karnaval.ir

زهرا میرزایی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

31 مرداد 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

امروز می خواهیم به معروف ترین تابلوی نقاشی قرن بیستم بپردازیم، تابلوی گرنیکا . این تابلوی زیبا اثر هنرمند مشهور اسپانیایی پیکاسو است او برخلاف دیگر آثارش که مملو از رنگ و نشاط هستند این تابلو را به رنگ سیاه و سفید کشیده است، این اثر زیبا پر از رمز و راز و اسرار نهان است و تابلویی ضد جنگ و خواهان صلح است.

در واقع گرنیکا بمب باران منطقه ی گرنیکا که در شمال اسپانیا واقع شده است را به تصویر کشیده ، پیکاسو این تابلو را به دستور دولت اسپانیا ترسیم کرده است؛ این اثر در ابعادی بزرگ 349 در 776 سانتی متر خلق شده . شخصیت های زیادی در این تابلو وجود دارند که پشت هر کدام داستانی نهفته است ، نقاشی گرنیکا عمق ندارد و تک بعدی است ، همین نشان گر نبود عمق و عاقبت خوب جنگ هاست.

مهم ترین شخصیت های تابلو :

زنی است که در سمت چپ کودکش را در آغوش کشیده و گریه می کند. ( خوب است بدانید که پیکاسو بعدها از این شخصیت تایلوهای بسیاری کشید که همگی زن گریان نام دارند. درباره مشهورترین اثر زن گریان پابلو پیکاسو در اینجا بیش تر بخوانید.)

گاوی است که چهره ای آرام دارد و نمایان گر بی تفاوتی به اتفاقات اطراف است.

اسبی که نماد آزادی و صلح می باشد.

و فرشته ای که برخلاف دیگر شخصیت های تابلو به صورتش به سمت چپ است و نماد چپ روی می باشد.

این تابلو با شخصیت های عجیبش که هرکدام با ریزنگری خاصی ترسیم شده و کنار هم قرار گرفته اند در نگاه اول هم می تواند تاثیرش را بر بیننده بگذارد و حس زجر ، درماندگی، بی چارگی، خشونت و مرگ را القا نماید.

دیگر آثار تاریخی و نفیس معرفی شده در کارناوال را بخوانید: گنجینه های ایران و جهان

می توانید درباره برخی از آثار هنری معروف دنیا در زیر بخوانید:

تابلو مونالیزا لئوناردو داوینچی | مشهورترین نقاشی جهان

تالار آیینه | معروفترین اثر کمال الملک

تابلوی شام آخر

تابلو نقاشی جیغ

تابلوی بانوی سرخ پوش

تابلوی رمال اثر کمال الملک


دوره ی تاریخی: تابلوی گرنیکا در سال 1937 میلادی به دستور دولت اسپانیا کشیده شد.

نقاش و هنرمند: این تابلو توسط پابلو پیکاسو نقاش زبر دست قرن بیستم کشیده شده است، او هنرمندی بسیار سیاسی و یک مارکسیست بوده و در اغلب آثارش رگه هایی از سیاست دیده می شود، این اثر هنری را هم برای مخالفت با بمب باران گرنیکا توسط آلمان های نازی ( ۲۶ آوریل ۱۹۳۷ ) کشیده است.

تکنیک: رنگ روغن روی بوم

داستان ها: پس از کشیده شدن این اثر مخالفت ها و حرف و حدیث هایی مبنی بر چپ گرایی این تابلو به راه افتاد که سودی هم نداشت و این اثر کماکان به برترین و پر آوازه ترین اثر هنری قرن 20 تبدیل شده است.

محل نگهداری: در حال حاضر تابلوی ارزشمند گرنیکا در موزه ی رینا سوفیای مادرید نگهداری می گردد و در معرض دید عموم است.

تابلوی گرنیکا
تابلوی گرنیکا

#گنجینه های تاریخ ایران و جهان را با کارناوال بشناسید.

زمانی موفق خواهی شد که شوقت به موفقیت، بیشتر از تَرست از شکست باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.