karnaval.ir

زهرا میرزایی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

05 آبان 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

در این قسمت با سریع ترین ترن هوایی دنیا در ابوظبی آشنا خواهیم شد.

سریع ترین و از نظر برخی ها وحشتناک ترین ترن هوایی دنیا ...

این ترن هوایی فورمولا روسا نام دارد. فرمولا روسا طراحی شد تا تجلی منحصر به فردی باشد از زیبایی و کیفیت ماشین‌های فرمول یک فراری. به همین دلیل نام پارکی که این ترن در آن قرار دارد هم سرزمین فراری ها ( land of Ferraris ) نامیده شده است و فرمولا روسا با نام فراری هم شناخته می شود.

ترن هوایی فرمولا روسا با ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت سرعت و توسط یک سیستم هیدرولیک به حرکت در می‌آید. طول کل مسیر ترن هوایی ۲ کیلومتر است و 90 ثانیه طول می کشد تا تمامی مسیر را طی کند.

فرمولا روسا به محض حرکت از یک قوس ۵۲ متری بالا خواهد رفت و تنها در عرض ۵ ثانیه، در اوج قوس درست به بیش‌ترین سرعت خود یعنی ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. 

بلندترین ارتفاع این ترن هوایی 52 متر است و حدودا 51.1 متر هم سقوط می کند و تنها افرادی اجازه دارند بر این ترن هوایی سریع سوار شوند که قدشان بین 140 الی 190 سانتی متر باشد، همچنین جالب است بدانید این فراری هوایی غول آسا 16 صندلی دارد.

سازنده ی سریع ترین ترن هوایی جهان فردی به نام شریف باچیت از کمپانی اینتامین سوئیسی می باشد.

پارک فراری ورد یا سرزمین فراری ها در 4 نوامبر سال ۲۰۱۰ میلادی بازگشایی شد.

نکته ی جالب در رابطه با ترن هوایی فراری این است که: 

 این تنها مردم عادی نیستند که سواری بر فرمولا روسا برایشان هیجان انگیز است، حرفه‌ای های فرمول یک هم عاشق تجربه سرعت فراری بر روی ریل و در آسمان اند، فیلیپ ماسا و فرناندو آلونسو از رانندگان حرفه‌ای فرمول ۱ هر دو پیش از افتتاح فرمولا روسا آن را تجربه کردند و البته این آخرین بار نبود که راننده‌های فرمول یک فراری فرمولا روسا را تجربه کردند، در سال ۲۰۱۴ آلونسو و هم‌تیمی‌اش کیمی رایکونن بار دیگر به فرمولا روسا رفتند. 

اگر مشتاق هستید سوار شدن بر روی پرسرعت ترین ترن هوایی دنیا را تجربه کنید کافی است به آدرس زیر مراجعه نمایید.

امارات، ابوظبی، جزیره یاس، پارک فراری ورد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی این ترن هوایی فوق العاده می توانید از این صفحه ی کارناوال هم دیدن نمایید.

جدول گینس

رکورد دار ترن هوایی فورمولا روستا
مکان ابوطبی
زمان ثبت رکورد 2010 میلادی
سریع ترین ترن هوایی دنیا
سریع ترین ترن هوایی جهان
سریع ترین ترن هوایی

با #رکوردهای گینس گردشگری در کارناوال آشنا شوید.

زمانی موفق خواهی شد که شوقت به موفقیت، بیشتر از تَرست از شکست باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟

2 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

arash

wow

انتشار:16 آبان 1395

آیا این دیدگاه مفید بود؟

محمد

ممنون از سایت خوب تون من سایتتون رو امروز پیدا کردم,ممنون از مطالبتون http://sms.ir24.org/

انتشار:06 آبان 1395

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.