karnaval.ir

مهرنوش حیدری

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

07 مرداد 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

کشور رنگارنگ و زیبای هندوستان، مردمی با فرهنگ ها و آداب رسوم های متفاوتی را در خود جای داده و همین موضوع سبب شده تا این کشور برای بسیاری از جهانیان جالب و قابل تامل باشد. به همین جهت همه ساله جمعیت بسیاری از گردشگران به این کشور قدم می گذارند تا تمام زیبایی آن را لمس کنند.این فقط آداب و رسوم، لباس های رنگارنگ و غذاهای تند و خوشمزه هندی نیست که گردشگران را به خود می خواند، بناهای تاریخی شگفت انگیزی در هند قرار دارند که نام برخی از آن ها در میان عجایب هفتگانه می درخشد مثل تاج محل....

هند که یکی از پرجمعیت ترین کشور های جهان است، آثار باستانی و شگفتی های بسیاری را در خود جای داده که ما امروز همراه با کارناوال می خواهیم گشتی تصویری در این کشور داشته باشیم و زیبایی های آن را لمس کنیم. تصاویری که در ادامه خواهید دید، حاصل تلاش، مهارت و خلاقیت تیم حرفه ای ایرپانو (AirPano) است؛ تیمی از عکاسان روس که تصاویر هوایی و 360 درجه از نقاط مختلف دنیا تهیه می کنند و در وب سایتی به همین نام با دنیا به اشتراک می گذارند.

همراه ما باشید تا هند رو از زاویه ای متفاوت به تماشا بنشینیم...

لاز به ذکر است که این مطلب تنها تصاویری از این کشور را به نمایش گذاشته است و شما در آینده مطالب کاملی را در رابطه با دیدنی های این کشور خواهید خواند.

تصویری هوایی از هند

1- پارک لوتوس | دهلی

پارک لوتوس دهلی

2- تاج محل، از عجایب هفتگانه دنیا

این تصویر، از بخش جنوبی این بنا گرفته شده است.

آشنایی با تاج محل

تاج محل | تاج مرمرین هند

نمای جنوبی تاج محل

3- دروازه بزرگ | تاج محل

در این تصویر، بنایی موسوم به دروازه ورودی و تاج محل را می بینید.

دروازه بزرگ، تاج محل

4- تصویری هوایی از شهر واراناسی 

 واراناسی، بنارس و یا بَنارَس شهری است که بر کرانه چپ رود گنگ در جنوب شرقی ایالت اوتار پرادش هند واقع شده است. این شهر از مراکز مهم فرهنگی، تاریخی و تجاری در هند است.

شهر واراناسی هند

5- معبد لوتوس | دهلی نو

لوتوس تمپل (Lotus Temple) یا معبد نیلوفر آبی (Bahá'í Houses of Worship)، معبدی است در شهر دهلی‌نو، پایتخت هند که از آن با عنوان مادر معابد شبه قاره هند یاد می شود.

معبد لوتوس دهلی نو

6- آرامگاه همایون در مه صبحگاهی |  اولین باغ ایرانی ساخته شده در شبه‌ قاره هند

آرامگاه همایون (Humayun's Tomb)، آرامگاه همایون، دومین پادشاه امپراتوری مغولی هند یا گورکانیان هند است. این مقبره در مرکز شهر دهلی قرار دارد و بنای آن مربوط به قرن شانزدهم میلادی است.

آرامگاه همایون

7- مسجد جامع دهلی 

این مسجد، بزرگ ترین مسجد در هندوستان است.

مسجد جامع دهلی

8- دروازه لاهوری | دهلی

دروازه ی لاهوری، ورودی اصلی به قلعه ی سرخ است.

دروازه لاهوری

9- قلعه سرخ | دهلی

قلعه سرخ (Red Fort) که از آن با عنوان رد فورت یا لال قلعه نیز یاد می شود، یکی از اصلی ترین دیدنی های دهلی است. این قلعه در کنار رود یامونا قرار دارد و به شکل یک هشت ضلعی نامنظم ساخته شده است.

قلعه سرخ دهلی

10- قلعه ی امبر | جیپور

قلعه ی امبر (Amer Fort) یکی از میراث جهانی یونسکو در دهلی است. 

قلعه ی امبر

11- نمایی دیگر از قلعه ی امبر | جیپور

نمایی دیگر از قلعه ی امبر

12- تصویری هوایی از شهر جیپور

جیپور، از شهرهای تاریخی هندوستان و مرکز ایالت راجستان است که به شهر صورتی معروف می باشد. این شهر در شمال غربی هند قرار دارد.

شهر جیپور

13- مجموعه جانتر مانتر | جیپور

 جانتر مانتر (Jantar Mantar) مجموعه ای از ابزارهای معماری نجومی است.

مجموعه جانتر مانتر

14- شهر قدیمی فاتح پور سیکری | آگره

فاتح پور سیکری (Fatehpur Sikri) که شهر پیروزی معنا می دهد، نام شهری است که به شهر امپراطور اکبر شهرت دارد و در منطقه اگرا در ایالت اوتار پرادش، هند واقع است. این شهر در سال 1986 به فهرست میراث جهانی یونسکو اضافه شد.

شهر قدیمی فاتح پور سیکری

15- تصویری هوایی از تاج محل

این عکس از ارتفاع 200 متری گرفته شدده است. 

تصویری هوایی از تاج محل

سخن آخر

آیا تا به حال به هندوستان سفر کرده اید؟

کدام یک از دینی های این کشور را دوست دارید ببینید؟

نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید...

در میان بسیاری از فکر و خیال ها و در گیری های زندگی، گاه آن چنان با چشم باز در رویا فرو می رفتم و دنیا را سیر می کردم که گویی سوار بر دوچرخه ای تمام دنیا را فتح کرده ام. هر روز مدت

...

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.