karnaval.ir

کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

27 فروردین 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

به نقل از خبرگزاری ایسنا، اتاق بازرگانی ایران، پرونده «همدان پایتخت گردشگری آسیا در سال ۲۰۱۸» را با باور تحول در صنعت گردشگری و خنثی‌سازی نقشه‌های آمریکا برای ایران هراسی، باز کرد.

سی و یکمین جلسه کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و اقتصادِ هنرِ اتاق بازرگانی ایران با حضور هیات رییسه و اعضا، استاندار همدان، رییس اتاق همدان، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، دبیر کل و معاونان اتاق بازرگانی ایران، مدیران سازمان های دولتی و فعالان بخش خصوصی و صاحب‌نظران برگزار شد.

سال طلایی همدان آغاز شده است

احمد اصغری -رییس کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی ایران- با اشاره به این که امروزه توسعه گردشگری در تمام عرصه‌ها چه در سطح ملی و منطقه‌ای و حتا در سطح بین‌المللی مورد توجه برنامه‌ریزان دولتی و شرکت‌های خصوصی قرار گرفته است، گفت:

برای کشورهایی مثل ایران، درآمدهای نفتی، یک رانت اقتصادی تلقی می‌شود که فاقد هرگونه اثرات القایی از لحاظ بالا بردن سطح تولید ملی در اقتصاد است.

وی یادآور شد:

صنعت گردشگری به صورت زنجیره وار با بعضی از فعالیت‌های اقتصادی، وابستگی دوجانبه دارد و رونق آن، از لحاظ افزایش درآمدها در اقتصاد کشور میزبان، تاثیر به سزایی دارد. در نتیجه توسعه گردشگری، اقتصاد کشور را از حالت تک محصولی خارج می‌کند و ثبات در درآمدهای ناشی از جذب گردشگری را برای کشور به همراه خواهد داشت.

رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران گفت:

اگر راه برای بخش خصوصی باز نباشد، چگونه می توان به این درآمدها دست یافت. لذا فرصت برگزاری همدان ۲۰۱۸ در دوره کنونی کشور یکی از بهترین راه های بهره گیری از فرصت ها برای استان همدان به عنوان میزبان و نهایتا کشورمان است.

وی با بیان این که سال طلایی برای همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا آغاز شده و لازم است از فرصت پیش آمده برای معرفی و شناسایی ظرفیت های گردشگری، تاریخی، فرهنگی، اقتصادی این استان به جهانیان نهایت استفاده را ببریم، ادامه داد:

بر این اساس باید با تبلیغات گسترده و طراحی مناسب لوگوی همدان ۲۰۱۸  فرصت ها و جاذبه های گردشگری همدان را تبلیغ کرده و از تهیه بسته های سرمایه گذاری برای مهمانان غافل نشویم.  

اصغری سپس پیشنهاد کرد:

می توان همزمان با رویداد ۲۰۱۸ همدان، مسابقات ورزشی در سطح بین المللی را با حضور تیم های مختلف خارجی برنامه ریزی کرد و از ظرفیت های گردشگری ورزشی، طبیعت گردی، کوه نوردی، صخره نوردی، دوچرخه سواری و اسکی در این استان بهره برد.

پایتختی همدان نقشه آمریکایی ها را خنثی می کند

علی اصغر زبردست -رییس اتاق بازرگانی همدان- گفت:

چنین رویدادهایی دست کم ۴۰ سال یک بار رخ می دهد. امروزه UNWC (کنوانسیون آب و هوای سازمان ملل متحد) دارای بیش از ۱۵۰ عضو است و درحالی که شرکت علی صدر همدان عضو این مجموعه شده می توان از این ظرفیت بهینه‌تر استفاده کرد.

او با بیان اینکه اتاق ایران و همدان با آمادگی کامل این توانمندی را دارد که در کنار مجموعه مدیریتی استان زمینه تعامل خوبی را فراهم کند، افزود:

امروزه آمریکایی ها در تلاش هستند، ایران اسلامی را منزوی کنند و این رویداد می‌تواند این نقشه را بی تاثیر کند.

وی سپس پیشنهاد برگزاری اجلاس اتاق های کشورهای آسیایی در ایران را برای شکوفایی رویداد همدان ۲۰۱۸ مطرح کرد و گفت:

در جریان این رویداد می توان سیاست هایی را برای تلطیف مباحث بین المللی کشورمان پیگیری کرد.

زبردست با اشاره به اینکه همدان سابقه ۵۰۰ ساله پایتختی ایران را دارد، پیشنهاد کرد؛ نمایشگاه صنایع دستی کشور و نمایشگاه سفال کشورهای آسیایی در همدان برگزار شود تا به این رویداد رونق دهد.

