karnaval.ir

زهرا میرزایی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

29 اسفند 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

همیشه درباره عروسک ها داستان های مرموزی می شنویم، داستان هایی که برخی از آن ها ناشی از حقیقت و بسیاری از آن ها زاده تصورات کودکان هستند. این بار گنجینه ای را بررسی می کنیم که یکی از همین عروسک های مرموز و نفرین شده است.

رابرت عروسکی است که رابرت یوجین اتو (Robert Eugene Otto) نویسنده و نقاش اهل آمریکا صاحب آن بود. ظاهر عروسک شبیه به ملوان دریایی است و به سبک ملوانان قرن بیستم لباس پوشیده، افراد زیادی اعتقاد دارند که این عروسک نفرین شده و دارای نیروهای ما وراء الطبيعه است.

رابرت این عروسک را در اوایل قرن بیستم از یک خدمتکار اهل باهاما هدیه گرفت، گفته می شود که خدمتکار شعبده بازی و جادوگری را می دانست. پس از گذشت مدتی کوتاه اهالی خانواده رابرت متوجه شدند که اتفاقات عجیبی درباره عروسک رخ می دهد. مثلا گاهی که رابرت با آن صحبت می کرد عروسک هم جوابش را می داد، در ابتدا فکر می کردند که خود پسر بچه صدای عروسک را تقلید می کند اما این چنین نبود. یا در زمان هایی که همگی از خانه بیرون می رفتند همسایه ها از خانه آن ها صدای جیغ شنیده و عروسک را پشت پنجره می دیدند یا حتی اهالی خانه صدای خنده های مرموز را از این سو و آن سوی خانه می شنیدند.

در یکی از شب های به ظاهر آرام در خانه یوجین ها پدر و مادر رابرت با صدای جیغ او از خواب بیدار می شوند و فرزندشان را میان وسایل به هم ریخته خانه مشاهده می کنند. پسرک صورتی برانگیخته داشت و ادعا می کرد عروسک خانه را به هم ریخته است.

این داستان های مرموز ادامه داشت تا رابرت در سال 1974 میلادی در گذشت پس از مرگ او عروسک به زیرزمین منتقل گشت و وارثان او خانه را فروختند. خانواده جدیدی در خانه ساکن شدند که دخترکی حدودا 10 ساله داشتند. دخترک شب ها کابوس عروسک رابرت را می دید و با جیغ از خواب بیدار می شد و ادعا داشت که عروسکی قصد کشتنش را دارد. با جستجو عروسک را از زیرزمین بیرون آوردند.

این عروسک بعد ها به موزه منتقل شد و امروزه در معرض دید عموم قرار دارد. جالب این است که هم اکنون عروسک در کمدی شیشه ای نگه داشته می شود که در کنارش دو تابلوی بسیار جالب نصب کرده اند، نوشته های رویشان به شرح زیر است:

- به هیچ وجه به عروسک دست نزنید.

- در هنگام عکس برداری باید از عروسک اجازه بگیرید اگر سرش را تکان داد اجازه عکس برداری دارید در غیر این صورت عواقب بدی گریبان گیرتان می شود. این یک باور قدیمی است به آن احترام گذارید.

*در سال 2015 میلادی فیلمی به نام رابرت ساخته شد که بر اساس داستان عروسک نفرین شده ی رابرت بود.

محل کشف: جزیره کی وست فلوریدا

محل نگهداری: موزه فورت ایست مارتلو فلوریدا (موزه ی آداب و رسوم) | Fort East Martello Museum


دیگر آثار باستانی و نفیس معرفی شده در کارناوال را بخوانید: گنجینه های ایران و جهان

همچنین می توانید درباره برخی از آثار تاریخی و بقایای جذاب دنیا در زیر بخوانید:

یکی از قدیمی ترین عروسک های جهان | اسباب بازی فرعون مصر

مومیایی رامسس دوم | قدرتمند ترین فرعون مصر

مجسمه شیر نشسته | بازمانده ای از دوره سلجوقیان

دستبند زرین هخامنشی با دو قوچ

قطعه ای از صلیبی که حضرت عیسی از روی آن عروج کرد

نقاب های غار کلماکره | نماد بالماسکه ایران

قدیمی ترین شطرنج ایران

چاقو توتنخامون | چاقویی از شهاب سنگ و طلا

پیل پارتی | قدیمی ترین باتری جهان!

رابرت عروسک نفرین شده
رابرت عروسک نفرین شده
رابرت عروسک نفرین شده
رابرت عروسک نفرین شده

#گنجینه های تاریخ ایران و جهان را با کارناوال بشناسید.

زمانی موفق خواهی شد که شوقت به موفقیت، بیشتر از تَرست از شکست باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟

8 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اینها همش کشکه اصلا وجود نداره اینها

انتشار:14 شهریور 1401

آیا این دیدگاه مفید بود؟

من که احساس بدی نسبت به این عروسک ندارم خیلی هم برام جالب هست تنها از یک چیزش‌میترسم اونم اینه که صدای خنده های مرموز و صدای جیغ و اینکه اون دختر ده ساله همش کابوسش رل میدید همین 🎃🎃

انتشار:04 خرداد 1401

آیا این دیدگاه مفید بود؟

من اگه یه کم پول داشتم میرفتم از این عروسک عکس میگرفتم ببینم میخاد چی کار کنه پیش عروسکه بگی ««بسملا»» نابود میشه

انتشار:28 مهر 1400

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.