karnaval.ir

زهرا میرزایی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

07 آبان 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

در اینجا با یانکو تابی آشنا می شویم، بانویی که توانست رکوردی را در گینس به ثبت برساند که دیگر هیچ گاه کسی نمی تواند آن را بشکند.

یانکو تابی ( Junko Tabei ) بانویی ژاپنی است که موفق شد برای اولین بار به عنوان یک زن قله ی اورست را فتح کند.

اورست که با نام های ساگارماتا و کومولانگما ( به معنای مادر مقدس ) هم شناخته می شود بلندترین قله ی جهان است، این قله در رشته کوه هیمالیا و مرز نپال و تبت قرار دارد.

بانو یانکو تابی که متولد 22 سپتامبر سال 1939 میلادی است، توانست قله ی اورست را در 16 ماه می سال 1975 میلادی فتح نماید و نامش را در فهرست گینس جای دهد، تابی یک کوه نورد حرفه ای است و تا به حال هفت قله از بلندترین قله های جهان را نیز فتح کرده است و صعود به 70 قله ی دیگر در دنیا را هم در کارنامه ی خود دارد.

در سال های اخیر در رابطه با نکات مضر و خطرات زیست محیطی مخرب صعود به اورست صحبت های زیادی شده است که اکنون مسئولان حفاظت از این قله ی زیبا و کوهستان هیمالیا با تشکیل تیم های مختلف در صدد جلوگیری از تخریب این طبیعت منحصر به فرد هستند.

خوب است کمی بیشتر با این بانوی افتخار آفرین آشنا شویم: تابی فارغ التحصیل رشته ی زبان انگلیسی از دانشگاه زنان شوا ( Showa Women's University ) است، وی در سال 1969 میلادی باشگاه کوه نوردی LCC ژاپن را تاسیس کرد، از سخت ترین کوه هایی که او موفق به صعود آن ها شد، می توان فوجیFuji ) ژاپن و ماترهورن ( Matterhorn ) سوئیس را نام برد، این بانو در سال 1972 میلادی به عنوان کوه نورد زن حرفه ای شهرت جهانی پیدا کرد.

یانکو تابی درباره ی تجربه ی فتح اورستش می گوید:

از لحاظ تامین بودجه فشار زیادی را متحمل می شدم و هزینه ی این فتح در لحظات آخر توسط روزنامه ی یومیوری Yomiuri) و شبکه ی تلویزیونی نپون ( Nipponپرداخت شد، بنابراین همیشه در حال صرفه جویی در مخارج بودم، حتی برای دستکشم از مواد بازیافتی استفاده می کردم و خودم وسایل و لباس هایم را می دوختم اما در نهایت زمانی که قله را فتح کردم مشکلات در نظرم شیرین تر شد.

جدول گینس

رکورد دار Junko Tabei
مکان اورست
زمان ثبت رکورد 1975
اولین زن فاتح اورست
اولین زن فاتح اورست
اولین زن فاتح اورست

با #رکوردهای گینس گردشگری در کارناوال آشنا شوید.

زمانی موفق خواهی شد که شوقت به موفقیت، بیشتر از تَرست از شکست باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.