karnaval.ir

رضا قره غریبی

انتشار

18 آبان 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

این بار در مشاهیر گردشگری با آرتور پوپ، ایرانشناس مشهور آمریکایی  آشنا خواهیم شد. 

دلیل شهرت

 آرتور از مورخان مشهور و ایران شناسان بزرگ در زمینه های هنر و معماری می باشد. او یکی از بنیانگذارن موسسه آسیایی دانشگاه شیراز کنونی در پیش از انقلاب بود و در حدود 24 سال هدایت این موسسه بر عهده وی بود. او نقش بسیار مهمی در معرفی هنر و معاری ایرانی به جهانیان بود برای نمونه در سال 1940 میلادی آرتور با همکاری موزه های بزرگ آمریکا، نمایشگاهی باشکوه از 2800 شی کشف شده در ایران را بانام " شش هزار سال هنر پارسی " برگزار کردند. کاتالوگ فهرست اشیای این نمایشگاه 350 صفحه بود!!

تولد

 آرتور در 7 فوریه سال 1881 میلادی در فنیکس آمریکا چشم به جهان گشود.

زندگی 

 او در یک خانواده مذهبی به دنیا آمد و پدرش یک کشیش بود. او در دانشگاه های براون، کرنل و هاروراد به تحصیل فلسفه مشغول شد و در سال 1304 خورشیدی با دعوت او به ایران برای مقامات دولت در زمینه هنر ایرانی سخنرانی کرد. پس از این سخنرانی از سال 1304 الی 1314 خورشیدی به عنوان مشاور افتخاری ایران و عضوی از فرهنگستان ایران انتخاب شد.

 او به کشورهای مختلفی سفر می کرد و در مورد ایران سخنرانی های زیادی را انجام می داد. یکی از مشهورترین سخنرانی های وی در مورد " سهم ایرانیان در پیدایش معماری گوتیک " در کشور فرانسه بود. همچین او به کمک همسرش نمایشگاه های زیادی را برای معرفی آثار هنری ایران در نقاط مختلف جهان برگزار کردند.

 در سال 1965 با درخواست رسمی از وی خواسته شد تا برای زندگی و انجام فعالیت های پژوهشی به ایران نقل مکان کند، این درخواست از طرف آرتور پذیرفته شد و در یکی از کتاب هایش جریان این نقل مکان را اینگونه توضیح داده است:

" با عزم و شوق به ایران آمدم تا به زیارت سرزمین رویاهایم، ایران، بروم." 

مرگ

 در نهایت آرتور در روز سوم سپتامبر سال 1969 میلادی در شیراز در گذشت و سپس در آرامگاهی که به دست محسن فروغی  در اصفهان ساخته شده بود، یه خاک سپرده شد.

آرتور پوپ

آرامگاه آرتور و همسرش در اصفهان

آرتور پوپ

#مشاهیر گردشگری جهان را در کارناوال بشناسید.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.