سال ۱۹۸۲ میلادی (۱۳۶۱ خورشیدی) اخبار هواشناسی را منتشر و در زمینه بررسی آب و هوای نقاط مختلف دنیا فعالیت می کند. این شبکه علاوه بر خبر رسانی، به تحلیل داده های آب و هوایی، مستند سازی و برنامه های سرگرم کننده مرتبط با این موضوعات هم می پردازد. وبسایت ودر چنل، هر سال یک مسابقه عکاسی با عنوان It's Amazing Out There Photo Contest به معنای «اون بیرون همه چی شگفت انگیزه» برگزار می کند. تصاویر حیرت انگیزی از چشم اندازهای سراسر جهان برای شرکت در این مسابقه فرستاده می شوند و عکاسان در چالشی بزرگ قرار می گیرند. این مسابقه جهانی که شرکت خودروسازی تویوتا اسپانسر آن است، 6 برنده دارد؛ سه عکس توسط داوران انتخاب می شوند و جوایز 15,000، 5,000 و 2,500 دلاری به آنها تعلق می گیرد و سه عکس بر اساس معیار محبوبیت در دنیای مجازی و با گرفتن بیشترین لایک ها انتخاب می شوند و  جوایز 1,000، 750 و 500 دلاری دریافت می کنند.

در مجموعه عکس پیش رو با برندگان این مسابقه در سال 2018 آشنا می شوید و در ادامه تعدادی از تصاویر منتخب و جالب توجه از میان 34000 اثر ارسال شده برای این رقابت را خواهید دید. اگر می خواهید تصاویری از درخشش کهکشان راه شیری، نور کم رنگ طلوع خورشید، ژرف‌دره های عمیق، درختان انبوه، برکه های زیبا و موج های شگفت انگیز را ببینید، با کارناوال همراه شوید!

1- ملاقات آسمانی | برنده جایزه بزرگ

مارسل سیگل (Marcel Siegle)، پس از مرگ مادرش، زمان زیادی را برای یافتن یک کار جدید عکاسی صرف کرد. او به دنبال یک سوژه عالی برای عکسبرداری بود تا باعث درخشش دوباره او در طول خورشیدگرفتگی بزرگ آمریکا در سال 2017 شود. سیگل تصمیم گرفت به رودخانه دشوتس (Deschutes) در ایالت اورگن برود؛ جایی که یکی از بهترین چشم اندازهای این رویداد آسمانی را در اختیارش می گذاشت.

این تصویر در واقع یک خودنگاره یا سِلف پرتره از سیگل است؛ کسی که بیش از 30 سال یک عکاس بوده و به ماهیگیری با قلاب نیز علاقه فراوان دارد. سیگل یک شرکت عکاسی تجارتی را اداره می کند و عاشق عکس هایی است که از ماهیگیران می گیرد.

او درباره ماهیگیری معتقد است:

این یک راه عالی برای برقراری ارتباط با طبیعت و قرارگیری در مکان های زیبا و چشم نواز است. تعداد زیادی از افراد با من همفکر هستند.

او اعلام کرده که دوست دارد این عکس را به مادر مرحومش تقدیم کند.

ملاقات آسمانی

Marcel Siegle | weather.com

2- بوفالوها در نور نارنجی | مقام دوم

عکاس ریک بلدگرین (Rick Beldegreen)، یک دامپزشک بازنشسته است که به گفته خودش اکنون زمان بیشتری برای دنبال کردن دومین هدف بزرگ زندگی اش یعنی عکاسی حیات وحش دارد. او اغلب سفرهای خود را تنها با هدف گرفتن تصاویری از حیات وحش انجام می دهد.

وی درباره این تصویر می گوید:

ما می دانستیم که این گله بوفالو در منطقه رفت و آمد دارند و معمولا شبانه روزشان را در این جنگل می گذرانند. آنها صبح زود، شروع به حرکت می کنند و به چرا می پردازند. یک روز شاهد طلوع آفتابی شگفت انگیز بودیم که در ترکیب با مه و گرد و غبار و حضور این گله بوفالو، صحنه خارق العاده ای را ایجاد کرده بود. 

