karnaval.ir

یزدان مرشدزاده

انتشار

26 شهریور 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

در این قسمت نگاهی خواهیم داشت به بلندترین برج جهان در کشور امارات متحده ی عربی.

برج خلیفه در کشور امارات متحده ی عربی و در شهر دبی قرار گرفته و به عنوان بلند ترین برج در جهان با ارتفاعی برابر با 829.8 متر شناخته می شود. این برج در تاریخ 9 ژانویه سال 2010 بازگشایی شد و از همان زمان رکورددار بلند ترین برج بوده است.

این برج از 163 طبقه ی قابل سکونت تشکیل شده است. 

جالب است که بدانید برج خلیفه تنها در حدود 6 سال ساخته شد، یعنی از دی 1382 تا 14 دی سال 1388. مساحت کلی برج نیز برابر است با 309473 متر مربع. ادرین اسمیت نام طراح و معمار این برج زیبا است که در 19 اوت سال 1944 در شیکاگو متولد شده و معمار برجسته ی آمریکایی می باشد. 

از قسمت های مهم این برج می توان به آب نمای دبی، بالکن مشاهده ی بیرون برج و پارک برج خلیفه اشاره کرد. 

از دیگر رکوردها می توان به :

1) بلندترین سازه ی ساخته شده به دست بشر به ارتفاع  829.8 متر.

2) بلندترین سازه ی جهان که بدون کمک کابل و یا وسیله دیگری ثابت مانده است.

3) ساختمانی که بیشترین طبقات را دارد.

4) برجی که دارای بیشترین طبقات قابل استفاده می باشد.

5) اولین آسمانخراشی که از طبقات آن استفاده ی مسکونی نیز می‌شود.

سالانه گردشگران زیادی به دبی سفر می کنند و از این برج نیز بازدید به عمل می آورند. برج خلیفه به قدری به شهرت رسیده که در بسیاری از فیلم های سینمایی حضور دارد و می توان گفت که تبدیل به نماد کشور امارات و شهر دبی شده است.

 

جدول اطلاعات گینس

 رکورد دار

برج خلیفه

 در چه مکانی

 کشور امارات متحده ی عربی، دبی

 زمان

 4 ژانویه سال 2010

بلندترین برج جهان

با #رکوردهای گینس گردشگری در کارناوال آشنا شوید.

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

چه جالب

انتشار:14 اسفند 1402

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.