آفر ویژه رمضان برای گردشگران خارجی

محمد محب خدایی -معاون گردشگری کشور- نیز با یادآوری حضور پررنگ همدان در نمایشگاه گردشگری سال گذشته که در افزایش بازدیدکنندگان موثر بود، گفت:

با توجه به نامگذاری همدان ۲۰۱۸، برنامه های مختلفی برای این استان تدوین شده است که در دستور کار قرار دارد و تلاش خواهد شد در بازه زمانی ۳۰ روزه اقداماتی انجام شود که تخفیف های مختلف به گردشگران داده شود تا شاهد افزایش جذب گردشگر دراین استان باشیم.

وی ادامه داد:

تلاش خواهد شد کاروان های اتوبوسی از همدان و تبریز در استان های کشور راه افتد تا مردم بیشتر با ظرفیت های این استان ها آشنا شوند. این تجربه خوبی برای اعزام کاروان از ایران به کشورهای خارجی خواهد بود.

محب خدایی سپس از برگزاری جشنواره های تابستانی در همدان خبر داد و افزود:

ماه مبارک رمضان در پیش است که از این فرصت استفاده می شود تا آفرهای ویژه بین المللی در سطح دنیا معرفی شود.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با بیان اینکه گردشگری تابعی از سیاست است، اما سیاست نمی تواند به طور کامل بر این صنعت تاثیر بگذارد، تاکید کرد:

باید تلاش شود گردشگری ساختار واقعی خودش را پیدا کند.

علیرضا اشرف -دبیرکل اتاق بازرگانی ایران- نیز با بیان این که بخش های مختلف صنعت گردشگری مانند نمایشگاه ها و بخش خصوصی می توانند سبب رشد این صنعت شوند، گفت:

نباید فراموش کرد تورهای داخلی با محوریت همدان برگزار شود تا شاهد رشد چشمگیر گردشگری در این استان باشیم. باید از ظرفیت های باستانی و تاریخی همدان به خوبی برای معرفی رویداد همدان ۲۰۱۸ بهره برده شود.

وی پیشنهاد کرد:

کمیته های تخصصی مشتمل از اتاق بازرگانی ایران و همدان، استانداری همدان، معاونت میراث فرهنگی و گردشگری برای کمک به تحقق اهداف رویداد همدان ۲۰۱۸ تشکیل شود.

اشرف اظهار کرد:

همگان باید بدانند که اگر اهداف همدان ۲۰۱۸ به خوبی محقق شود، حتما شاهد افزایش ورودی ارز به کشور و همچنین توسعه و رشد زیرساخت های این صنعت در کشورمان خواهیم بود.

جواد زمانی -معاون امور استان های اتاق بازرگانی ایران- هم یادآور شد:

جاذبه های گردشگری استان همدان مانند غار علی صدر، سفال لاله جین و غیره می تواند از جمله مولفه های خوب برای جذب گردشگر در این استان محسوب شود.

او تاکید کرد:

اگر از فرصت همدان ۲۰۱۸ بهره کافی برده نشود دیگر چنین مزیتی تکرار نخواهد شد. اتاق ایران با آمادگی کامل می‌تواند تصدی‌گری این رویداد مهم جهانی را بر عهده بگیرد و از فعالان صنعت گردشگری نیز درخواست می‌شود با ارایه پیشنهادات در این عرصه به شکوفایی همدان ۲۰۱۸ کمک کنند.

محمدناصر نیکبخت -استاندار همدان- در ادامه با بیان اینکه گردشگری احتیاجی به خلق منابع جدید ندارد، بلکه نعمت های خدادادی در کشورمان برای رونق این صنعت کافی است، افزود:

به عنوان مثال می توان گفت که گردشگری پایتخت کشورهای آسیایی بر اساس ظرفیت های همدان به استان اهدا شده است و صرفا بر مبنای تلاش افراد نیست.

وی سابقه تمدنی همدان را مهم ترین جاذبه گردشگری آن دانست و گفت:

دانشنامه همدان در ۱۴۰ جلد تدوین شده که بر اساس آن چهره ها، ظرفیت های گردشگری و غیره معرفی شده است.

نیکبخت اضافه کرد:

در نوروز ۶۶ درصد، بازدیدها از غار علی صدر افزایش یافت که رقم چشمگیری است. همچنین یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر شب اقامت در آن روزها در همدان ثبت شد و ۴۱۰ میلیارد تومان مبل و منبت شهرستان ملایر به فروش رسید.

وی ادامه داد:

بسیاری از سرمایه گذاران بومی همدان خارج از استان هستند که باید برای توسعه صنعت گردشگری به همدان بازگشته و اقدام به سرمایه گذاری کنند.

استاندار همدان درخواست کرد که جلسات اتاق بازرگانی ایران و بخش خصوصی برای کمک به شکوفایی همدان ۲۰۱۸ به طور مستمر برگزار شود و سپس گفت:

در آبان ماه ۵۰۰ نفر از ۱۸۰ کشور به ایران سفر می کنند تا با ظرفیت های کشورمان آشنا شوند که همدان جزو مقاصد آنها قرار گیرد.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.