ریک در آن روز هیچ عکسی نگرفت اما روز بعد باز هم در صحنه حضور یافت تا ببیند آیا این ترکیب دوباره اتفاق می افتد یا نه!

او می گوید:

شانس با من یار بود و این عکس را در آن فضای نارنجی شکار کردم. 

بر اساس پیش بینی او، تعداد بوفالوهای موجود در این صحنه حداقل به 500 راس می رسد. وی بر این باور است که بخش بزرگی از عکاسی حیات وحش به پیش بینی حرکات و عادات حیوانات مربوط می شود. این دامپزشک بازنشسته قبل از عکسبرداری تحقیقات لازم را انجام می دهد و سعی در پیش بینی و شناخت رفتار حیوانات دارد.

بوفالوها در نور نارنجی

Rick Beldegreen | weather.com

3- نورپردازی مادر طبیعت | مقام سوم

مایکل واسربرگر (Michael Wasserberger) در یک پرواز تجاری بر فراز دِموین (Des Moines) -مرکز ایالت آیووا در آمریکا- بود که به صورت تصادفی این تصویر را از توفان ثبت کرد.

او می گوید:

به هنگام سفر، همیشه دوربین خود را در نزدیکی خود نگه می دارم. زیرا شما هیچ وقت نمی دانید که چه چیزی در انتظارتان است. من از پنجره بیرون را نگاه کردم و این طوفان باور نکردنی را دیدم و می دانستم این تنها یک بار در عمر من اتفاق می افتد.

واسربرگر عکسبرداری از مناظر را بیش از هر چیز دوست دارد اما سایر شاخه های عکاسی را نیز دنبال می کند. او معتقد است:

عکاسی منظره یک راه عالی برای خروج از منزل و غرق شدن در محیط اطراف است. به عنوان یک عکاس، من قادر به تجربه طبیعت در زیباترین شکل آن هستم و سپس از مهارت های عکاسی استفاده می کنم تا چیزی خارق العاده و باورنکردنی برای به اشتراک گذاشتن داشته باشم. این بسیار شگفت انگیز است!

نورپردازی مادر طبیعت

Michael Wasserberger | weather.com

4- غروب در گرند کنیون | برگزیده مخاطبان

تونی بندلا (Tony Bendele) نام عکاسی است که توانسته در ماه می 2018 این عکس زیبا را ثبت کند. این کنیون یا ژرف‌دره که یکی از جاذبه های گردشگری آمریکا است، حدود 29 کیلومتر طول دارد و عمق آن به 1800 متر می رسد. اینجا محل زندگی بومیان آمریکا بوده و مقدس شمرده می شده است. هنوز هم حدود 500 سرخ پوست در این ژرف‌دره ساکن هستند.

گرندکنیون

Tony Bendele | weather.com

5- یک فانوس دریایی در میشیگان | برگزیده مخاطبان

نانسی ادی (Nancy Addie) می گوید این فانوس تا به حال هزاران قایق را هدایت کرده است تا راه را گم نکنند.

فانوس دریایی

Nancy Addie | weather.com

6- جغدهای عقابی | برگزیده مخاطبان

دیوید اپلی (David Eppley) به هنگام طلوع خورشید در شهرستان شارلوتِ ایالت فلوریدا (Charlotte County, Florida) این تصویر را ثبت کرده است.

جغد عقابی

David Eppley | weather.com

7- رایان منیون (Ryan Minion) تصویرِ جزیره هانکر (Honker's Island) را در شهرستان مک لین (McLean County) ایالت ایلینوی (Illinois) آمریکا ثبت کرده است. او می گوید خورشید نیمروز مه را نورانی کرده و بر فراز برکه پوششی از نور ساخته بود.

جزیره هانکر آمریکا

Ryan Minion | weather.com

8- دیوید سویندلر (David Swindler) این عکس سحرآمیز از کهکشان راه شیری را در حال پیاده روی شبانه در ژرف‌دره گلن (Glen Canyon) گرفته است. ژرف‌دره به دره‌ای کشیده، عمیق و باریک گفته می شود که دیواره های پرشیب دارد. این محل که ژرف‌دره انعکاس (Reflection Canyon) نیز خوانده می شود، در ایالت یوتای (Utah) آمریکا قرار دارد.

