karnaval.ir

زينب شيرازی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

22 فروردین 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

میکل آنژ بوناروتی، پیکرتراش، نقاش، معمار و شاعر مشهور ایتالیایی است که از او کارهای خارق العاده ای در رشته های مختلف بر جای مانده و آثار هنری او، تأثیر بسیاری بر هنر غربی گذاشته است. میکل آنژ نه تنها در دوران خود هنرمندی بزرگ و قابل ستایش محسوب می شد، بلکه نامش از میان سال ها عبور کرده و هم چنان در میان هنرمندان جهان خوش می درخشد. پیش تر به بررسی یکی از آثار مشهور این هنرمند ایتالیایی به نام تندیس پیتا پرداختیم و حال با یکی دیگر از تندیس های مشهور وی آشنا می شویم.

تندیس حضرت موسی (ع)، پیکره ای زیبا از این پیامبر بزرگ است که پاپ ژولیوس دوم برای مقبره خود در سال 1505 دستور ساختش را به میکل آنژ داد. میکل آنژ نیز این تندیس را بر حسب توصیفاتی که از حضرت موسی در کتاب مقدس آمده است، خلق کرد. به تندیس مرمرین حضرت موسی که نگاه کنید، دو شاخ کوچک بالای سر می بینید، که آن ها از نسخه لاتین کتاب مقدس ولگاته گرفته شده اند. 

میکل آنژ ساخت تندیس را در سال 1505 آغاز کرد و در نهایت آن را در سال 1545 به پایان رساند. البته تنها ساخت این تندیس به عهده او نبود و طراحی و خلق کل مقبره پاپ ژولیوس دوم را میکل آنژ انجام داد. گویند طراحی اولیه مقبره به قدری باشکوه و عظیم بود که بیش از 40 تندیس را در بر می گرفت و بر مبنای آن قرار بود تندیس موسی (ع) بر روی ردیفی با ارتفاع  3.74 متری قرار بگیرد. اما دست آخر تندیس حضرت موسی (ع) را در مرکز ردیف پایینی مقبره قرار دادند. 

امروزه تندیس حضرت موسی (ع) هنوز هم همان جا قرار دارد و بنابراین برای بازدید از تندیس حضرت موسی، باید به کلیسا سنت پیتر در رم بروید. 

دوره تاریخی: رنسانس

زمان ساخت: سال 1513– 1515 میلادی

ابعاد: 235 سانتی متر

جنس: مرمر

هنرمند: میکل آنژ بوناروتی

محل ساخت: ایتالیا

محل نگهداری: کلیسا سنت پیتر در زنجیر (کلیسا سنت پیتر این وینکولی)، شهر رم


دیگر آثار باستانی و نفیس معرفی شده در کارناوال را بخوانید: گنجینه های ایران و جهان

همچنین می توانید درباره برخی از آثار تاریخی و هنری جذاب دنیا در زیر بخوانید:

مجسمه نفر تی تی | زیباترین ملکه مصر باستان

جمجمه هابیت | انسان فلورسی

تاج محبوب فرح پهلوی

کفن حضرت مسیح | گنجینه جنجالی شهر تورین

ایوان موزاییک بیشاپور

بوسه ابدی عشاق ایرانی در تپه حسنلو

کهن‌ترین موزائیک دنیا | گنجینه موزه ملی ایران

نقش کمانداران کاخ آپادانا در شوش

ترومپت با سر انسان | ساز موسیقی ۴ هزار ساله ایرانی

تندیس حضرت موسی میکل آنژ
تندیس حضرت موسی میکل آنژ

#گنجینه های تاریخ ایران و جهان را با کارناوال بشناسید.

چند سالی است که با کارناوال، هر روز دست به قلم می شوم و نوشتن، گاه چالشی روزانه است و گاه، شربت بهار نارنج تگری که در یک روز داغ تابستانی به جانم می نشیند... و این چیزی است که آن را خوش حالی

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.