karnaval.ir

کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

18 تیر 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

نام ایران که می آید غروری دوست داشتنی در گوشه ای از قلبمان بیدار می شود و خودش را دوان دوان به تمام پوست و گوشتمان می رساند. این نام یادآور سرزمینی کهن است که در شناسنامه ی تک تک ساکنانش جایگاهی ویژه دارد و همه آن را به عنوان وطنشان می شناسند. مهربانی خاک ایران همچون محبت مادرانه است که هر آنچه دارد را در اختیار فرزندانش قرار می دهد و استقامتش همچون ایستادگی پدرانه به نظر می رسد. 

نام این سرزمین پیوند خورده با تاریخ و فرهنگی است که کمتر جایی در تمام دنیا از آن بهره برده است. به همین دلیل است که جهانیان هم نمی توانند در برابر میراث این خاک پر گُهر سکوت کنند و زبانشان را به تحسین نگشایند. بارها آثاری از گوشه و کنار ایران عزیزمان هوش از سر کارشناسان در آن سوی جهان برده و خودشان را در کنار هزاران آثار دیگر در فهرست میراث جهانی یونسکو گنجانده اند.

این بار نوبت یزد است که نامش در میان این فهرست بدرخشد و اولین شهر تاریخی ایران باشد که به عنوان میراث جهانی یونسکو شناخته می شود. یزد شهری خفته در آغوش گرم کویر ایران است که در گذر سال ها کمتر تغییر چهره داده و هنوز بوی سنت و تاریخ از همه جایش به مشام می رسد. 

می خواهیم به بهانه ی ثبت این شهر تاریخی در میراث جهانی یونسکو، تصاویری از آن را به شما تقدیم کنیم و به گوشه گوشه اش سر بزنیم. وقت آن است که ردای غرورتان را از شادی این اتفاق فرخنده به تن کنید و با ما راهی یزد شوید.

با کارناوال همراه باشید...

یزد

1- دیار بادگیرهای برافراشته...

آنچه که یزد را از سایر شهرهای کویری ایران متمایز می کند، حضور بادگیرهایی است که در گرمای داغ تابستانی نسیمی خنک را به ساکنان خانه ها هدیه می دهند. 

دیار بادگیرهای برافراشته

دیار بادگیرهای برافراشته

Damon Lynch

2- بادگیر بلندقامت ایران | باغ دولت آباد

برای آشنایی بیشتر با باغ دولت آباد یزد، مطلب زیر را بخوانید:

آشنایی با باغ دولت آباد یزد

باغ دولت آباد یزد

باغ دولت آباد

Chamanara

3- آبی آسمان را به زمین آورده ام...

مسجد جامع یزد یکی از جاذبه های مهم این شهر است که به سبب وجود مناره های بلند و آبی رنگش محال است آن را گم کنید...

آشنایی با مسجد جامع یزد

مسجد جامع یزد

مسجد جامع یزد

Alireza Mehrjardi

مسجد جامع یزد

Raffi san

4- شهری که کامتان را شیرین می کند...

مهم ترین سوغاتی یزد، شیرینی های آن هستند که با ظاهری وسوسه کننده خودنمایی می کنند و شما نمی توانید از چشیدن آنها بگذرید.

شیرینی یزد

5-  تار و پود عشق و هنر

یکی از مشاغل اصلی در یزد تولید صنایع دستی است که افراد بسیاری به آن اشتغال دارند.

صنایع دستی در یزد

Kazyoshi Nomachi

6- گوشه ای از اعجاز معماری یزد

حمام خان، معروف به گرمخانه نور، حمامی است که توسط محمد تقی خان بافقی، حاکم یزد بنا شده و یکی از آثار مهم معماری در یزد به شمار می رود.

حمام خان

Ali Kordzadeh

7- مناجاتی آمیخته با هنر

یکی از صنایع دستی مهم یزد، ترمه است که در موارد بسیاری از جمله تهیه جانماز از آن استفاده می شود.

ترمه یزد

8- میدانی به وسعت تاریخ یک شهر

میدان امیرچخماق، میدانی تاریخی در شهر یزد است که گردشگران زیادی را به سوی خود جلب می کند.

میدان امیرچخماق

Vlado Benzini

میدان امیرچخماق

Mehdi Kavei

9- کنج دنج شهر...

در یزد، رستوران ها و هتل های زیادی را می بینید که در بناهای سنتی ایجاد شده اند و فضایی متفاوت را به شما هدیه می دهند.

یزد

10- خانه ای بازمانده از دوران قاجار

خانه های تاریخی گوشه ای از زیبایی های شهر یزد هستند و یکی از آنها خانه لاریها است که در کوچه پس کوچه های قدیمی شهر، حرف های زیادی برای گفتن دارد.

خانه لاریها

Saber Monajati

11- نیایشگاهی در سکوت...

زرتشتیان بخشی از جامعه ی دینی شهر یزد را تشکیل می دهند و آتشکده ی این شهر علاوه بر آنکه مکانی سرشار از معنویت برای آنهاست، از گردشگران علاقه مند نیز پذیرایی می کند.

آتشکده یزد

Rahman Haghparast

12- کوچه هایی پر از حرف

خاصیت یزد همین است که با ساباط هایش تو را به قدم زدن و کشف جلوه های تازه وا می دارد. می توانی رهسپار این کوچه های سرپوشیده شوی تا هم از گزند آفتاب در امان بمانی و هم از لحظه لحظه ی بودن در این شهر لذت ببری.

thomas-flensted

سخن آخر

تیم تحریریه کارناوال این افتخار جهانی را به همه ی ایرانیان و دوستداران این سرزمین کهن تبریک می گوید و امیدوار است این اتفاق باعث توجه بیشتر به این شهر و جاذبه های آن شود. 

سفر به یزد می تواند یکی از تجربیات شیرین شما باشد. اگر تا به حال به این شهر سفر کرده اید دیگران را نیز در تجربه ی شیرینتان سهیم کنید.

منتظر نظرات، پیشنهادات و تجربیات شما خوبان هستیم.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

3 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.