karnaval.ir

نسیم امینی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

20 مهر 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

آفریقای جنوبی یکی از زیباترین کشورهای قاره آفریقاست که جاذبه های بی شماری را در خود جای داده است. این کشور همان طور که از نامش برمی آید در جنوبی ترین نقطه قاره آفریقا قرار دارد. یکی از دلایل زیبایی این سرزمین احاطه شدن آن میان دو اقیانوس اطلس و هند است. آفریقای جنوبی از سواحل بی شماری برخوردار است که تفریحات آبی را برای مسافران میسر می کنند.

این کشور سه پایتخت متفاوت دارد که از تفاوت های بارز آن با دیگر سرزمین های دنیا شمرده می شود؛ قوه مجریه در شهر پرتوریا (Pretoria)، پارلمان در شهر کیپ تاون (Cape Town) و قوه قضاییه در شهر بلوم فونتین (Bloemfontein) است. یکی دیگر از تفاوت های این کشور، پیشرفت عجیبش نسبت به دیگر سرزمین های آفریقایی ست. زمانی که یک شرکت بازرگانی هلندی به نام کمپانی هند شرقی در منطقه ای که امروزه با نام کمپانی هند شرقی شناخته می شود، پایگاه خود را برقرار کرد، ناخودآگاه قدم هایی را به سوی پیشرفت و مدرن شدن آفریقای جنوبی برداشت. این سرزمین، سفید پوستان بیشتری نسبت به دیگر کشورهای آفریقایی نیز دارد که متاسفانه به مسایل نژادپرستی در این جا دامن می زند.

از همه این ها بگذریم و توضیحاتی در باب گشت و گذارمان در این سرزمین داشته باشیم؛ این بار می خواهیم تصاویری از جنوب آفریقای جنوبی و استان کیپ غربی (Western Cape) ببینیم و جلوه هایی از طبیعت و مناطق دیدنی این سرزمین را با شما به اشتراک بگذاریم. در ابتدا نگاهی به منطقه کیپ پوینت (Cape Point) در این استان خواهیم داشت که درون اقیانوس اطلس جنوبی کشیده شده است؛ سپس، راهی دیگر شهرهای کیپ غربی می شویم و گوشه ای از زیبایی های شان را از نظر می گذرانیم. 

با کارناوال همراه بمانید. 

1- در تصویر، نمایی پانوراما از منطقه مویزنبرگ (Muizenberg) را می بینید که در حومه شهر کیپ تاون و در کنار ساحل قرار دارد. این خط ساحلی را می توان بهترین منطقه شهر برای موج سواری دانست. 

منطقه مویزنبرگ شهر کیپ تاون آفریقا

2- کالک بِی (Kalk Bay) روستایی ست که در کنار خلیج فالس (False Bay) قرار گرفته است. لنگرگاه این روستا یک منطقه محبوب گردشگری به حساب می آید؛ جایی که مسافران می توانند به تماشای فک های وحشی (Wild Seal) بنشینند. البته فک ها هم از این معاشرت خوشحال می شوند و بدشان نمی آید برای دوربین عکاسی ژست بگیرند. 

کالک بی شهر کیپ تاون آفریقای جنوبی

3- کالک بی، یک روستای ماهیگیری ست و مردان و زنان روستا تازه ترین صیدهای شان در بازار این جا به فروش می رسانند.

کالک بی شهر کیپ تاون آفریقای جنوبی

4- پیدا کردن راه درست در کیپ پوینت کمی دشوار است چرا که هر جاده ای، به چندین مسیر تقسیم و انتخاب مسیر درست سخت می شود. اگرچه بیشتر این مسیرها در نهایت به یک فانوس دریایی سفید و قرمز می رسند که منظره ای تماشایی از طبیعت اطراف دارد. 

کیپ پوینت کیپ تاون آفریقای جنوبی

5- در کیپ پوینت یک فانوس دریایی قدیمی نیز وجود دارد. از آن جایی که این سازه بیشتر مواقع در میان مه فرو می رفته، این روزها کاربری اش را از دست داده است.

کیپ پوینت کیپ تاون آفریقای حنوبی

6- بناهای متعددی در آفریقای جنوبی وجود دارند که این روزها، کاربری خود را از دست داده و به بخشی از تاریخ تبدیل شده اند؛ سازه هایی همچون ایستگاه های رادار، پناهگاه های رها شده و همین دیده بانی در تصویر مقابل. بیشتر این سازه ها متعلق به جنگ جهانی دوم هستند. 

