karnaval.ir

زهرا میرزایی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

16 اسفند 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

باتومی دقیقا کجاست؟

کشور گرجستان از سرزمین هایی است که در چند دهه ی گذشته در صنعت گردشگری صاحب آوازه شده؛ کشوری زیبا در سمت شمال غربی ایران قرار دارد، در این کشور دو شهر از دیگر شهرها در صنعت گردشگری مشهورتر هستند، یکی تفلیس که پایتخت است و دیگری شهر بندری باتومی که پایگاه تفریحی و توریستی گرجستان می باشد.

در باتومی هزاران فعالیت هیجان انگیز و تورهای گردشگری برپا می شود که به دلیل ازدیاد آن ها گردشگران دچار سردرگمی شده اند، به همین دلیل کارناوال تصمیم گرفته به این شهر سفر کند و از میان تعداد زیادی از تفریحات چند مورد که بین گردشگران محبوب تر و پرطرفدارتر هستند را برگزیند و معرفی نماید تا انتخاب برای شما مسافران آسان تر باشد.

به طور کلی سبک گردش و تفریح در باتومی به شرح زیر است:

سبک تفریحات در باتومی: تفریحات آبی و ساحلی و استفاده از فضاهای سبز شهر.

با کارناوال همراه باشید تا پر هیجان ترین تفریحات موجود در باتومی را تجربه نماییم.

تفریحات باتومی

پیشنهاد می کنیم این تفریحات را در شهر باتومی از دست ندهید

توجه داشته باشید که قاعدتا صدها تفریح دیگر در شهر باتومی وجود دارد که در این قسمت ذکر نکرده ایم و تنها در این بخش می خواهیم به صورت کوتاه و برگزیده فعالیت هایی را معرفی کنیم که با تجربه ی آن ها سفری خاطره انگیز را رقم خواهید زد.

1- بازدید از باغ گیاهشناسی

یکی از زیباترین و جذاب ترین باغات گیاهشناسی در شهر باتومی گرجستان است؛ مکانی که به عنوان پربازدید ترین مرکز تفریحی در این شهر نیز شناخته شده.

با آن که این باغ وسیع و دیدنی، در 10 کیلومتری خارج از شمال شهر قرار دارد، اما بازدید از آن می تواند یک روز بی نظیر و مفرح را برایتان رقم بزند.

به دلیل وسعت و زیبایی های بی کران این مجموعه کارناوال قبلا به باتومی سفر کرده و این باغ را به طور کامل معرفی نموده است که با کلیک روی لینک زیر می توانید همه چیز را درباره ی این باغ گیاهشناسی بدانید:

باغ گیاه شناسی باتومی | اوج طبیعت در گرجستان

هزینه:

برای ورود به این باغ باید بلیت تهیه نمایید. هزینه ی این بلیت ها برای بزرگسالان حدودا ۳۸ هزار تومان ( ۱۲ دلار ) برای و دانش آموزان حدودا ۱۹ هزار تومان ( ۶ دلار ) و کودکان زیر ۱۲ سال هم رایگان می باشد می باشد و باید توجه داشته باشید بعد از خرید هیچ بلیتی بازگردانده نمی شود.

باغ گیاه شناسی باتومی
photo by Alexey Maisuradze
باغ گیاهشناسی باتومی

2- بازدید از بناهای مدرن شهر 

در شهر کوچک و ساحلی باتومی، دیدنی هایی وجود دارند که سبب شده اند شهر چهره ای مدرن و امروزی به خود بگیرد؛ از تندیس ها و برج ها گرفته تا بلوار معروف شهر. اگر مسافر باتومی هستید، حتما یک روز را برای بازدید از این دیدنی ها اختصاص دهید. برخی از مهمترین و دیدنی ترین این جاذبه ها عبارت اند از:

*برج الفبا

در شهر باتومی یک سازه ی 130 متری به نام برج الفبا ( Alphabetic Towe ) ساخته شده است که نماد و سمبل الفبای گرجی، سنن و فرهنگ مردمان این مرز و بوم می باشد. این برج ساخته شده از آلومینیوم است و ساختاری شبیه به دی ان ای DNA ) دارد. در ساختار این برج از هر 33 حرفِ حروف الفبای گرجی استفاده شده و دیدن آن می تواند برای گردشگران تجربه ی بسیار جالبی باشد.

