karnaval.ir

زهرا میرزایی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

07 آذر 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

در این بخش از گینس های گردشگری می خواهیم با کسی آشنا شویم که توانسته رکورد بلندترین بانجی جامپینگ دنیا را از آن خود کند.

پرش بانجی یا بانجی جامپینگ فعالیتی است که در بین ورزشکاران و افراد شجاع بسیار محبوب گردیده، در بانجی جامپینگ فرد با طنابی فنر دار خوب و محکم بسته می شود و در بالای مکانی مرتفع قرار می گیرد و به پایین می پرد، درست است که تمامی حرکات و محیط کاملا اندازه گیری و پیش بینی شده اما شجاعت زیادی برای سقوط از ارتفاعات لازم است.

این فعالیت برای اولین بار در سال 1950 میلادی و به صورت مدرن و حرفه ای در سال 1979 میلادی در انگلستان انجام گرفت. در حال حاضر در جای جای دنیا می توان به تماشای بانجی جامپینگ پرداخت به همین دلیل این فعالیت بهانه ای برای ثبت رکورد در گینس شده است، امروز می خواهیم با کورتیس ریورز ( Curtis Rivers ) آشنا شویم، او اهل انگلستان است و توانست از ارتفاع 4632 متری سطح زمین به پایین بپرد و نامش را به عنوان کسی که بلندترین پرش جامپینگ را در دنیا انجام داده در فهرست رکوردهای گینس به ثبت برساند.

او در بیست و پنجم ماه ژوئن سال 2002 میلادی با بالنی تا ارتفاع 4632 رفت و از آن جا به پایین سقوط کرد، این رکورد هیجان انگیز در #شهر صنعتی پورتولانو در #اسپانیا به ثبت رسیده است.

جالب است بدانید او از طنابی استفاده کرد که هر یک مترش قابلیت کش آمدن تا 30 متر را داشت، کورتیس تجهیزات تنفسی مخصوص و چتر نجات همراه داشت و در انتها با چتر نجات به زمین فرود آمد.

بانجی جامپینگ از محبوب ترین فعالیت هایی است که بر سر به دست آوردن رکورد جدید آن رقابت های زیادی انجام می گیرد و همه ساله افراد زیادی در این راه تلاش می کنند.

جدول گینس

رکورد دار CURTIS RIVERS
مکان SPAIN,PUERTOLLANO
زمان ثبت رکورد 25 JUNE 2001
مرتفع ترین بانجی جامپینگ دنیا
مرتفع ترین بانجی جامپینگ دنیا

#رکوردهای گینس ایران و جهان را در کارناوال بخوانید.

زمانی موفق خواهی شد که شوقت به موفقیت، بیشتر از تَرست از شکست باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.