karnaval.ir

یزدان مرشدزاده

انتشار

13 مرداد 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

دلیل شهرت مارکو پولو

وی یک تاجر و جهانگرد اهل ونیز بوده است و در قرن 13 میلادی زندگی می کرده. او تجربه ی سفرهای خود را در کتابی به نام مارکوپولو به ثبت رسانده است. این کتاب ارزشمند نقش مهمی را در رابطه با شناساندن آسیای مرکزی و چین نزد اروپاییان ایفا کرده است.

وی به سرزمین های زیادی از جمله ایران نیز سفر داشته است.

گفته می شود سفرهای مارکو پولو انگیزه ای بوده برای آغاز سفرهای کریستف کلمب.

تولد مارکو پولو

او در 15 سپتامبر سال 1254 چشم به جهان گشود و ملیتی ایتالیایی داشت. البته زمان دقیق و همینطور مکان تولد وی ناشناخته است و محققان تنها نظریات خود را ارائه می دهند. گفته می شود مارکو پولو در یکی از شهرهای ونیز به نام سن جیووانی کریسوستومو به دنیا آمده است ولی بیشتر تاریخدان ها می گویند وی در خود شهر ونیز به دنیا آمده است.

زندگی

پدر مارکو نیکولاس پولو نام داشت و به دلیل تجارت با خاورمیانه دارای ثروت زیادی بود. قبل از تولد مارکو، پدر او به همراه برادرش مافئو به سفری تجاری رفته بودند. در قسطنتنیه زمانی که شرایط سیاسی در حال تغییر بود تمام اموال و دارایی های خود را به پول و طلا تبدیل کرده و از آن منطقه دور شدند.

مادر مارکو از دنیا می رود و این موضوع باعث می شود که او در کنار عمو و عمه ی خود بزرگ شود. در ادامه ی زندگی مارکو به خوبی راه و رسم تجارت را می آموزد و خود تبدیل به یک تاجر می شود.

در سال 1269 پدر و عموی مارکو به ونیز می رسند و پدر و پسر برای اولین بار یکدیگر را ملاقات می کنند.

سفرهای او از همین موقع شروع می شود و به همراه پدر و عموی خود به کشورهای آسیایی زیادی سفر می کنند و تمامی آن را می توان در کتاب های او خواهند. 

آن ها 24 هزار کیلومتر را طی می کنند و پس از گذشت 24 سال در 1295 به همراه پول و گنجینه هایی گران به ونیز باز می گردند.

مرگ

در سال 1323 مارکو به دلیل بیماری بستری شد. در 9 ژانویه 1324 با وجود تلاش پزشکان او درسن 70 سالگی از دنیا رفت.

خانواده ی او از یک کشیش خواستند تا وصیت نامه ی مارکو را قانونی کنند و این یعنی طبق قانون بخشی از دارایی های مارکو به کلیسا می رسید و خود مارکو نیز درخواست کرده بود تا پول بیشتری را به کلیسای سن لورنزو بدهند و قرار شده بود تا در همین کلیسا به خاک سپرده شود.

وی یک برده از قوم تاتار را با خود آورده بود و بعد از مرگ وی او آزاد شد.

مارکو پولو بر اساس یک نقاشی قرن شانزدهم میلادی

تصویری از مارکو پولو

تصویری از مارکو پولو

#مشاهیر گردشگری جهان را در کارناوال بشناسید.

 

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.