karnaval.ir

زهرا میرزایی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

09 آبان 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

در این بخش با بزرگترین صحرای دنیا که در آفریقا قرار دارد آشنا می شویم.

جالب است بدانید که حدود یک هشتم کره ی زمین را سرزمین های خشک در بر گرفته اند، سرزمین هایی که در طول سال کمتر از 25 سانتیمتر بارش دارند جزو مناطق خشک دسته بندی می شوند.

صحرای بزرگ آفریقا که در شمال قاره ی آفریقا قرار دارد بزرگ ترین بیابان در دنیا است، این صحرا با نام ساحارا یا ساحاری هم شناخته می شود. طول این بیابان از شرق به غرب 5150 کیلومتر، و از شمال به جنوب حدودا 1280 تا 2250 کیلومتر می باشد و مساحتش را 9.1 میلیون کیلومتر برآورد کرده اند.

به عبارتی ساده تر می توان گفت صحرا مکانی است که باران در آن نمی بارد و یا به مقدار بسیار کم در آن باران می بارد. اگر تعریف بیابان را بارش زیر 50 سانتی متر در سال فرض کنیم قطب جنوب بزرگ ترین بیابان دنیا خواهد بود اما بدون شک صحرای بزرگ آفریقا وسیع ترین بیابان گرم جهان است.

قدمت صحرای بزرگ آفریقا را دو میلیون و نیم سال پیش برآورد کرده اند، این کویر عظیم از غرب به اقیانوس اطلس، از شمال به دریای مدیترانه و از جنوب به سودان و مصر منتهی می شود.

چند نکته ی جالب درباره ی صحرای آفریقا:

_ حکاکی هایی از حیوانات بر روی سنگ های این صحرا یافت شده است.

_ فسیل هایی از دایناسور در این مکان پیدا شده اند.

_ حدود 5600 سال پیش رطوبت این منطقه بسیار بیشتر از حالا بوده است.

_ در هنگام روز و در سایه دمای این صحرا به 57 درجه ی سانتیگراد می رسد.

_ بزرگ ترین تپه های ماسه ای دنیا هم در همین منطقه قرار دارند.

_ ارتفاع تپه های ماسه ای در صحرای بزرگ آفریقا گاهی به ۴۳۰ متر هم می رسند.

جدول گینس

رکورد دار صحرای بزرگ آفریقا
مکان قاره آفریقا
زمان ثبت رکورد نامشخص


 

بزرگترین صحرای دنیا
بزرگترین صحرای دنیا

با #رکوردهای گینس گردشگری در کارناوال آشنا شوید.

زمانی موفق خواهی شد که شوقت به موفقیت، بیشتر از تَرست از شکست باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.