karnaval.ir

زهرا میرزایی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

15 آبان 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

در این قسمت از گینس های گردشگری می خواهیم به معرفی بلندترین مناره ی مسجد دنیا بپردازیم.

بلندترین مناره ی دنیا متعلق به مسجد حسن دوم ( Hassan II Mosque ) یا مسجد الحسن الثانی واقع در شهر کازابلانکای کشور مراکش است. بنابر اندازه گیری های انجام شده ارتفاع این مناره 656 فوت معادل 200 متر می باشد.

مسجد حسن دوم یکی از بزرگ ترین مساجد دنیاست و از لحاظ وسعت پس از مسجد الحرام و مسجد النبی قرار دارد، ساخت این مسجد در سال 1980 میلادی آغاز و در سال 1993 میلادی به پایان رسید و مصادف با شصتمین سالروز تولد پادشاه مراکش حسن دوم افتتاح گردید.

در این مسجد عظیم امکان عبادت 25 هزار نفر به طور هم زمان وجود دارد و مکانی بسیار مدرن و مجهز است، از مناره ی بلند این مسجد نوری لیزری جهت قبله و خانه ی خدا را نشان می دهد، و در فضای سنگ فرش شده ی خارجی آن هم نمازگزاران می توانند به عبادت بپردازند، فضایی به وسعت 80 هزار متر که سقفی متحرک دارد تا در فصول گرم آفتاب به صورت مستقیم به نمازگزاران نتابد.

گویا برای ساخت این مسجد 2500 معمار و 10 هزار کارگر تلاش کردند و از 560,000 سنگ در ساخت مسجد حسن دوم استفاده نمودند.

علاوه بر زیبایی چشم نواز مسجد این مکان یکی از اماکن پر طرفدار نزد گردشگران خارجی کازابلانکاست و نمونه ای از معماری اسلامی می باشد و هم اکنون به نماد و سمبل این شهر تبدیل شده است.

پس از مناره ی بلند این مسجد رکورد دار بلندترین مناره ی دنیا قطب منار ( the Qutb Minar ) واقع در جنوب دهلی نو می باشد که با ارتفاع 72.5 متر یکی از بلندترین بناهای آجری در دنیا است که آن هم از بناهای محبوب در دهلی به حساب می آید.

اگر دوست دارید در رابطه با این معبد بیشتر بدانید از مطلب معبد آکشاردام کارناوال دیدن نمایید.

جدول گینس

رکورد دار مسجد حسن دوم
مکان کازابلانکا، مراکش
زمان ثبت رکورد نامشخص
بلندترین مناره جهان
مسجد حسن دوم مراکش
بلندترین مناره جهان

با #رکوردهای گینس گردشگری در کارناوال آشنا شوید.

زمانی موفق خواهی شد که شوقت به موفقیت، بیشتر از تَرست از شکست باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.