برای دیدن این برج منحصر به فرد باید به پارک میراکلز یا معجزه در باتومی به آدرس مندرج در زیر بروید.

هزینه:

بازدید از این برج رایگان است.

آدرس: گرجستان، باتومی، میراکلز پارک.

.Address: Miracles Park, Batumi 6010, Georgia

*چرخ و فلک باتومی و تندیس علی و نینو

قطعا یکی از جاذبه های هیجانی شهر کوچک باتومی، چرخ و فلک پانورامایی آن است که اتفاقا یکی از نمادهای شهر هم محسوب می شود و در پارک میرکل قرار دارد. این چرخ و فلک درست در کنار جاذبه ی دیگر باتومی با نام تندیس علی و نینو قرار گرفته؛ تندیسی که داستانی عاشقانه را روایت می کند.

یک دور کامل این چرخ و فلک ۱۰ دقیقه طول می کشد و شما را تا ارتفاع ۵۵ متری بالا می برد، که می توانید از آن بالا نمای زیبایی از شهر باتومی را ببنید. به همین دلیل است که نامش را چرخ و فلک پانورامایی گذاشته اند. 

یکی دیگر از جذاب ترین دیدنی های شهر باتومی، مجسمه های چرخان علی و نینو است که ارتفاعی ۸ متری دارند و درست در ساحل و کنار دریای سیاه قرار گرفته اند. با مشاهده این تندیس های فلزی، داستانی عاشقانه را به تماشا خواهید نشست. 

ساعات کار چرخ و فلک: ۱۰ تا ۲۰

هزینه: ۲ لاری (حدود ۳ هزار تومان)

آدرس: گرجستان، باتومی، بلوار سی ساید، پارک میرکل

Address: Miracle Park | Seaside Blvd., Batumi 6010, Georgia

برج الفبای باتومی

برج الفبا باتومی

چرخ و فلک باتومی

سفر به باتومی

تندیس علی و نینو

جاذبه های مدرن باتومی
photo by Vahan Abrahamyan

3- گشت و گذار در خیابان ها و لذت بردن از فضای شهری

باتومی همانطور که در ابتدا هم اشاره کردیم شهری بندری می باشد به همین دلیل آب و هوای بسیار خوبی دارد و می توان ساعت ها در شهر بدون هیچ محدودیتی قدم زد. پیشنهاد می کنیم در سفر به باتومی ساعاتی را برای خیابان گردی اختصاص دهید و حتما به بلوار باتومی و میدان اروپای شهر و صد البته خیابان کوتایسی بروید. وقتی به خیابان کوتایسی قدم می گذارید، انگار به شهری تُرکی وارد شده اید. همچنین در این خیابان جاذبه های دیگری هم مثل مسجد قدیمی شهر، رستوران های ترکی، مغازه ها و فروشگاه های معروف و البته بهترین رستوران های گرجی وجود دارند و این یعنی یک تیر و چند نشان...

این نکته را هم فراموش نکیند که بلوار باتومی، قطب دیدنی های شهر است؛ چرخ و فلک باتومی، برج الفبا و مجسمه علی و نینو همگی در این بلوار قرار دارند. شما می توانید در این بلوار هم پیاده روی و هم دوچره سواری را تجربه کنید.

 همچنین در خیابان گردی هایتان می توانید از پارک های گوناگون و فضای سبز شهر نیز دیدن کنید یا دقایقی را در کنار ساحل سپری نمایید، برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی فضاهای سبز شهری در باتومی روی لینک زیر کلیک نمایید:

دیدنی های باتومی گرجستان | فضاهای سبز شهری

خیابان کوتایسی

جاذبه های مدرن باتومی

بلوار باتومی

بلوار باتومی

4- تفریحات آبی باتومی را از دست ندهید

باتومی، شهری ساحلی و خوش آب و هواست و به همین دلیل می تواند مقصدی عالی برای تجربه ی تفریحات آبی باشد. وقتی صحبت از تفریحات آبی در باتومی می شود، اولین گزینه پیش روی شما، دلفیناریوم باتومی است. در کنار دلفیناریوم، می توانید یکی از این تفریحات را انتخاب کنید:

آکواریوم باتومی

غواصی

رفتینگ

فلای برد

و ...

