karnaval.ir

زهرا میرزایی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

24 آذر 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

مالزی از کشورهایی است که توانسته گردشگران را از کشورهای گوناگون به خود جذب کند، معابد زیبا و محشر آن در کنار طبیعت سرسبز و دیدنی از مهم ترین دلایل جذب توریست به این کشور می باشد.

در مالزی برای پیشرفت صنعت توریست سرمایه گذاری های کلانی انجام شده که هر ساله بر تعداد علاقه مندان سفر به این کشور می افزاید. ایران از سرزمین هایی است که از آن زیاد به مقصد مالزی سفر می کنند و همانطور که حتما می دانید هم ما ایرانی ها باید به هر دیار دیگری که می روید تهفه و سوغاتی همراه بیاوریم به همین دلیل سعی داریم شاخص ترین سوغات ترکیه را به شما عزیزان معرفی نماییم.

سوغات این کشور مختلف و باب طبع سلایق گوناگون می باشد برای این که بتوانیم مهم ترین  سوغات مالزی را معرفی نماییم در دو بخش مجزا با آن ها آشنا می شویم، چندی پیش با سوغات مالزی | قسمت اول آشنا شدیم و امروز هم قصد داریم باری دیگر به این کشور سفر کنیم و دیگر سوغات هایش را با هم مرور نماییم. پارچه های مالزی به عنوان سوغات شناخته شده هستند اما قطعا این کشور اشیا و وسایل دیگری هم دارد که می توان آن ها را به عنوان سوغات خریداری نمود.

با کارناوال همراه باشید.

سوغات مالزی

1- جواهرات و مروارید | Barang Kemas

جواهرات بخصوص جواهراتی که سنگ های زیبا دارند و همچنین مروارید های خوش رنگ صورتی و سفید مالزی از سوغات های منحصر به فردی هستند که می توانید برای دوستان و آشنایانتان تهیه نمایید، دستبند، گردنبند، گوشواره و ... همه رقم جواهر در مالزی پیدا می شود.

در آب های مالزی مروارید به وفور کشف می شود به همین دلیل اگر از دوست داران مروارید هستید می توانید از این کشور مروارید های زیبایی را با قیمت نسبتا مناسب تهیه نمایید.

البته خرید و فروش مروارید های تزئینی و پلاستیکی هم در مالزی زیاد است و شما با صرف هزینه ی کمی می توانید آن ها را تهیه کنید، برای مثال یک حلقه ی گردنبند مروارید را حدودا 3.5 دلار می فروشند.

سوغات مالزی
سوغات مالزی

2- دست سازهای چوبی | Wood Carvings and Pottery

مجسمه و دست سازهای چوبی در اغلب فروشگاه های سوغاتی مالزی به راحتی در دسترس هستند و به فروش می رسند. کنده کاری روی چوب از هنرهایی است که در مالزی رواج دارد. فریم و قاب های چوبی و یا مجسمه هایی از جنس چوب که اغلب به شکل حیوانات برش می خورند از سوغات خوب مالزی هستند.

اگر از اشیای چوبی و دست ساز خوشتان می آید بهترین های آن ها را در کوالالامپور پیدا خواهید کرد که در ابعاد و قیمت های مختلف به فروش می رسند.

سوغات مالزی
سوغات مالزی

3- دارو های گیاهی

در گوشه گوشه ی مالزی بخصوص کولالامپور می توانید فروشگاه هایی را پیدا کنید که داروهای سنتی و گیاهی می فروشند که اغلب آن ها داروهای گیاهی چینی هستند. آن ها راه حل هایی برای آنفولانزا، سردرد، آسم و بیماری های دیگر دارند که اگر دوستدار داروهای گیاهی هستید می توانید گیاهان خوبی را در مالزی پیدا نمایید و یا برای عزیزانتان که دوستدار درمان های گیاهی هستند خریداری نمایید. در مالزی داروهای گیاهی رونق زیادی دارند.

گیاه دارویی
سوغات مالزی

4- صنایع دستی | Peranakan Gifts

اشیایی در مالزی می توانید پیدا کنید که در حقیقت تلفیقی از هنر چینی و مالزیایی می باشد، این صنایع دستی طیف گسترده ای دارند و برخی از آن ها امروزه به اروپا نیز نفوذ کرده اند. این اشیا شامل ظروف چینی طرح دار و زیبا مانند فنجان های چای، ظروف، قاشق های چینی و یا قاب های تزئینی و دیدنی.

اغلب افرادی که این صنایع زیبا را خردیاری می کنند طرح های شبیه به هم را برمی گزینند و از یک طرح و گل همه ی صنایع را می خرند. این ظروف و صنایع دستی در ابعاد کوچک هم به فروش می رسند که می توانند هدایای خوبی برای دختران خوش سلیقه باشند.

صنایع دستی
صنایع دستی
صنایع دستی

5- نماد برج های پتروناس | Petronas Towers

برج های پتروناس که با نام برج های دوقلوی مالزی نیز معروف شده اند نماد کوالالامپور و سمبل مالزی هستند، برج های آهنین که در دنیا پر آوازه شده اند، این برج ها از نظر سیاسی، اقتصادی و گردشگری برای شهروندان مالزی اهمیت بالایی دارد به همین دلیل می توانید به راحتی از فروشگاه های سوغات این کشور ماکت و اشایی زینتی که شبیه به برج های پتروناس هستند را خریداری کنید. این برج های کوچک از محبوب ترین سوغات های مالزی در نزد گردشگران هستند، که در اندازه ها و قیمت های مختلف به فروش می رسند. البته از بازارهای چینی مالزی می توانید این برج ها را با هزینه های پایین تر تهیه نمایید.

