karnaval.ir

زهرا میرزایی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

26 اسفند 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

در طول تاریخ هنرمندان آثاری را به وجود آورده اند که امروزه هم از بی نظیر و شاخص هستند. از محبوب ترین این آثار تابلوهای نقاشی نفیسی هستند که در حال حاضر در موزه های مهم جهان با دقت حفظ و نگهداری می شوند.

امروز قصد داریم با یکی از مهم ترین و مشهورترین تابلوهای دنیا آشنا شویم. نام این تابلو دختری با گوشواره ی مروارید است و دختری را به تصویر کشیده که با چهره ای بی حال از روی شانه رو به رو را نگاه می کند. لباس این دخترک نامتعارف و بی شباهت به پوشش اقوام یا محله ی خاصی است. خالق این اثر، نقاشی به نام یوهانس فرمیر، اهل هلند است.

یوهانس در اغلب تابلوهایش از مردمان عادی یا درباریان و ثروتمندان در هنگامی که در حال کار و فعالیت های روزانه بودند نقاشی کشیده و تابلوی دختری با گوشواره ی مروارید تنها اثر اوست که دختری اینچنینی با زمینه ای تیره و نامشخص را به تصویر می کشد. هر چه به این اثر و ریزه کاری هایش دقت کنید نمی توانید هیچ اطلاعاتی درباره ی دختر به تصویر کشیده شده به دست آورید مثلا اصلا معلوم نیست که او چه شغلی دارد یا از چه طبقه ای از اجتماع است یا چه نسبتی با نقاش دارد.

البته درباره ی نسبتش با یوهانس حدس و گمان هایی زده شده برخی می گویند او دوست نقاش بوده یا بعضی دیگر احتمال می دهند دختر او یا مدلی گم نام بوده باشد. در هر صورت ماجرای این تابلو هنوز هم پنهان است.

به صورت کلی مشخصه ی بارز دخترک گوشواره ی مروارید او و لباس های عجیب و غریبش است اما با این حال به دلیل حسی که در نگاه او نهفته شده و زیبایی باورنکردنی تابلو، این اثر به معروف ترین تابلوهای هلند و جهان تبدیل شده و نویسندگان و شاعران زیادی نیز از آن در آثارشان استفاده کرده اند.

قدمت: قرن 17 میلادی

نقاش: یوهانس فرمیر

محل نگهداری: موزه مائریتشویس در لاهه (شهری در غرب هلند)


دیگر آثار باستانی و نفیس معرفی شده در کارناوال را بخوانید: گنجینه های ایران و جهان

همچنین می توانید با کلیک روی لینک های زیر با برخی از دیگر تابلوهای نفیش و مشهور دنیا آشنا شوید:

تابلو نقاشی جیغ

تابلو مونالیزا لئوناردو داوینچی | مشهورترین نقاشی جهان

تابلو شب پر ستاره | شاهکار ونگوگ

تابلو پسر انسان | حرفی از نادیدنی ها

دختری با گوشواره مروارید

#گنجینه های ایران و جهان را در کارناوال بخوانید.

زمانی موفق خواهی شد که شوقت به موفقیت، بیشتر از تَرست از شکست باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.