karnaval.ir

زهرا میرزایی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

27 اسفند 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

مطمئنا انسان های اولیه عریان بوده اند و به مرور از وسایلی برای پوشاندن خود استفاده کردند تا نهایتا به پوشاکی شبیه به آنچه امروز شاهدش هستیم منجر شد. اما دقیقا از کی بشریت پیراهن یا شوار را استفاده کرد؟ 

امروز می خواهیم گنجینه ای را بررسی کنیم که دریچه های نوینی را درباره ی زندگی پیشینیان به رویمان باز می کند. قصد داریم بدانیم اولین شلوار دوخته شده در جهان کدام است و قدیمی ترین شلوار دنیا الان کجا نگهداری می شود.

کهن ترین شلوار موجود در دنیا متعلق به 3300 سال پیش است و در منطقه ی سین کیانگ (Xinjiang) در غرب چین یافت شده است. این شلوار در حالی پیدا شد که بر تن جسد مومیایی شده یک مرد بود. باستان شناسان عقیده دارند که آن مرد در سن 40 سالگی مومیایی شده است. همچنین آن ها عقیده دارند که برای اولین بار عشایرها و رمه داران شلوار را ابداع کردند تا در هنگام اسب سواری راحت و امن تر باشند. زمان دقیق رواج اسب سواری مشخص نیست اما احتمالا به 4000 سال پیش می رسد.

جالب اینجاست که شکل ظاهری این شلوار بسیار شبیه به شلوارهای مدرن امروزی می باشد که جنسی از پشم دارد. پیش از این شلواری که به عنوان قدیمی ترین شلوار شناخته می شد متعلق به 2800 سال پیش بود.

نکته ی آخر این که شلوار جین در سال 1873 میلادی اختراع شده است.

دوره تاریخی: عصر برنز

قدمت: 3000 تا 3300 سال پیش

جنس: شلوار از سه قطعه پشم دو قطعه در هر پا و یک قطعه در بالا تنه تشکیل شده است.

ابعاد: 123 سانتیمتر در 55 سانتیمتر

محل کشف: گورستانی در غرب چین

محل نگهداری: چین


دیگر آثار باستانی و نفیس معرفی شده در کارناوال را بخوانید: گنجینه های ایران و جهان

همچنین می توانید درباره برخی از آثار تاریخی و بقایای جذاب دنیا در زیر بخوانید: 

اولین و قدیمی ترین باتری جهان را ایرانی ها ساختند

قدیمی ترین کتاب عاشقانه در دانمارک

قدیمی ترین چرخ جهان | چرخ اسلوونیایی

لباس عروس سلطنتی ملکه معروف انگلیس

قدیمی ترین جوراب جهان

چاقو توتنخامون | چاقویی از شهاب سنگ و طلا

قدیمی ترین دوربین عکاسی جهان

قدیمی ترین شلوار دنیا
قدیمی ترین شلوار دنیا
قدیمی ترین شلوار دنیا

#گنجینه های تاریخ ایران و جهان را با کارناوال بشناسید.

زمانی موفق خواهی شد که شوقت به موفقیت، بیشتر از تَرست از شکست باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.