ژرف‌دره گلن آمریکا

David Swindler | weather.com

9- مارسی ویکز (Marcie Vickers) تصویر شگفت انگیزِ این جاده را حین سفرش به سمت پارک ایالتی دره آتشِ (Valley of Fire State Park) ایالت نوادا (Nevada) در آمریکا ثبت کرده است. دلیل این نام گذاری این محل به دره آتش، صحنه ای شبیه به آتش گرفتگی ست که تابش نور خورشید بر ماسه های آن به وجود می آورد.

دره آتش در نوادا آمریکا

Marcie Vickers | weather.com

10- پرتوی نور صبحگاهی، در پارک ملی یوسیمیتی (Yosemite National Park) چشم انداز صخره و آبشار نیرومند را روشن کرده است.

این پارک که در کالیفرنیا قرار دارد، نخستین پارک ملی کشور آمریکاست و کوه های بلند، آبشارها و گونه های مختلف گیاهی و جانوری از جمله خرس های قهوه ای، آن را تبدیل به یک مکان تماشایی کرده اند.

پارک ملی یوسیمیتی آمریکا

Casey Horner | weather.com

11- مه صبحگاهی مانند پتویی روی منظره یوگیاکارتا (Yogyakarta) در اندونزی کشیده می شود. یوگیاکارتا شهری سرشار از فرهنگ و هنرهای گوناگون است. مایکل یورمارک (Michael Yormark) که این عکس را ثبت کرده است، می گوید:

وقتی تجربه حضور در اینجا را داشته باشید می توانید از راه دور نشانه های معابد باستانی را ببینید.

یوگیاکارتا در اندونزی

Michael Yormark | weather.com

12- ایتن روهلند (Ethan Ruhland)، که خود اهل ایالت نوادا است، این تصویر را از پارک ملی یوسیمیتی ثبت کرده است و می گوید:

وقتی به این منظره نگاه کردم رودی از ابرها را دیدم.

پارک ملی یوسیمتی

Ethan Ruhland | weather.com

13- سیو وو (Siu Wu) خوشحال بود که تصویر یک انعکاس فوق العاده را حین گردش در کنار دریاچه ملاین (Maligne Lake) پیدا کرده است. این دریاچه در طبیعت وحشیِ پارک ملی جاسپر (Jasper National Park) در کوه های راکی کانادا قرار دارد.

دریاچه ملاین پارک ملی جاسپرِ کانادا

Siu Wu | weather.com

14- تصویری از طلوع خورشید در گرند کنیون (Grand Canyon) و تابش نور طلایی خورشید بر صخره های قرمز رنگ

ورود به صفحه ویدیوی سفر به پارک ملی گرند کنیون آمریکا

گرند کنیون آریزونا آمریکا

Michael Wilson | weather.com

15- سیو وو این عکس را در حین کوه نوردی زمستانی از یخبندان در خط الراس باد خیز کوه های سفید (White Mountains) ایالت نیوهمپشایر (New Hampshire) آمریکا گرفته است.

کوه های سفید ایالت نیوهمپشایر

Siu Wu | weather.com

16- تصویر زیبایی از انعکاس زیبای غروب در پارک ملی اورگلیدزِ (Everglades National Park) ایالت فلوریدا در آمریکا که آیوان گاستالدو (Ivan Gastaldo) آن را ثبت کرده است.

پارک ملی اورگلیدز فلوریدا

Ivan Gastaldo | weather.com

17- تابش نور گرم از درون انبوهی از خانه ها در مجمع‌الجزایر لوفوتن (Lofoten) نروژ، کاری از مایکل اپل ( Michael Epel)

مجمع‌الجزایر لوفوتن نروژ

Michael Epel | weather.com

18- مهِ سپیده دم که بر روی منطقه توسکانی (Tuscany) ایتالیا کشیده می شود.

