karnaval.ir

رضا قره غریبی

انتشار

20 آبان 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

این بار در مشاهیر گردشگری با ژاک کارتیه، دریانورد فرانسوی آشنا خواهیم شد. 

دلیل شهرت

او در حین دریانوردی های خود بخشی از کانادا را کشف کرد که اکنون متعلق به فرانسه است؛ به همین دلیل بین ساکنین کانادا و فرانسه مشهور می باشد.

این کشف در حین 3 سفر مشهور و بزرگ او اتفاق افتاد. سفر نخست در 20 آوریل سال 1534 میلادی آغاز شد که به کشف این سرزمین های جدید منتهی شد. ژاک ابتدا نام فرانسوای اول (پادشاه فرانسه) را بر این سرزمین نهاد، اما بعدها نام کانادا را انتخاب کرد که واژه ای برگرفته از کاناتا (شهری) سرخپوستی بود.

در سفر دوم به شهر کبک کنونی رسیدند و بخش های تازه ای را کشف کرده اما به دلیل سرمای شدید مجبور به بازگشت شدند.

ماموریت و سفر سوم هم بین سال های 1541 الی 1542 میلادی صورت گرفت که آن هم به دلیل مشکلات پیش آمده از جمله بیماری و درگیری با بومیان نیمه تمام باقی ماند.

تولد

 وی در 31 دسامبر سال 1491 میلادی در شهر سن ملو فرانسه چشم به جهان گشود.

زندگی 

 خانواده ژاک همگی به دریانوردی مشغول بودند به همین دلیل وی از سال های نخست زندگی با فنون مختلف دریانوردی آشنا شد. او بعدها به عنوان ملوان کشتی مشغول به فعالیت شد و پس از دیدار با فرانسوای اول ( پادشاه فرانسه ) به درجه ناخدایی رسید.

طبق نوشته های مورخان، پادشاه فرانسه با ماموریت ژاک موافقت کرده و بودجه ای برای تجهیز 2 کشتی برای سفر به هند از مسیر شمال غربی به او اختصاص می دهد.

اینگونه سفرهای اکتشافی این ناخدای جوان آغاز می شود.

مرگ

ژاک در روز اول از ماه سپتامبر سال 1557 میلادی به دلیل بیماری طاعون در سن مالو درگذشت.

ژاک کارتیه

مسیر سفرهای ژاک کارتیه

ژاک کارتیه

مزار ژاک کارتیه

ژاک کارتیه

مجسمه یادبود ژاک کارتیه

ژاک کارتیه

#مشاهیر گردشگری جهان را در کارناوال بشناسید.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.