karnaval.ir

زهرا میرزایی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

03 دی 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

در این بخش از گینس های گردشگری می خواهیم کمی بیشتر با بزرگترین دریاچه ی گدازه ی آتشفشانی در دنیا آشنا شویم.

در سراسر کره ی زمین آتشفشان های بسیاری وجود دارند که برخی از آن ها هنوز هم فعال و خطرناک هستند، قائدتا دهانه ی آتشفشان ها هم بنابر شرایط مختلف اندازه های گوناگونی دارند، تا به حال به آتشفشان هایی نظیر فعال ترین آتشفشان دنیا، آتشفشان ارتا آله اتیوپی و...سفر کرده ایم و با این آتشفشان های خشن و هولناک آشنا شدیم، امروز هم می خواهیم به سوی آتشفشانی برویم که بزرگترین دریاچه ی گدازه را دارد، دهانه ای که آن قدر عظیم بوده که سبب شده نام این کوه در فهرست رکوردهای گینس به ثبت برسد.

بزرگترین دریاچه ی گدازه های آتشفشانی بنابر رکوردهای ثبت شده در گینس متعلق به کوه نیراگونگو ( Mount Nyiragongo ) می باشد. این کوه در شهر گوما در کشور کنگو و نزدیک مرز روآندا قرار دارد، آخرین فوران ثبت شده ی این آتشفشان در سال 2002 میلادی بوده است ( اطلاعاتی دقیق از فوران های پس از آن در دست نیست )، تنها می دانیم این آتشفشان بسیار فعال است و گفته می شود از سال 1882 میلادی تا به امروز حدودا 34 بار فوران کرده است.

در دهانه این آتشفشان مواد مذاب در حال گداختن وجود دارد، دهانه ای وسیع که بزرگترین دهانه و دریاچه ی آتشفشانی در جهان است، اگر بخواهیم کمی دقیق تر بگوییم باید بدانید که در حقیقت این کوه دو دهانه ی آتشفشانی دارد که یکی از آن ها که بزرگتر است به عنوان بزرگترین دریاچه مواد مذاب شناخته می شود. عمق این دریاچه ی گدازه 600 متر می باشد. حتما در آینده این آتشفشان در مطلبی کامل و جامع توضیح داده خواهد شد.

دیگر رکوردهای گینس های گردشگری را در کارناوال بخوانید: رکوردهای گردشگری در گینس

جدول گینس

رکورد دار MT NYIRAGONGO 
مکان کنگو 
زمان ثبت رکورد نامشخص 
بزرگترین دریاچه گدازه
بزرگترین دهانه آتشفشان

#رکوردهای گردشگری ایران و جهان را در کارناوال بخوانید.

زمانی موفق خواهی شد که شوقت به موفقیت، بیشتر از تَرست از شکست باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.