karnaval.ir

یزدان مرشدزاده

انتشار

31 شهریور 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

در این قسمت نگاهی خواهیم داشت به قدیمی ترین رستوران جهان در کشور اسپانیا و شهر مادرید.

قدیمی ترین رستوران جهان بوتن Botín ) نام دارد، که در سال 1725 میلادی شروع به کار کرده است. صاحب این رستوران فردی فرانسوی تبار به نام جین بوتن ( Jean Botín ) می باشد، که نام رستوران هم بر گرفته از نام اوست.

قدیمی ترین رستوران دنیا در مادرید اسپانیا قرار دارد و هدف از ساخت آن خدمت به یک نجیب زاده ی اسپانیایی بوده است. جین بوتن و همسرش سال ها در این رستوران کار می کردند و در خدمت نجیب زاده های سلطنتی اسپانیا بودند.

امروزه بوتن توسط نسل سوم این خانواده آنتونیو و خوزه گنزالس اداره می گردد. در حال حاضر این رستوران در قلب مادرید و نزدیک به میدان مایور ( Mayor ) قرار دارد. ساختمان این رستوران چهار طبقه دارد و فضای داخلیش شبیه به دکوراسیون قرن هجدهم است و قدمت آن به سال 1590 میلادی باز می گردد.

بنای رستوران همزمان با انتقال موقت دربار سلطنتی اسپانیا به شمال این کشور توسط فلیپ سوم Felipe III ساخته شده است. در سال 1606 میلادی دربار سلطنتی دوباره به مادرید بازگشت و از سال 1620 میلادی شروع به بازسازی ساختمان های اطراف میدان اصلی از جمله بنای این رستوران کرد، در این زمان خیابان و میدان اصلی شهر پر شد از مغازه های کفاشان، دباغان و فلز کاران و ساختمان رستوران در محلی کاملا تجاری قرار گرفت.

در سال 1725 جان و همسرش به این مکان آمدند و مسافرخانه ای کوچک باز کردند و کم کم برای رفع نیاز مسافرانشان گوشت، نوشیدنی و از این قبیل مواد خوراکی هم به مسافرهانیشان آوردند و از آن پس مسافرخانه ی کوچک آن ها به مکانی محبوب نزد نجیب زاده های سلطنتی تبدیل شد.

جان و همسرش فرزندی نداشتند به همین دلیل پس از مرگ آن ها رستوران به برادر زاده ی خانم بوتن رسید و از آن پس با نام نفیو آف د بوتون ( Nephew of Botín ) به معنای برادر زاده ی بوتون شروع به فعالیت کرد.

در قرن 19 طبقه ی همکف بازسازی شد و به خانواده ی گونزالس ( آمپارو مارتین Amparo Martin و امیلیو گونزالس Emilio Gonzalez ) مسئولیت اداره ی بوتن را قبول کردند، که آن ها هنوز هم مالک این رستوران هستند. 

جدول اطلاعات گینس

 رکورد دار

رستوران RESTAURANTE BOTÍN

 در چه مکانی

مادرید، اسپانیا

 زمان ثبت رکورد

 1 ژانویه سال 1725

قدیمی ترین رستوران
قدیمی ترین رستوران
قدیمی ترین رستوران
قدیمی ترین رستوران جهان

با #رکوردهای گینس گردشگری در کارناوال آشنا شوید.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.