karnaval.ir

یزدان مرشدزاده

انتشار

07 مهر 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

در این قسمت نگاهی خواهیم داشت به بلندترین قله در جهان که متعلق به اورست می باشد.

اگر بخواهیم بلندترین قله ی جهان را به شما معرفی کنیم باید از قله ی اورست نام ببریم که ارتفاعی برابر با 8,848 متر دارد. از اورست به عنوان بلندترین کوه نیز یاد می شود و در رشته کوه های زیبای هیمالیا واقع شده است. اورست بطور دقیق در مرز منطقه ی ساگارماتای نپال و تبت قرار گرفته و بهشت کوهنوردان حرفه ای می باشد و هر سال بسیاری را به خود جذب می کند.

از کوهنوردان حرفه ای گرفته تا مبتدی حاضر هستند برای یکبار هم که شده به قله ی اورست بروند و تجربه ی این حس فوق العاده را داشته باشند. جالب است که بدانید کسانی هستند که به عنوان کوهنورد حرفه ای شناخته می شوند و با دریافت مبالغ قابل توجه از مبتدی ها آن ها را به قله می رسانند.

مسیرهای استاندارد و مشخصی برای صعود در نظر گرفته شده ولی به همراه داشتن لوازم کافی و حرفه ای کوهنوردی ضروری می باشد. از خطراتی که می تواند جان انسان ها را در این کوه بگیرد می توان به شرایط بد آب و هوایی، طوفان، ریزش بهمن، گم کردن مسیر و ... اشاره کرد. گفته می شود تا سال 2007 حدود ۳٬۶۷۹ صعود توسط ۲٬۴۳۶ نفر صورت گرفته و تا به حال 210 نفر نیز جان خود را به دلایل مختلف از دست داده اند.

نام نپالی اورست ساگارماتا می باشد و در تبت به آن کومولانگما می گویند.

اگر بخواهیم از واقعیت های اورست برای شما بگوییم باید به خطرات، خستگی ها و ... که در طول مسیر صعود کوهنوردان را درگیر می کند سخن بگوییم. پرتگاه های زیادی هستند که به دلیل نوع و محل قرار گیریشان تهدید بالقوه برای کوهنوردان محسوب می شوند و بسیاری را به کام مرگ می کشانند.

ولی حقیقت امر این است که اگر با تمام وجود شخصی بخواهد به قله برسد مطمئنا خواهد رسید.

 

جدول اطلاعات گینس

 رکورد دار

اورست

 در چه مکانی

رشته کوه هیمالیا، کوه اورست

 زمان ثبت رکورد گینس

نامشخص 

%da%a9%d8%a7%d8%b1%d9%86%d8%a7%d9%88%d8%a7%d9%842
بلندترین قله در جهان

با #رکوردهای گینس گردشگری در کارناوال آشنا شوید.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.