کیپ تاون آفریقای جنوبی

7- فانوس دریایی قدیمی کیپ پوینت در دهه 1850 ساخته شد. این سازه، بیشتر جنبه تزیینی و تفریحی دارد تا آن که کاربردی باشد. این فانوس خیلی زود با سازه هایی نزدیک تر به دریا و در موقعیت استراتژیک تر جا به جا شد. 

فانوس دریایی قدیمی کیپ پوینت آفریقا

8- در ذخیره گاه طبیعی دماغه امید نیک (Cape of Good Hope Nature Reserve)، حیوانات این امکان را دارند که آزادانه از سویی به سوی دیگر بروند؛ شتر مرغ ها هم از این قاعده مستثنی نیستند و می توانند زمان شان را در طبیعت زیبا سپری کنند. حیات وحش یکی از جذابیت های اصلی گردشگری در این منطقه است.

ذخیره گاه طبیعی دماغه امید نیک آفریقای جنوبی

9- ساحل دیاس (Dias Beach) یکی از محبوبترین جاذبه های گردشگری کیپ پوینت است که بیشتر مردم، آن را از بالا تماشا می کنند و به درون آن پا نمی گذارند. برای رسیدن به این ساحل، چند صد پله را باید به پایین طی کرد و همین، دلیل شده تا این جا به یک ساحل خلوت و دنج تبدیل شود. 

ساحل دیاس کیپ تاون آفریقای جنوبی

10- مسیر بازگشت از کیپ پوینت، منظره ای بسیار تماشایی دارد. گل های فینبوس، جلوه تماشایی از اقیانوس، شن های ساحلی، ساحل های خلوت و بکر و ... همگی در پیش رو قرار می گیرند. این منطقه ای که در تصویر مقابل می بینید صخره های مه آلود (Misty Cliffs) معروف شده اند و در بخش های غربی شبه جزیره کیپ (Cape Peninsula) قرار دارد. 

کیپ پنسیلوانیا آفریقای جنوبی

11- در تصویر مقابل منظره قله چپمن (Chapman’s Peak) را تماشا می کنید. این قله در نواحی غربی شبه جزیره کیپ قرار دارد. جالب آن که یکی از منحصر به فردترین جادبه های جنوب آفریقا نیز در کنار این کوه کشیده شده است. عبور از این جاده تجربه ای سرشار از آدرنالین برای مسافران رقم می زند. 

قله چپمن آفریقای جنوبی

12- شهر نیسنا (Knysna)، یکی از شهرهای آرام و زیبای آفریقای جنوبی ست که با طبیعت سرسبز، تالاب ها و منظره ساحلی جذابش به خاطر آورده می شود. همه این زیبایی ها، این شهر را به یک مقصد رویایی برای سفر تبدیل می کند. 

نیسنا آفریقای جنوبی

Craig Howes

13- کیپ روت جاده ای در کشور آفریقای جنوبی و کیپ غربی ست که بیشتر بخش هایش خاکی هستند و رد ماشین های جیپ بر روی شان دیده می شود. در عکس مقابل، تصویری جذاب از این منطقه را می بینید. 

کیپ روت افریقای جنوبی

Craig Howes

14- تصویر چشم نواز مقابل در جاده ای به نام مونتاگو پس (Montagu Pass) به ثبت رسیده است. این جاده زیبا دو شهر هرولد (Herold) و جورج (George) را به یکدیگر متصل می کند. 

جاده مونتاگو پس استان کیپ غریی آفریقای جنوبی

Craig Howes

15- عکسی هوایی از جاده 740 کیلومتریِ مونتاگو پس، که زیبایی هایش را بیشتر به تصویر می کشد. 

جاده مونتاگو پس استان کیپ غریی آفریقای جنوبی

سخن آخر

به آفریقای جنوبی سفر کردیم و به استان کیپ غربی در این کشور رفتیم. این استان، یکی از گردشگرپذیرترین مناطق قاره آفریقاست و سالانه افراد بی شماری برای تماشای طبیعت ناب و جاذبه های دیدنی اش به کشور آفریقای جنوبی می آیند.

نظرتان درباره این تصاویر چه بود؟

کدام بخش از کیپ غربی برای تان جذاب تر است؟

آیا پیش از این با منطقه کیپ پوینت آشنایی داشتید؟

دیدگاه و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. 

اون بیرون پر از شگفتیه و من می خوام گوشه ای از این شگفتی ها رو بهتون نشون بدم.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.