karnaval.ir

رضا قره غریبی

انتشار

14 آبان 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

این بار در مشاهیر گردشگری با هرمزد رسام، باستان شناس وجهانگرد آشوری تبار و اهل بریتانیا و کاشف منشور کوروش آشنا خواهیم شد. 

دلیل شهرت

 هرمزد رسام به دلیل کشف منشور کوروش و لوح های گلی حماسه گیلگمش یکی از قدیمی ترین آثار حماسی، در سطح جهان مشهور بوده و آوازه ای جهانی دارد.

او در سال 1879 میلادی در حین کاووش های باستانی در نیایشگاه مردوک (خدای بزرگ بابلی ها) در میان رودان بین النهرین استوانه گلی را کشف کرد که مشخص شد متعلق به کوروش کبیر می باشد. وی این استوانه را به موزه بریتانیا تقدیم کرد.

( برای آشنایی بیشتر با منشور کوروش می توانید مطلب منشور کوروش | نخستین منشور حقوق بشر را بخوانید. )

در سال 1881 میلادی نیز او توانست معبد خورشید را در شهری تاریخی به نام سیپار در نزدیکی رود فرات کشف کند که در آن جا بیش از 50.000 لوح گلی تاریخی کشف شد.

تولد

 هرمزد در سال 1826 میلادی در موصول در زمان امپراتوری عثمانی به دنیا آمد.

زندگی 

 ورود هرمزد به دنیای باستان شناسی از سال 1846 میلادی هنگامی که 20 سال سن داشت، آغاز شد. آستن هنری لایارد او را برای کارهای باستان شناسی در محل حفاری متعلق به آشوری ها استخدام کرد. آستن آموزش های لازم را به هرمزد داد و به عنوان استاد وی نقش ایفا می کرد. ( آستن هنری لایارد از جهانگردان، باستان شناسان و دیپلمات های بریتانیایی بود که به دلیل  کتابخانه آشوربانیپال در نینوا شهرت دارد. ) 

هرمزد با آستن به کشورهای مختلف سفر می کرد و از طریق او وارد سیستم های حکومتی شد و بعدها از طرف ملکه بریتانیا به هرمزد ماموریت های سیاسی داده شد.

وی در نهایت از سال 1882 میلادی در برایتون انگلستان ساکن شد و مشغول به نوشتن کتاب هایی پیرامون زندگی خود و اکتشافات تاریخی اش شد.

مرگ 

 هرمزد در16 سپتامبر سال 1910 میلادی درگذشت و در هوو انگلستان به خاک سپرده شد.

منشور کوروش

#مشاهیر گردشگری جهان را در کارناوال بشناسید.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.