karnaval.ir

زهرا میرزایی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

13 دی 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

در این بخش از گینس های گردشگری می خواهیم با زوج ماجراجویی آشنا شویم که توانستند هم به قطب جنوب سفر کنند و هم به قطب شمال.

در گینس رکوردهای زیادی در رابطه با قطب های جنوب و یا شمال به ثبت رسیده است و در طول تاریخ سفر به این دو قطب و سرزمین های یخ زده از آروزهای افراد زیادی بوده است و متاسفانه در گذشته تعداد زیادی از افرادی که قصد سفر به قطب ها و بخصوص قطب جنوب را داشتند در راه رسیدن به آن جان باختند، در گذشته سفر به قطب با مشکلات عدیده ای رو به رو بود مانند برخورد به کوه های یخ، گم شدن در اقیانوس، عدم وجود امکانات کافی برای مقابله با سرما و...

اما با پیشرفت تکنولوژی سفر به این سرزمین ها کار آسانی شده است با این حال شاید برایتان جالب باشد که بدانید تا سال 2000 میلادی هیچ زوجی تصمیم به سفر به هر دو قطب را نگرفته بود تا این که یک زوج شجاع و ماجراجو به نام های فیونا تورنویل ( FIONA THORNEWILL ) و مایک تورنویل ( MIKE THORNEWILL ) بار سفر بستند تا هر دو قطب را از نزدیک ببینند.

فیونا و مایک سفرشان را در چهارم ژانویه ی سال 2000 میلادی آغاز کردند و در ششم ماه می سال 2001 در قطب شمال به پایان رساندند، آن ها با اسکی به قطب شمال رفتند و در قطب جنوب هم اسکی بازی کردند البته ناگفته نماند که آن ها در هر دو سفرشان توسط تیمی هوایی ( با هلی کوپر ) حمایت می شدند.

لازم به ذکر است که نام فیونا به عنوان اولین زن بریتانیایی که به هر دو قطب سفر کرد هم به صورت جداگانه در گینس به ثبت رسیده است.

ماجراجویی و ثبت رکورد در قطب طرفداران زیادی دارد و همه ساله رکورد های نوینی در این زمینه به ثبت می رسند، دیگر رکورد های گردشگری گینس را هم در کارناوال بخوانید: گردشگری در گینس

جدول گینس

رکورد دار FIONA THORNEWILL MBE, MIKE THORNEWILL
مکان NOT APPLICABLE
زمان ثبت رکورد 06 MAY 2001
سفر به قطب

#گینس های گردشگری ایران و جهان را در کارناوال بخوانید.

زمانی موفق خواهی شد که شوقت به موفقیت، بیشتر از تَرست از شکست باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.