karnaval.ir

یزدان مرشدزاده

انتشار

01 مهر 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

در این قسمت نگاهی خواهیم داشت به طولانی ترین رودخانه در جهان.

طولانی ترین رودخانه در جهان رود نیل می باشد. طول رود نیل 6,695 کیلومتر می باشد و از چندین کشور می گذرد. این رود در شکل گیری تمدن مصر باستان نقش مهم و حیاتی را ایفا کرده است. در زبان فارسی باستان نام نیل را پیراو می نامیدند و در کتب تاریخی همیشه نامی از این رودخانه برده می شده است.

در اصل نیل از کوه های مرکز قاره ی آفریقا نشات می گیرد و به سمت شمال حرکت می کند. در طول مسیر رودهای زیادی به آن متصل می شوند که از کوه های غربی سرچشمه گرفته اند. نیل از کشورهای اوگاندا، سودان و مصر گذر می کند و در پایان به دریای مدیترانه می ریزد.

رودخانه هایی همچون نیل در اقصی نقاط جهان باعث بوجود آمدن تمدن هایی بزرگ بوده اند زیرا قلب تپنده ی هر ملت وابسته به منابع آبی بوده زیرا کشاورزی و حمل و نقل های آبی را ممکن می ساخته اند. 

رود نیل در واقع از به هم پیوستن دو رود نیل سفید و نیل آبی تشکیل شده است و این اتفاق در شهر خارطوم رخ می دهد. سرچشمه ی نیل سفید دریاچه ی ویکتوریا و سرچشمه ی نیل آبی دریاچه ی تانا می باشد.

حتما تا به حال درباره ی تمدن مصریان باستان شنیده اید. دلیل شکل گیری چنین جامعه ی پیشرفته ای در آن دوران را می توان رود نیل دانست زیرا در هر کجا که آب کافی یافت می شد انسان ها نیز حضور داشته اند. در مکانی که رودخانه به دریای مدیترانه می ریزد منطقه ای حاصلخیز به نام دلتای نیل شکل گرفته که برای کشاورزی مورد استفاده قرار می گرفته است. 

 

جدول اطلاعات گینس

 رکورد دار

رودخانه ی نیل

 در چه مکانی

قاره ی آفریقا، کشورهای اوگاندا، سودان و مصر

 زمان ثبت رکورد گینس

 نامشخص

طولانی ترین رودخانه در جهان
طولانی ترین رودخانه در جهان

با #رکوردهای گینس گردشگری در کارناوال آشنا شوید.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.