karnaval.ir

رضا قره غریبی

انتشار

27 مهر 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

این بار در مشاهیر گردشگری با رابرت کر پورتر، دیپلمات و جهانگرد انگلیسی آشنا خواهیم شد. 

دلیل شهرت

اصلی ترین دلیل شهرت رابرت علاوه بر سفرهای دیپلملتیک او به نقاط مختلف جهان و نقاشی هایش، سفر به ایران و پاسارگاد می باشد! وی در سال 1818 میلادی به پاسارگاد سفر کرد. پیش از سفر رابرت، همگان آرامگاه کنونی کوروش را متعلق به مادر سلیمان می دانستند و این بنا به " مشهد مادر سلیمان " شناخته می شد. رابرت نخستین فردی بود  که متوجه شد این آرامگاه به کوروش بزرگ پادشاه عادل و قدرتمند هخامنشی تعلق دارد.

 (برای مطالعه بیشتر درباره آرامگاه کوروش بزرگ می توانید مطلب آرامگاه کوروش بزرگ ; مردی به عظمت تاریخ را بخوانید. )

تولد

 وی در شهر دورام که در شمال شرقی انگلستان واقع شده است در سال 1777 میلادی چشم به جهان گشود.

زندگی 

 او یکی از  پنج فرزند ویلیام پورتر، جراح مشغول به کار در ارتش انگلیس بود. خواهران وی نویسنده بودند و او پس از فوت پدرش تصمیم گرفت که در زمینه نقاشی به فعالیت بپردازد.

وی تحصیلات هنری خود را در آکادمی سلطنتی هنری لندن گذارند. رابرت از نخستین نقاشان سبک خاصی از منظره در انگلستان بود. وی در سال 1804 میلادی پس از سفر به روسیه به عنوان نقاش تزار الکساندر اول منصوب شد. رابرت به مناطق و کشورهای مختلفی سفر می کرد و از مناظر نقاشی می کشید. رابرت در سال 1813 به انگلستان بازگشت و مقام شوالیه را دریافت کرد. سفر طولانی او به ایران از 1817 میلادی آغاز شده و او از طریق قفقاز وارد ایران شد و پس از عبور از تهران و اصفهان به تخت جمشید و پاسارگارد رفت و نقاشی تاریخی و معروفی نیز از آرامگاه کوروش بزرگ از خود به یادگار گذاشته است.

 رابرت تجربه سفر به کشور ونزوئلا را نیز برای ماموریت های دیپلماتیک دارد.

مرگ

 رابرت در سال 1842 میلادی درگذشت و در شهر سن پترزبورگ روسیه دفن شد. یادمانی نیز از او در کلیسای جامع بریستول در انگلستان ساخته شده است.

رابرت کر پورتر
رابرت کر پورتر

#مشاهیر گردشگری جهان را در کارناوال بشناسید.

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

در هیچ منبعی اشاره ای نشده که کرپورتر از کجا فهمید که این بنا مقبره کوروش است؟ ظاهرا تاریخ سازی برای افسانه های بنی اسرائیل از آن زمان آغاز شده است

انتشار:19 دی 1399

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.