این نمادهای برج های پتروناس حتی در مغازه های هدیه فروشی فرودگاه های مازی هم یافت می شوند.

سوغات مالزی

6- چای مالزی | Malaysian Tea

چای مالزی در سراسر جهان به دلیل رنگ و عطر خوبش شهرت دارد و در چند نوع مختلف به فروش می رسد که هر یک طرفداران خاص خودشان را دارند. قطعا چای مالزی می تواند سوغات خوبی از این کشور باشد. این چای ها اغلب در ارتفاعات کامرون کاشته می شوند که منطقه ای بسیار زیبا و حیرت انگیز و پوشیده از مزارع سبز چای است. خوب است بدانید که ارتفاعات کامرون تنها چند کیلومتر از کوالالامپور فاصله دارند و منطقه ای گردشگری هم به حساب می آیذ و می توانید از آن دیدن نمایدد.

درست است که گیاهان دارویی و ترشیجات مختلف در مالزی به وفور یافت می شوند اما چای آن از بهترین و مشهورترین گیاهان این کشور است که بسیار مورد توجه گردشگران قرار می گیرد. 

چای مالزی
چای مالزی

7- سوغاتی اسلامی 

مالزی کشوری است که مملو از آثار و معماری های اسلامی است. صدها موزه ی هنرهای اسلامی در سراسر مالزی فعالیت می کنند و گردشگران می توانند از این موزه ها و آثار آن ها نظیر نقاشی، صنایع چوبی و ماکت های مساجد مالزی خریداری نمایند. همچنین دست نوشته هایی که خطاطان هنرمند با خوشنویسی روی آن ها کار کرده اند می توانند سوغات خوبی از مالزی باشند.

سوغات مالزی

8- آی لاو KL

شما در مالزی و بخصوص در کوالالامپور می شتوانید طیف گسترده ای از اشیا نظیر تی شرت، لیوان، گردنبند و... را مشاهده کنید که روی آن ها نوشته شده I Love KL یعنی من عاشق مالزی هستم. این اشیا می توانند نشان دهنده ی سفر به مالزی باشند و همچنین بتوانند بنابر سلیقه ی خود سوغات مورد نظرشان را تهیه نمایند و از این کشور به سوغات ببرند.

 

سوغات مالزی
سوغات مالزی

9- کتاب آشپزی | Books from Malaysia

غذاهای مالزیایی بسیار مشهور و خوش طعم هستند و در همه ی دنیا شناخته شده اند. برای آشنایی بیشتر از سبک غذایی و چگونگی پختن خوراکی های خوش مزه ی این دیار پیشنهاد می کنیم که یک کتاب آشپزی از این کشور تهیه کنید که می تواند به سوغاتی ارزشمند هم تبدیل گردد. علاوه بر کتاب آشپزی خرید کتاب هایی در زمینه های دیگر هم از این کشور می تواند جالب باشد و شما را با فرهنگ غنی آن ها بیشتر آشنا نماید.

 

سوغات مالزی
سوغات مالزی

10- سوغات غیر معمول

شاید دیده باشید که هر کسی یک نوع سوغات از مالزی با خود به همراه می آورد. جدا از پارچه های نفیس و چای خوش رنگ و بوی این کشور، گاهی برخی سوغات هایی را می بینیم که حیرت آور و غیرقابل باور هستند. در این قسمت می خواهیم به سوغات های غیر معمول مالزی بپردازیم سوغاتی که شاید طرفدران خاص خودش را داشته باشد.

میوه: انواع میوه های استوایی در مالزی وجود دارند و حتی تورهای گردشگری هم مسافرانشان را به خوردن آن میوه ها ترغیب می کنند که می تواند برای ساکنان کشورهای دیگر بسیار جالب باشد.

قهوه سفید: در مالزی پیر و جوان قهوه می نوشند و از آن لذت می برند به همین دلیل قهوه های گوناگونی در این کشور یافت می شود که اغلب دانه هایش از کشورهای دیگر به مالزی برده شده اند و شاید نام قهوه ی مالزی را تا به امروز کمتر شنیده باشید اما از مالزی قهوه هم برای سوغات با خود می برند.

رشته فرنگی: نودل یا رشته فرنگی که در سال های اخیر طرفداران زیادی در ایران هم پیدا کرده در مالزی زیاد مصرف می شود، این رشته فرنگی ها که با گوجه، فلفل دلمه ای و خامه درست می شوند را می توان از مالزی به سوغات برد.

روغن جوز هندی: از روغن جوز هندی در مالزی به صورت سنتی استفاده می شود و آن را برای درمان دردهای عضلانی، سردرد و دل درد به کار می برند، در مالزی اعتقاد بر این است که روغن جوز هندی آرامش را برای انسان به ارمغان می آورد.

سوغات مالزی
سوغات مالزی

سخن آخر

تا به حال به مالزی رفته اید؟

از کدام شهر این کشور دیدن نموده اید؟ آیا مالزی را مقصد خوبی برای سفر می دانید؟

نظر و تجربیاتتان را با ما در میان گذارید و بگویید از مالزی چه چیزهایی را به عنوان سوغات خریداری نموده اید؟

زمانی موفق خواهی شد که شوقت به موفقیت، بیشتر از تَرست از شکست باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟

4 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

ترانه معنوى

سلام لطفا هزينه اقامت تو مالزى رو بفرماييد؟

انتشار:06 فروردین 1399

آیا این دیدگاه مفید بود؟

مرسی از مطالب جالبتون‌ . بیشتر عاشق مالزی شدم😊

انتشار:06 آبان 1398

آیا این دیدگاه مفید بود؟

بهروز فتح الهی سیس

مالزی واقعا زیباست مخصوصا با طعم تند غذاهای پاکستانی و هندیش

انتشار:26 آذر 1395

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.