برای آشنایی بیشتر با تفریحات آبی باتومی، هزینه ها وشرایط هر مورد، مطلب زیر را بخوانید:

جاذبه های باتومی گرجستان | تفریحات آبی شهر

*دلفیناریوم

 نخستین بار دلفیناریوم باتومی در سال ۱۹۷۵ و در زمانی که گرجستان بخشی از شوروی بود، افتتاح شد و در همان زمان نامش در میان لیست بزرگ ترین دلفیناریوم های دنیا قرار گرفت. چیزی نگذشت که دلفیناریوم باتومی به زودی در منطقه قفقاز و خود شهر شهرت زیادی پیدا کرد و گردشگران برای دیدنش روانه باتومی شدند.

هزینه:

نمایش روز دلفین ها: ۱۲ لاری گرجستان، حدود ۱۴ هزار تومان

نمایش عصر دلفین ها: ۱۶ لاری گرجستان، حدود ۱۹ هزار تومان

شنا با دلفین ها (۱۵ دقیقه) : ۳-۱۶ سال: ۱۰۰ لاری؛ ۱۶ سال به بالا: ۱۵۰ لاری

دلفیناریوم باتومی

دلفیناریوم باتومی

فلای برد در باتومی

فلای بورد باتومی

سخن آخر

برای آشنایی بیشتر و کامل درباره ی شهر باتومی روی لینک زیر کلیک نمایید:

معرفی شهر باتومی گرجستان | دانستنی های قبل از سفر

اگر تا به حال تجربه ی سفر به باتومی را داشته اید نظرات و تجربیاتتان را با ما در میان گذارید و ذکر کنید که از نظر شما چه نکته ای در این شهر برای شما جلب توجه می کرد؟

منتظر دیدگاه های شما خوبان هستیم.

زمانی موفق خواهی شد که شوقت به موفقیت، بیشتر از تَرست از شکست باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

احمدی

بسیار عالی اما میخواستم ببینم باکو بهتر یا باتومی برای سفر با ماشین شخصی با خانواده چهار نفره متشکرم

زينب شيرازی

سلام دوست عزیز کارناوالی

اگر بخواهیم از نظر فاصله در نظر بگیریم، طبیعتا باکو نزدیک تر و در دسترس تر خواهد بود، ضمن آن که با سفر زمینی و با وسیله شخصی، از طبیعت میان راه نیز لذت می برید. اما اگر زمان و فاصله در طول چندان برای شما مطرح نیست، باید بدانید که طبیعت گرجستان بکرتر و دوست داشتنی تر می باشد و اصلا یکی از عمده جاذبه های گرجستان، همین طبیعت دوست داشتنی است. سفر با ماشین شخصی این امکان را به شما می دهد که تنها به شهرهای معروف گرجستان مانند تفلیس و باتومی، محدود نشوید و به سراغ روستاها و پارک های ملی میان راه بروید. ضمن آن که در نهایت می توانید یک تیر و چند نشان بزنید و از دو شهر تفلیس و باتومی هم بازدید کنید. 

اگر مورد خاصی برای انتخاب مقصد در نظر ندارید، پیشنهاد من سفر زمینی به باتومی است. چرا که به این ترتیب هم می توانید از چند کشور دیگر بازدید کنید و همچنین امکانش را دارید تا برای راه برگشت، از باتومی به ترکیه رفته و خود را به ترابزون برسانید. پس از بازدید از ترابزون به ایران بازگردید.

در صورتی که نیاز به راهنمایی و اطلاعات بیش تر دارید، پیشنهاد می کنم مطالب زیر را مطالعه کنید و باز هم سوالات خود را با ما در میان بگذراید.

راه ها و هزینه های سفر به باکو

راه ها و هزینه های سفر به تفلیس

راه ها و هزینههای سفر به باتومی

با آرزوی سفری خوش برای شما

03 مهر 1396

انتشار:20 شهریور 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.