karnaval.ir

نسیم امینی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

27 آبان 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

این بار می خواهیم نگاهی داشته باشیم به تصاویری از مکان های هیجان انگیز چین که از دیدن شان سرتان گیج می رود. در سال های اخیر، جاذبه های گردشگری چین به شکل قابل توجهی تغییر کرده اند و چینی ها برای آن که این دیدنی ها بیشتر موجب حیرت و ترس باشند تا می توانند ارتفاع شان را بالا و بالاتر می برند. جاذبه های هیجانی چین تنها یک نمونه از تغییرات عظیمی هستند که این کشور برای تحول در صنعت گردشگری اش انجام داده است. پیش بینی می شود با توجه به سرعت بالایی که این سرزمین در جذب گردشگر پیش گرفته است تا سال 2030 گوی رقابت را از فرانسه برباید و به محبوبترین مقصد سفر مسافران بدل شود. 

در این روزها ورزش های هیجانی و مکانی رعب آور طرفداران خاص خود را دارند و دولتمردان چینی به خوبی بر این موضوع واقف هستند و به همین خاطر توجه ویژه ای به جاذبه های هیجانی دارند. در ادامه می خواهیم چندی از این جاذبه های ترسناک چین را با شما به اشتراک بگذاریم و سفری جذاب برای تان رقم بزنیم؛ اما پیش از آن که به سوی عکس ها بشتابیم خوب است این هشدار را به شما بدهیم که اگر ترس از ارتفاع دارید از تماشای این مجموعه عکس خودداری کنید! در غیر این صورت حتما با کارناوال همراه بمانید. 

1- با انتشار این تصویر، سر و صدای زیادی در فضای مجازی به پا شد. مغازه ای در ارتفاع 100 متری از سطح زمین که به صخره نوردان آب و دیگر خوراکی ها را می فروشد. بسیاری از مردم با دیدن این عکس، مغز اقتصادی فروشنده و خلاقیتش را تحسین کردند. اگر خواستید از این مغازه جالب خرید کنید باید به شهرستان پینگ جیانگ (Pingjiang) در استان هونان بروید. 

صخره نوردان شهرستان پینگ جیانگ استان هونان چین

AFP | Getty

2- شهر نوی ژوجیانگ (Zhujiang New Town) یک منطقه اقتصادی در شهر گوانگ ژو (Guangzhou) است. در تصویر مقابل یکی از جذاب ترین جاذبه های این منطقه را می بینید؛ سکوی بازدید برج کانتون (Canton Tower) که 449 متر از سطح شهر بالاتر است. برج چندمنظوره کانتون تا پیش از ساخته شدن برج خلیفه، بلندترین برج جهان بود. 

سکوی بازدید برج کانتون چین

Tsuguliev | Shutterstock

3- مسیرهای شیشه ای به تازگی جذابیت خاصی در چین پیدا کرده اند. در تصویر، یکی از آن ها را می بینید که در کنار صخره ای کشیده شده است. این پل شیشه ای در شهرستان روگآن (Rongan) در استان گوانگ‌شی (Guangxi) قرار دارد؛ 1 آگوست 2017.

پل شیشه ای استان گوانگشی چین

AFP | Getty

4- این جا شانگهای است و مردم می توانند بر روی مسیر پیاده رویی که در فضای بیرونی طبقه هشتاد و هشتمِ برج جین‌مائو (Jinmao Tower) نصب شده بایستند و شهر را در زیر پای خود تماشا کنند؛ 25 جولای 2016.

برج جین مائو شانگهای چین

AFP | Getty

5- تصویر مقابل با زاویه جالبش در شهرستان رونگ آن (Rong'an County) و شهر لیوژو (Liuzhou) به ثبت رسیده است و گذر مردمی را نمایش می دهد که به دنبال هیجان و آدرنالین از روی پل شیشه ای می گذرند. 

پل شیشه ای شهرستان روگآن چین

VCG via Getty

6- خانمی را می بینید که برای ثبت عکس های عروسی اش، پارک زمین شناسی ملی شینیوژا (Shiniuzhai National Geological Park) را انتخاب کرده است. این پارک زیبا و تماشایی در پینگ جیانگ در استان هونان قرار دارد؛ 28 اکتبر 2018.

عکس عروسی در پارک زمین شناسی ملی شینیوژا چین

Yang Huafeng | VCG via Getty

7- مردی در طبقه سی و هفتمِ برج تلویزیونی چین مرکزی (China Central Television) قرار دارد و به نمای هولناک زیر پایش خیره شده است؛ 11 ژوئن 2015. 

