karnaval.ir

رویا افشاری

انتشار

27 مهر 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

 تپه حسنلو در 7 کيلومتري شهر نقده و  85 كيلومتري جنوب اروميه یکی از  تپه های باستانی و مهم ایران می باشد که آثار و شواهد تاریخی بسیاری در حفاری ها از آن به دست آمده است.

هیئت باستان شناسی ایران و آمریکا به سرپرستی دکتر دایسون در سال 1351 در حین کاوش در تپه حسنلو با اسکلتی جالب مواجه شدند. این اسکلت حکایت از یک معاشقه پیش از مرگ را دارد که زوج تپه حسنلو را ابدی ساخت. این اسکلت ها مرد و زنی را نشان می دهد که لحظه پیش از فرا رسیدن مرگشان، در حال بوسیدن هم بودند.

تحقیقات دانشمندان در دانشگاه پنسیلوانیا قدمت این اسکلت را 800 پیش از میلاد تخمین زده اند. در مورد ماهیت اسکلت، برخی افراد غیر متخصص بر این باور بودند که هر دو اسکلت مرد هستند اما منابع و محققین دانشگاهی بعد از انجام بررسی ها، اسکلت ها را متعلق به یک زن و یک مرد دانستند.

در قبر زوج عاشق حسنلو که از مرگ خود آگاه نبودند، تنها تخته سنگی بالای سر شخص سمت چپ پیدا شد. بعدها با انتشار اخبار آن، لقب " عشاق" را به خود اختصاص دادند.لقبی دیگر چون "بوسه ۶۰۰۰ ساله" را برخی به این اسکلت ها داده اند اما باید این نکته را در نظر گرفت که قدمت آن در حدود سه هزار سال می باشد و این لقب نمی تواند عنوانی درست برای آن باشد.

 از لحظه کشف اسکلت دو دلداده ایرانی، عکسی در موزه دانشگاه پنسیلوانیا وجود دارد که هر بیننده ای را برای لحظاتی مبهوت می کند. 

در سال 1353 موزه دانشگاه پنسیلوانیا، عشاق ایرانی را در معرض  نمایش قرار داد. تصویر زمان کشف و حالت اسکلت ها به شماره 97482 موجود می باشد.

 کشفیات تپه حسنلو تنها به عشاق ایرانی ختم نمی شود؛ جام زرین حسنلو، دسته پرنده شکل، اتاقی با اسکلت هایی که در جهات مختلف جان خود را از دست داده اند و... نیز از کشفیات این منطقه است.

 سال کشف: 1351

محل کشف : حسنلو

کاشف: تیم مشترک ایرانی - آمریکایی به سرپرستی دکتر رابرت اچ دايسون 

قدمت: 800 پیش از میلاد

محل نگهداری: موزه دانشگاه پنسیلوانیا

زوج عاشق حسنلو

#گنجینه های تاریخ ایران و جهان را با کارناوال بشناسید.

آیا این مطلب مفید بود؟

23 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

بنظر من این دو نفر خودکشی کردن قبر شون هم احتمالا اتاق مانند بوده رفتن زیرش و باهم زهر نوشیدن ودر حال بوسیدن باهم بخواب ابدی ناشی از خوردن زهر رفتن تا دیگه کسی نتونه اونا رو از هم جدا کنه برام خیلی غم انگیز بود این تصویر

آفرین بله یک دلیل محکم

18 دی 1401

انتشار:22 اردیبهشت 1400

آیا این دیدگاه مفید بود؟

محمد سجاد

برایم جالب بود مخصوصا لحظه مردن این تو چگونه شکل گرفته🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔

انتشار:24 اردیبهشت 1398

آیا این دیدگاه مفید بود؟

پارسا

سلام با توجه به تحقیقات دانشگاه پنسیلوانیا آمریکا و فیزیولوژیستان مسهور این دو اسکلت هر دو متعلق به دو مرد هستن که مرد قد بلند تر در حال بوسیدن مرد قد کوتاه تر است...

 

انتشار:14 فروردین 1398

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.