ورود به صفحه تصاویری زیبا از توسکانی ، بهشت ایتالیا

توسکانی ایتالیا

Michael Epel | weather.com

19- تصویری تکان دهنده از چرخش موج به سمت سواحل هاوایی را می بینید که توسط درک گومز (Derek Gomez) عکسبرداری شده است. غروب آرام خورشید در پس زمینه جلوه خاصی دارد.

هاوایی

Derek Gomez | weather.com

20- مایلز مورگان (Miles Morgan) که این عکس را گرفته است می گوید:

آب و هوای آمده از اقیانوس اطلس با نیروی زیادی به سیرای شرقی (Eastern Sierras) در کالیفرنیا برخورد می کند.

سیرای شرقی در کالیفرنیا

Miles Morgan | weather.com

21- تصویری حیرت انگیز از کهکشان راه شیری بر فراز طاق دلیکیت (Delicate Arch)، پارک ملی آرچز یا پارک ملی طاق ها (Arches National Park) در ایالت یوتای آمریکا

پارک ملی آرچز جاذبه ای طبیعی با 310 کیلومتر مربع وسعت است. طاق دلیکیت با 18 متر ارتفاع یکی از چند طاق عجیبی است که در این پارک قرار دارد.

طاق دلیکیت در پارک ملی آرچز آمریکا

Bob Coorsen | weather.com

22- آدامز سرا (Adams Serra)، عکاس تصویر، بهترین عنوان را برای آن برگزیده است: "زمستان خشن".

پارک ملی یلواستون آمریکا

Adams Serra | weather.com

23- تصویری شگفت انگیز را می بینید که توسط فدریک فیکس (Frederic Fix) ثبت شده است. موج ها، بی رحمانه به ساحل شهر آنگله (Anglet) در جنوب غرب فرانسه برخورد می کنند.

ساحل شهر آنگله در جنوب غرب فرانسه

Frederic Fix | weather.com

24- عکسی فوق العاده از رشته کوه دولومیت (Dolomites) در شمال شرق ایتالیا که کریستین بل (Kristian Bell) آن را به ثبت رسانده است.

رشته کوه دولومیت ایتالیا

Kristian Bell | weather.com

25- دیوید ریک (David Rieck) این عکس بسیار زیبا و چشم گیر را حین کوه نوردی در کوه های منطقه طبیعی تفریحی سانتا مانیکا (Santa Monica Mountains National Recreation Area) در کالیفرنیا گرفته است.

منطقه طبیعی تفریحی سانتا مانیکا در کالیفرنا

David Rieck | weather.com

26- عکاس لس آنجلسی، برندون یوشیزاوا (Brandon Yoshizawa)، تصویری زیبا از کهکشان راه شیری و یک منظره یخ زده را ثبت کرده است.

کهکشان راه شیری

Brandon Yoshizawa | weather.com

سخن آخر

هر یک از تصاویری که دیدیم، مناظری حیرت انگیز را ثبت کرده بودند. این تصاویر با هنرمندی تمام ثبت شده و با دقت زیاد برای شرکت در مسابقه برگزیده شده اند.

کدام عکس نظر شما را بیشتر به خود جلب کرد؟

فکر کنید که شما داور این مسابقه عکاسی هستید! کدام یک از این عکس ها را به عنوان برنده انتخاب می کنید و چرا؟

زندگی برای من یعنی کتاب هایم و سفرهایم.

آیا این مطلب مفید بود؟

2 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

پرنیا

من اگر داور این مسابقه بودم تصویر شماره ی 19 راانتخواب می کردم .
زیرا آب در زندگی ما بسیار اثر داردو دریا مجموعه ی بزرگ آب است و این دریاهم باساحل زیبایی که کمتر در قاب عکس دیده می شد و ابرهای بلا ورنگین بااشکال زیبا، این عکس رادیدنی تر کرده اند.

انتشار:09 آذر 1397

آیا این دیدگاه مفید بود؟

شایان

چرت و پر از اشتباهای نگارشی

انتشار:01 مهر 1397

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.