karnaval.ir

زينب شيرازی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

08 اردیبهشت 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

یکی از مشهورترین مومیایی های کشف شده در قرن نوزدهم میلادی، یک مومیایی مو قرمز، معروف به گینگر می باشد. جالب است بدانید که این جسد، بسیار قدیمی است و قدمتی در حدود 5400 سال دارد. اما چیزی که آن را از دیگر اجساد تاریخی متمایز می کند، آن است که مومیایی مو قرمز به صورت طبیعی و در زیر نور آفتاب مومیایی شده است!

باستان شناسی به نام والیس باج که از کارمندان موزه بریتانیا بود، این مومیایی باستانی را در قبری کم عمق در صحرای شنی مصر پیدا کرد. البته این جسد تنها مومیایی موجود در آن منطقه نبود و باج، توانست 5 مومیایی دیگر هم کشف کند که همگی به سرعت شهره جهانی پیدا کردند. در سال 1900 بود که والیس باج بدن مومیایی ها را به موزه بریتانیا تحویل داد و تحقیق و مطالعه بر روی این مومیایی و دیگر اجساد 5 هزار ساله آغاز شد. متخصصان با بررسی ها متوجه شدند که مومیایی مو قرمز مرد بوده و تمام دندان های او سالم باقی مانده اند. همچنین این مومیایی مرد، ریشی قرمز رنگ و بزی شکل داشته است. در قسمت استخوان های دنده، ران و ساق پا چند شکستگی به چشم می خورد اما هیچ نشانی از آرتروز در مومیایی مو قرمز وجود نداشت. بخشی از قسمت های بدن مومیایی نیز مفقود شده است که از آن جمله: انگشت اشاره چپ و چند تا از انگشتان پای او می باشد.

باستان شناسان این مومیایی را در اواخر قرن نوزدهم و در شهر تاریخی جبلین مصر کشف کردند و امروزه آن را در موزه بریتانیا لندن نگهداری می کنند. 

قدمت: حدود 5400 سال

محل کشف مومیایی: شهر تاریخی جبلین مصر

ارتفاع مومیایی: 1.63 متر

سال کشف مومیایی: اواخر قرن نوزدهم

محل نگهداری: موزه بریتانیا، لندن


آثار باستانی و نفیس معرفی شده در کارناوال را بخوانید: گنجینه های ایران و جهان

همچنین می توانید درباره برخی از جالب ترین بقایا و آثار تاریخی جهان در زیر بخوانید:

مجسمه نفر تی تی | زیباترین ملکه مصر باستان

الماس دریای نور بر روی تاج ملکه ایران

کتیبه سه زبانه خشایارشا 

بوسه ابدی عشاق ایرانی در تپه حسنلو

لباس عروس ملکه ویکتوریا | نخستین لباس عروس سفید جهان

اسکلت زن باردار ۴۰۰۰ ساله

مومیایی حتشپسوت | نخستین فرعون زن مصر

قدیمی ترین نامه عاشقانه روز ولنتاین

چاقو توتنخامون | چاقویی از شهاب سنگ و طلا

اسلحه کمرى ستارخان

مرد نمکی ۱۷۰۰ ساله در موزه ایران باستان

مومیایی مو قرمز
مومیایی مو قرمز
مومیایی مو قرمز
مومیایی مو قرمز

#گنجینه های تاریخ ایران و جهان را با کارناوال بشناسید.

چند سالی است که با کارناوال، هر روز دست به قلم می شوم و نوشتن، گاه چالشی روزانه است و گاه، شربت بهار نارنج تگری که در یک روز داغ تابستانی به جانم می نشیند... و این چیزی است که آن را خوش حالی

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.