karnaval.ir

زينب شيرازی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

14 اسفند 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

رامسس دوم از نظر بسیاری از مورخان و باستان شناسان، قدرتمند ترین فرعون در طول تاریخ مصر بوده که بیش تر از 90 سال عمر کرد و گفته می شود پدر بیش از 100 فرزند بوده است! او از سوی دیگر فراعنه نیز با نام جد بزرگ به خاطر آورده شده و بسیار محترم شمرده می شد. 

رامسس دوم، این فرعون قدرتمند و کهنسال نهایتا در سن 96 سالگی از دنیا رفت و بدن او را پس از مومیایی کردن، همچون دیگر فرعون ها در دره پادشاهان در نزدیکی شهر الاقصر به خاک سپرند. از آن جا که به سبب وجود اشیاء قیمتی و به خاک سپردن آن ها به همراه بدن فرعون، مقبره رامسس دوم در خطر دستبرد و حمله غارتگران قرار داشت؛ بدن مومیایی او را به مقبره آنهپو، شاهزاده ای مصری منتقل کردند. اما این بار نیز دیری نپایید که بار دیگر بدن فرعون بزرگ را جا به جا کرده و دست آخر به دیر البحری و مقبره یکی از کشیش های بزرگ آمون انتقال دادند. 

در سال 1881 میلادی بود که باستان شناسان بدن مومیایی شده رامسس دوم را به همراه بدن مومیایی بیش از 50 حاکم و فرعون دیگر پیدا کردند. در سال 1974 میلادی، باستان شناسان با بررسی مومیایی متوجه شدند که در حال فساد و تخریب است و از این رو آن را به شهر پاریس فرستادند تا از نابودی آن جلوگیری کرده و عفونت قارچی را برطرف کنند. جالب است بدانید که برای ارسال بدن این مومیایی گذرنامه ای به نام رامسس دوم صادر کردند که در آن شغل این فرعون را، پادشاه ذکر کرده بودند.

امروزه مومیایی قدرتمند ترین فرعون مصر، رامسس دوم در موزه قاهره مصر نگهداری می شود. 

دوره تاریخی: هزاره دوم پیش از میلاد

قدمت: حدود 2300 سال

محل کشف مومیایی: دیر البحری

سال کشف مومیایی: 1881 میلادی

محل نگهداری: موزه کایرو، قاهره مصر


آثار باستانی و نفیس معرفی شده در کارناوال را بخوانید: گنجینه های ایران و جهان

همچنین می توانید درباره برخی از جالب ترین بقایا و آثار تاریخی جهان در زیر بخوانید:

مجسمه نفر تی تی | زیباترین ملکه مصر باستان

الماس دریای نور بر روی تاج ملکه ایران

کتیبه سه زبانه خشایارشا 

بوسه ابدی عشاق ایرانی در تپه حسنلو

لباس عروس ملکه ویکتوریا | نخستین لباس عروس سفید جهان

اسکلت زن باردار ۴۰۰۰ ساله

مومیایی حتشپسوت | نخستین فرعون زن مصر

قدیمی ترین نامه عاشقانه روز ولنتاین

چاقو توتنخامون | چاقویی از شهاب سنگ و طلا

اسلحه کمرى ستارخان

مرد نمکی ۱۷۰۰ ساله در موزه ایران باستان

مومیایی رامسس دوم
مومیایی رامسس دوم
مومیایی رامسس دوم

تصویر بازسازی شده رامسس دوم را در زیر می بینید:

مومیایی رامسس دوم

#گنجینه های تاریخ ایران و جهان را با کارناوال بشناسید.

چند سالی است که با کارناوال، هر روز دست به قلم می شوم و نوشتن، گاه چالشی روزانه است و گاه، شربت بهار نارنج تگری که در یک روز داغ تابستانی به جانم می نشیند... و این چیزی است که آن را خوش حالی

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.