karnaval.ir

کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

05 اسفند 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

در میان شهرهای ایران، نام شیراز با تاریخ و فرهنگ و ادب در آمیخته و زیبایی های خود را به شکلی متفاوت به نمایش گذاشته است. در هر فصل از سال این شهر با زیبایی خاصی به استقبال میهمانانش می آید؛ در بهار با عطر بهارنارج سرمستت می کند، در تابستان با خنکای آب و باغ های سرسبز انتظار ما را می کشد و حتی سرمای پاییز و زمستان هم نمی تواند ذره ای از جلوه های تماشایی این شهر بکاهد.

فرقی نمی کند که چه زمانی راهی این شهر شوید چرا که جاذبه های تاریخی آن استوار ایستاده اند و شما را به خود خیره می کنند. جاذبه هایی که در مطالب زیر آنهارا به شما معرفی کردیم:

جاذبه های گردشگری اصفهان | پل ها و مناره های تاریخی

جاذبه های گردشگری اصفهان | کلیساهای تاریخی

جاذبه های گردشگری اصفهان | مساجد تاریخی

جاذبه های گردشگری اصفهان | آرامگاه های تاریخی شهر

جاذبه های گردشگری اصفهان | مدارس تاریخی

حالا برای دیدن تمام این جلوه های تماشایی باید چند روزی را مهمان این دیار باشید و نیاز به محلی برای اقامت دارید. گزینه های متفاوتی پیش روی شما قرار می گیرند که هر یک دارای مزایا و معایبی هستند و بسته به نظر خود و همسفرانتان می توانید در یکی از آنها اقامت کنید. برای آشنایی بیشتر با انواع اقامت مطالعه مطلب راهکارهایی برای انتخاب اقامت مناسب در سفر را به شما توصیه می کنیم.

در شیراز نیز برای انتخاب محل اقامت خود حق انتخاب دارید و بسته به نوع برنامه ریزی سفرتان می توانید یکی از آنها را انتخاب نمایید. به این منظور به معرفی شیوه های اقامت در این شهر می پردازیم.

با کارناوال همراه باشید...

اقامت در شیراز

1- اماکن اقامتی عمومی

در هر قسمت از شهر شیراز و به ویژه در نزدیکی جاذبه های آن امکاناتی برای اقامت در نظر گرفته شده اند که هتل ها، مهمانپذیرها و مسافرخانه ها و هتل های سنتی اصلی ترین آنها به شمار می روند. هتل ها عمومیت بیشتری دارند و با درجات مختلف کیفیت خدمات، اقامتی خوب را برایتان رقم می زنند. هتل های سنتی انتخاب شماره ی یک کسانی هستند که بناهای قدیمی را دوست دارند و به هنر و معماری علاقه مندند. مهمانپذیرها و مسافرخانه ها نیز برای کسانی مناسب هستند که می خواهند با صرفه جویی در مخارج اقامت، هزینه ی بیشتری را برای تفریحات و گشت و گذار در شهر، صرف کنند.

پیشنهاد می کنیم پیش از آغاز سفرتان، اقدامات مربوط به رزرو جا در هر یک از این اقامتگاه ها را انجام دهید تا دچار دردسر نشوید.

یک هتل در شیراز

اقامت در شیراز
هتل در شیراز
اقامت در شیراز

یک هتل سنتی در شیراز

اقامت در شیراز

2- خانه مسافر یا خانه های محلی

اصطلاح خانه مسافر به خانه هایی اطلاق می شود که در ازای دریافت هزینه اجاره برای مدت کوتاهی در اختیار مسافران قرار داده می شوند. این خانه ها تمامی وسایل لازم برای یک اقامت کوتاه مدت را دارند و بسته به لوکس یا معمولی بودن، متراژ و دیگر ویژگی ها، با قیمت های متفاوتی عرضه می شوند.

برای استفاده از این خانه ها با مشاورین املاک شهر تماس بگیرید و یا در اینترنت به جستجوی آنها بپردازید.

اقامت در شیراز

3- کمپینگ

در بسیاری از شهرهای ایران اماکنی برای برپایی چادر و اقامت مسافران در نظر گرفته شده است که در نزدیکی پارک ها تعبیه می شوند تا دسترسی به امکاناتی همچون سرویس بهداشتی را داشته باشند و امنیت آنها نیز تامین گردد. این نوع اقامت علاوه بر اینکه هزینه ی بسیار پایینی دارد، تجربه ای جدید نیز برای شما رقم می زند و می تواند خاطره ای شیرین را برایتان خلق کند.

نکته ی مهم درباره ی این نوع اقامت، انتخاب محلی است که برای چادر زدن منع قانونی نداشته و از امنیت کافی برخوردار باشد.

اقامت در شیراز

4- اقامتگاه های فصلی

علاوه بر کلیه امکانات اقامتی که در تمام ایام سال در دسترس شما قرار دارند، در ایام افزایش مسافرت ها همچون تعطیلات نوروز و فصل تابستان، برخی از اماکن عمومی شهرها مانند مدارس و حسینیه ها برای خدمات رسانی به مسافران و گردشگران، تجهیز و آماده می شوند. با تمام شدن ایام تعطیلات و مسافرت ها این اماکن به حالت اولیه خود باز می گردند و کاربری سابق خود را پیدا می کنند.

اقامت در این اماکن هزینه ی بسیار پایینی دارد و امکان مدیریت بودجه ی سفر را برای شما فراهم می کند.

اقامت در شیراز

سخن آخر

آیا تا به حال به شیراز سفر داشته اید؟

اقامت در این شهر برایتان چگونه بود ؟

کدام یک از انواع اقامت را تجربه کرده اید؟

نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید...

منتظر شما عزیزان هستیم...

...

آیا این مطلب مفید بود؟

6 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

ممنون از مقاله کاملتون، من درباره هتل بزرگ شیراز یه مطلبی توی مجله اقتصاد آفرین خوندم واقعا از قشنگ ترین هتل های ایرانه و معماری خیلی زیبایی داره مرسی از اطلاعات خوبتون :)

انتشار:17 دی 1402

آیا این دیدگاه مفید بود؟

نيكا عباسى

سلام . میشه چندتا از هتل ها و اقامتگاه های خوب شیراز رو هم معرفی کنید ؟

انتشار:18 فروردین 1399

آیا این دیدگاه مفید بود؟

بانو ايرانى

واقعا عالی هستسد و یه راهنمی خیلی دقیق و خوب در سفر ها .

انتشار:09 فروردین 1399

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.