karnaval.ir

یزدان مرشدزاده

انتشار

30 خرداد 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

سوار بر بالون هایی بزرگ شوید و در جو زمین به حرکت در بیایید . این نوعی از سفرهای ماجراجویانه ی هوایی خواهد بود که در آینده ای نه چندان دور شاهد انجام گرفتن آن هستیم . بسیار مهیج و جالب خواهد بود که شما در یک اتاقک ( بهتر است بگوییم کابین ) قرار گرفته اید و توسط یک #بالون غول پیکر به سمت فضا بلا می روید و سپس بعد از رسیدن به ارتفاع مناسب در همان جا به حرکت در خواهید آمد و یا حتی می توانید ثابت بمانید .

زمین آبی و زیبا را زیر پاهایتان می بینید و بالای سر خود فضای بی کران را .

به زودی شاهد این نوع سفر به جو زمین خواهیم بود و مطمئنا افراد زیادی تجربه ی پرواز با بالون به جو را خواهند داشت .

همراه با کارناوال باشید تا درباره ی این نوع سفر های فضایی بیشتر بدانیم .

بالون در فضا

درباره ی سفر با بالون به جو بیشتر بدانیم

این سفر توسط بالون هایی غول پیکر صورت می گیرد که با هلیوم یا هیدروژن و یا گاهی متان پر می شوند و تا سطح استراتوسفر یعنی حدود 18 تا 37 کیلومتری سطح زمین به بالا می روند و در جو قرار می گیرند . 

امروزه این بالون ها به شکلی مدرن شده اند . رادیو ، رهیاب و دوربین از تکنولوژی هایی هستند که در بالون ها استفاده می شوند . 

بالون ها تا ارتفاعی بالا می روند که می توان گفت به #فضا نزدیک شده اند . ( اتمسفر زمین )

در این ارتفاع مقداری اکسیژن وجود دارد و نیرویی ماهواره ها را درون مدار نگه می دارد . 

در ادامه درباره ی موارد استفاده از این بالون ها را در طول زمان بیشتر خواهیم خواند .

مراحل پرواز بالون به فضا

موارد استفاده از بالون ها

از سال 1930 تا 1960 از این بالون ها به عنوان مطالعه ی جو و گاهی گردشگری فضایی استفاده می شده است . 

با استفاده از این بالون ها درباره ی فضا اطلاعاتی بدست می آوردند . 

کمپانی هایی مانند ZERO2INFINITY و WORLD VIEW ENTERPRISES بالون هایی را ساختند که از آن ها در انجام تحقیقات ، تبلیغات و توریسم فضایی استفاده کنند . 

استفاده از رادیو برای این بالون ها از چالش هایی بود که بعد از گذشته مدت طولانی به نتیجه رسید و توانستند از رادیو در این بالون ها استفاده کنند . 

بالون فضایی
بالون فضایی

سرگذشت بالون ها تا به امروز

در سال 1783 ، کشور #فرانسه ، اولین پرواز با بالون های هیدروژنی صورت گرفت . JACQUES CHARLES ، پروفوسور و فیزیکدان فرانسوی و ROBERT BROTHERS از پیشروان استفاده از بالون به این شکل بوده اند . 

حدود 5 روز طول کشید تا بالون آن ها پر شود . 300 هزار نفر جمع شده بودند تا از نزدیک شاهد به پرواز در آمدن بالون باشند . 

بالون به پرواز در آمد و بعد از گذشت مدتی به ابرها رسید . 

بعد از گذشت 45 دقیقه بالون 20 کیلومتر از پاریس فاصله گرفته بود و این گونه اولین پرواز در تاریخ ثبت شد .

بالون

آماده شوید ، می خواهیم سفری با این بالون را تجربه کنیم 

آیا تمایل به سفر کردن در فضا دارید ولی پول کافی ندارید ؟ در این صورت نمی توانید با شرکتی مانند ویرجین سفری فضایی را تجربه کنید .

کمپانی WORLD VIEW ENTERPRISES با دریافت 75 هزار دلار برای شما سفری با بالون هایی 8 نفره را ترتیب خواهد داد که می توان گفت سفری #لوکس به فضا ( نه خود فضا ) در انتظار شما خواهد بود . 

شرکت ویرجین از شما 250 هزار دلار برای یک سفر فضایی دریافت می کند . ( شما باید قبل از آغاز سفر 3 روز تمرین کنید و فقط حدود 2 تا 3 ساعت در فضا خواهید بود ) 

بالون در فضا
بالون در فضا

بالون ها چگونه هستند ؟

کپسول هایی به بالون ها نصب می شود و سپس تا ارتفاع 30 کیلومتری از سطح زمین بالا می روند و حدود دو ساعت در همان ارتفاع می مانند و بعد به زمین باز می گردند . هر سال پرواز هایی این چنینی صورت می گیرد و شاهد پیشرفت های زیادی در این نوع پروازها هستیم .

این شرکت می گوید :

مسافران با چشمان خود شاهد صحنه ای حیرت انگیز خواهند بود . آن ها می توانند به فضا نگاه کنند و سیاره ها و ستاره ها را ببینند و همین طور می توانند زمین زیبا را به نظاره بنشینند .

فضا
کابین
کابین

زمان پرواز چه موقع است ؟

طبق گفته ی شرکت سازنده ی این بالون ها قرار است در سال 2016 این پرواز برای اولین بار انجام بگیرد .

در چندین سال اخیر آزمایش هایی انجام گرفته است و تمامی آن ها موفق بوده اند .

در آینده ای نه چندان دور شاهد به پرواز در آمدن بالون هایی خواهیم بود که به همراه خود کابین هایی را حمل می کنند و تا نزدیکی فضا بالا می روند .

فضا
کابین
فضا

سخن آخر

نظر شما درباره ی این نوع سفرهای فضایی چیست ؟ آیا مایل هستید ...

آیا این مطلب مفید بود؟

2 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

دومن ینی چی در جو قرار می گیرند؟ همین الانشم هممون توی جو هستیم!؟ لطفا علمی تر مقاله علمی بنویسید

انتشار:21 مرداد 1402

آیا این دیدگاه مفید بود؟

نوشتید بالن نی نواند تا ۳۷ کیلومتری برود ولی اشتباه رکورد جهانی ارتفاع بالپ برلی سال ۲۰۰۵ که به ارتفال ۲۱ کیلومتری رفت اونم بلوپرینت ومکانیزم متغاوتی نسبت به بالنایی که نوشتید داره. من خودم طراح بالنم

انتشار:21 مرداد 1402

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.