برج تلویزیونی چین مرکزی

Jason Lee | Reuters

8- گردشگران از روی مسیر پیاده روی شیشه ای در کنار صخره پانلونگ (Panlong Cliff) می گذرند. این منطقه بخشی از کوه تیانمن (Tianmen Mountain) است و در شهر ژانگجیاجی (Zhangjiajie) قرار دارد. به طور کلی، شهر ژانگجیانجی مکان مناسبی برای تجربه بیشتر ورزش های هیجانی در دنیاست و سالانه افراد متعددی به این جا سفر می کنند؛ 1 آگوست 2016.

مسیر پیاده رو شیشه ای کوه تیانمن چین

Feature China | Barcroft Media via Getty

9- برداشتن هر قدم روی پل شیشه ای هولناک و مخوف است؛ این را می توان در وجود خانمی دید که به گوشه ای از پل خزیده و توانایی حرکت بیشتر رو به جلو را ندارد. همان طور که گفتیم کشور چین روز به روز به پل های شیشه ای خود می افزاید و این یکی در منطقه دیدنی هونگیاگو (Hongyagu Scenic Area) در پینگشان (Pingshan)، استان هبی (Hebei) قرار دارد.

بد نیست در آخر توضیح دهیم که این پل، 488 متر طول و 4 متر پهنا دارد و ارتفاع آن از دره زیرش به 218 متر می رسد.

پل شیشه ای منطقه دیدنی هونگیاگو چین

Zhang Haiqiang | VCG via Getty

10- بازهم پلی شیشه ای و این بار در منطقه دیدنی شیلینگسیا (Shilinxia scenic area)، در ناحیه پینگو (Pinggu district)، پکن؛ 30 آوریل 2016

پل شیشه ای پکن چین

AFP | Getty

11- شاید در نگاه اول آنچه که می بینید را باور نکنید، اما همه انسان ها آرزوی یک مراسم عروسی نرمال را ندارند و برخی می خواهند قدری هیجان چاشنی جشن عروسی شان کنند؛ مانند این زوج! 

عکس مقابل در کوه چایا (Chaya Mountain)، شهر ژومادیان (Zhumadian)، استان هنان عکاسی شده است؛ 11 نوامبر 2017.

کوه چایا استان هنان چین

VCG via Getty

12- مردم از مسیر پیاده رو کوه لائوچون (Laojun Mountain) در ارتفاع 2000 متری می گذرند و  و از خوردن خوراکی های لذیذ لذت می برند. این کوه در شهرستان لوئویانگ (Luoyang)، استان هنان قرار دارد؛ 8 ژوئن 2018. 

کوه لائوچون چین

VCG via Getty

13- آیا جای بهتری برای صرف ناهار سراغ دارید؟!

این میز ناهار جذاب در کوه های لانگ کوآن (Longquan) در شرق استان چه‌جیانگ (Zhejiang) قرار دارد؛ 19 سپتامبر 2018. 

صرف ناهار کوه های لانگ کوآن چین

Feature China | Barcroft Media via Getty

14- این گذرگاه نعلی شکل به تازگی در کوه فوشی (Fuxi Mountain) افتتاح شده است؛ این کوه در شهرستان شینمی (Xinmi)، در استان هنان قرار دارد؛ 12 ژوئن 2018.

سکوی شیشه ای در حدود 30 متر از صخره جلوتر آمده است؛ یعنی 9 متر بیشتر از مسیر پیاده رو گرند کنیون (Grand Canyon) آمریکا.

سکوی شیشه ای شهرستان شینمی چین

Feature China | Barcroft Media via Getty

15- مردمی را می بینید که از فرصت استفاده کرده اند و در یکی از منحصر به فردترین مناطق دیدنی دنیا عکاسی می کنند. عکس پیش رو در سکوی منطقه دیدنی شیلینجیا (Shilinxia)، در ناحیه پینگو (Pinggu)، پکن به ثبت رسیده است. 

سکوی منطقه شیلینجیا چین

AFP | Getty

سخن آخر

به تماشای تصاویری از مکان های هیجان انگیز چین نشستیم و چندی از منحصر به فردترین جاذبه های دنیا را از نظر گذراندیم که در این کشور واقع شده اند. نگاهی هم داشتیم به طرفداران پر و پا قرص آدرنالین که حتا عروسی شان را نیز در چنین مکان هایی جشن می گیرند.

نظرتان درباره این تصاویر چه بود؟

کدام یک از این دیدنی ها را بیشتر دوست داشتید؟

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

اون بیرون پر از شگفتیه و من می خوام گوشه ای از این شگفتی ها رو بهتون نشون بدم.

آیا این مطلب مفید بود؟

2 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

خیلی هیجان انگیز بود من عاشق جاهای دیدنی وین هستم پل های شیشه ای هم خیلی جالب بود ممنون از مطالب قشنگ

انتشار:30 مرداد 1401

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اميرعلى

تصاویر جالبی بود مخصوصا عکس اون عروس داماد😆

انتشار:30 تیر 1399

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.