karnaval.ir

زهرا میرزایی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

15 مرداد 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

دلیل شهرت

ناصر خسرو قبادیانی از برترین شاعران و نویسندگان پارسی گوی ایرانی است که بر اغلب علوم زمانش از جمله فلسفه و کلام، طب، ستاره شناسی و موسیقی تسلط داشته است ، او از معدود شاعران ایرانی است که قرآن را حفظ بوده است.

این شاعر و نویسنده ی والامقام جهانگرد هم بوده است و سفرنامه ای که گزارشی از یک سفر هفت ساله است را در کارنامه ی خود دارد ، او سفرش را از مرو آغاز کرد شهرهای قزوین، سمنان، ری، قوهه، بسطام، دامغان، جوین، نیشابور، سرخس ، مکه، مدینه و ... را از نزدیک دید و میان اهالی آن ها زندگی کرد.

تولد ناصر خسرو

ابومعین ناصر بن خسرو بن حارث قبادیانی بلخی سال 382 هجری قمری ( در برخی منابع سال 394 هجری ذکر شده است ) در روستای قبادیان دیده به جهان گشود، با این حال او خودش در بیتی به سال تولدش چنین اشاره نموده است.

بگذشت ز هجرت پس سیصد نود و چار               بنهاد مرا مادر بر مرکز اغبر

زندگی

ناصر خسرو از کودکی شروع به آموختن علوم مختلف به زبان فارسی و عربی کرد، زندگی او مصادف شد با زمان حاکمیت سلطان محمود غزنوی که جامعه با مشکلات زیادی از جمله خشکسالی و جنگ های متعدد روبه رو بودند با این حال ناصر خسرو به کسب علوم گوناگون نزد حکیمان بزرگ ادامه داد و حافظ قرآن هم شد، او موفق شد به دربار عزنویان و سلجوقیان راه پیدا کند و از راه شعر سرایی برای پادشاهان درآمد کسب کند اما او ناگهان بعد از چهل سال زندگی تصمیم گرفت شغلش را رها کند و به تبلیغ فرقه ی اسماعیلیه بپردازد ، همین موضوع سبب شد پادشاهان سلجوقی قصد کشتن او را کنند، به همین دلیل او مجبور شد فرار کند و زندگی پر ماجرا تری را آغاز کند.

از او کتاب های بسیاری باقی مانده است از جمله خان اخوان، زادالمسافرین، سفرنامه ، روشنایی نامه و...

مرگ ناصر خسرو

ناصر خسرو در نهایت سال 481 هجری در یمگان بدخشان که اکنون جزو افغانستان می باشد درگذشت و هم اکنون هم مقبره ی او در همین مکان پا برجاست.

ناصر خسرو قبادیانی

#مشاهیر گردشگری جهان را در کارناوال بشناسید.

زمانی موفق خواهی شد که شوقت به موفقیت، بیشتر از تَرست از شکست باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

مطالب خوبی داشت ولی کم بود

انتشار:29 آبان 1401

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.